دبیر ستاد تنظیم بازار خبر داد :

تشکیل  15 هزار و 400 پرونده گرانفروشی میوه

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: بدلیل نامناسب بودن وضع مالی کشاورزان فقط 40 درصد باغداران و کشاورزان محصولات خود را ذخیره می‌کنند، اما بقیه محصول خود را می‌فروشند.

تشکیل  15 هزار و 400 پرونده گرانفروشی میوه

عباس قبادی با بیان این مطلب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری سیما در مورد دلایل گرانی مرغ و میوه افزود: در بازار عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت است و به عنوان دولت نمی‌توانیم در قیمت گذاری میوه دخالت چندانی داشته باشیم.

وی بیان کرد: برای مدیریت روزهای پایانی سال از ستادهای تنظیم بازار استانی میزان نیاز میوه آن‌ها را استعلام می‌گیریم و آن را ذخیره می‌کنیم.

قبادی با بیان اینکه نظام توزیع ما مشکل دارد، گفت: براساس تقاضای استان‌ها امسال به کمتر از 40 هزار تن سیب و پرتقال برای ذخیره سازی نیاز داشتیم که ما 20 درصد به آن اضافه کردیم.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: بحث فروش و توزیع محصولات کشاورزی برعهده وزارت صمت است، اما زمانی که تولید میوه گران تمام می‌شود، چه باید بکنیم.

وی اضافه کرد: در عرضه محصولات کشاورزی دلالی وجود دارد، اما زمانی که امکانی برای ذخیره سازی محصولات کشاورزی برای تولید کننده وجود ندارد ،مجبور است آن را به دلال بدهد.

قبادی افزود: در 253 میدان میوه و تره بار شهر تهران میوه به قیمت مناسب بدست مصرف کننده می‌رسد و در همه شهرها نیز میادین مرکزی میوه وجود دارد که میوه‌ها را حداکثر با سود 35 درصد می‌فروشند.

وی گفت: در زمینه گرانفروشی میوه 15 هزار و 400 پرونده تشکیل و 200 میلیارد تومان جریمه از طرف تعزیرات حکومتی صادر شد.

وی ادامه داد: روزانه 400 تن گوشت مرغ گرم وارد میدان اصلی تهران می‌شود البته در برخی روزها این رقم به 700 تن هم می‌رسد.

قبادی اظهار کرد: بازار تهران روزانه به هزار و 200 تا هزار و 500 تن مرغ نیاز دارد.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: ارز نهاده‌های دامی براساس آمار بانک مرکزی کامل در سال 99 اختصاص داده شده است که به عنوان نمونه در ذرت مانند سال گذشته و درکنجاله بیشتر از پارسال ارز اختصاص یافت، اما در جو این رقم کمتر از پارسال بود.

وی افزود: اکنون انباشت ذرت جو و کنجاله در سامانه بازارگاه داریم.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها