کرونا باعث افزایش دندان قروچه شده است

انجمن دندانپزشکی آمریکا گزارش داده است که از زمان شیوع کرونا، افراد بیشتری با علائم دندان قروچه مانند شکستگی بخش فوقانی دندان، درد فک و ... به مطب دندانپزشکان مراجعه کرده اند و حدس زده می‌شود این مشکل ناشی از استرس است.

کرونا باعث افزایش دندان قروچه شده است

بسیاری از مردم جهان، تلاش می‌کنند تا از پس فشار‌های همه گیری کرونا برآیند و به نظر می‌رسد برخی در این مسیر دندان‌های خود را فدا می‌کنند.

بررسی موسسه سیاست‌های بهداشتی ADA بر روی دندانپزشکان نشان داد که ۷۰ ٪ از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که تعداد بیماران با دندان قروچه و سفت شدن فک‌ها را که اغلب با استرس در ارتباط هستند به طور قابل ملاحظه‌ای صعودی می‌بینند.

به طور دقیق این مشکل از پاییز افزایش یافته است، زمانی که ۶۰ ٪ از دندانپزشکان از افزایش دندان قروچه و فشار فک در بیماران خبر دادند.

این افزایش با گذشت زمان نشان می‌دهد که شرایط مربوط به استرس از زمان شیوع کرونا به طور قابل توجهی افزایش یافته است. بررسی جدید همچنین نشان داد که بیش از ۶۰ ٪ دندانپزشکان از افزایش سایر مشکلات دندانی مرتبط با استرس مانند دندان‌های خرد شده و ترک خورده و علائم مرتبط با اختلال مفصل گیجگاهی فکی، مانند سردرد و درد فک خبر داده اند.

به گفته مارسلو آراوجو، مسئول ارشد ADA، با ادامه همه گیری کرونا، دندانپزشکان بیش از پیش شرایط دندانی حاد مرتبط با استرس را مشاهده می‌کنند؛ بنابراین در این دوران، حفظ سلامت دندان ها، برای افراد از هر زمان دیگر مهمتر است، از جمله مراجعه منظم به دندانپزشک برای رسیدگی به هرگونه مشکل مسائلی که می‌توانند تأثیر طولانی مدت داشته باشند.

منبع: انتخاب

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها