دسترسی به توییتر در روسیه محدود شد

سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه دسترسی به توییتر در این کشور را با کند کردن سرعت این سرویس محدود کرد.

دسترسی به توییتر در روسیه محدود شد

روس کومنادزور در بیانیه ای اعلام کرد اگر توییتر محتوای ممنوع در وب سایتش را حذف نکند، ممکن است دسترسی به این سرویس در روسیه مسدود شود.

مسکو تایمز به نقل از روس کومنادزور نوشت: از ۱۰ مارس ۲۰۲۱ تدابیر واکنشی متمرکز علیه توییتر به منظور حفاظت از شهروندان روسی و وادار کردن این سرویس اینترنتی به رعایت قوانین روسیه در پیش گرفته شده است. روس کومنادزور دسترسی به توییتر را در همه تلفنهای همراه و نیمی از رایانه های رومیزی به شدت کند کرده است.

روس کومنادزور هفته گذشته اعلام کرده بود این غول رسانه اجتماعی به دلیل عدم حذف ۳۰۰۰ پست حاوی اطلاعات درباره خودکشی، هرزنگاری کودکان و مواد مخدر از سال ۲۰۱۷، با جریمه سنگین روبروست.

هنوز معلوم نیست که کندی توییتر در روسیه بلافاصله اجرا شده است یا خیر اما نسخه روسی وب سایت مونیتورینگ قطعی داون دتکتور اعلام کرد کاربران توییتر در حال حاضر با مشکلاتی روبرو هستند.

روس کومنادزور اعلام کرد انتشار اطلاعات در توییتر را به فهرست تهدیدهایش اضافه کرده است و اگر این پلتفرم همچنان درخواستهای قانونی را نادیده بگیرد، مسدود خواهد شد.

جدیدترین اقدام مقامات روسیه در بحبوحه تنش فزاینده با شبکه های رسانه اجتماعی غربی بر سر آنچه روسها سانسور و جانبداری علیه اکانتهای دولتی روسی توصیف می کنند، روی داده است.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه ماه گذشته جریمه غولهای رسانه اجتماعی که متهم به تبعیض علیه رسانه های روسی هستند را افزایش داد و در شب سال نو به روس کومنادزور قدرت مسدود کردن پلتفرمهای رسانه اجتماعی را که مشخص شود علیه رسانه های روسی تبعیض قائل شده اند، اعطا کرد. پوتین در یک ارتباط ویدیویی در مجمع جهانی اقتصاد در ژانویه، این پلتفرمها را به کنترل جامعه و محدود کردن حق ابراز آزادانه دیدگاهها متهم کرد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها