ناشنوایان المپیکی حقوق دریافت می‌کنند

دبیر فدراسیون ناشنوایان از پرداخت حقوق به ورزشکاران ناشنوا که موفق به کسب سهمیه المپیک شده اند، خبر داد و گفت: این حقوق توسط کمیته ملی المپیک تا اردیبهشت ۱۴۰۱ به ورزشکاران پرداخت خواهد شد.

ناشنوایان المپیکی حقوق دریافت می‌کنند

پژمان معتمدی در گفت‌وگویی در پاسخ به این پرسش که آیا با به تعویق افتادن زمان برگزاری المپیک ناشنوایان، پرداخت حقوق به ورزشکاران المپیکی ادامه خواهد داشت یا خیر؟ اظهار کرد: هر چند زمان برگزاری بازیهای المپیک ناشنوایان به خاطر کرونا از آذر ۱۴۰۰ به اردیبهشت ۱۴۰۱ تغییر پیدا کرد، اما پرداخت حقوق به ورزشکارانی که سهمیه ورودی را کسب کرده اند با حمایت رییس کمیته ملی المپیک تا زمان اعزام همچنان ادامه خواهد داشت و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به موافقت کنفدراسیون آسیا برای برگزاری مسابقات انتخابی المپیک در دو رشته بسکتبال و فوتبال به میزبانی ایران، گفت: با موافقت کنفدراسیون آسیا این مسابقات قرار است به میزبانی ایران در ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در دو رشته فوتبال و بسکتبال در جزیره کیش برگزار شود و تا ۹ خرداد ادامه خواهد داشت.

معتمدی با بیان این که در سال جاری تنها موفق به اجرای ۳۰ درصد از برنامه های پیش بینی شده در تقویم ورزشی شده ایم، خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا و با تعطیلی اردوها و لغو کلیه مسابقات برون مرزی، تنها ۳۰ درصد از برنامه ها همچون برگزاری اردوهای فوتبال، بسکتبال و کشتی که سال آینده رویدادهای مهمی را در این ۳ رشته پیش رو داریم، اجرا شده است.

وی همچنین از برگزاری اردوی فوتبال از ۶ تا ۱۶ فروردین و کشتی فرنگی در رده سنی جوانان و بزرگسالان از ۵ تا ۱۵ فروردین در تهران ، کشتی آزاد در رده سنی بزرگسالان و جوانان از ۷ تا ۱۷ فروردین به ترتیب در مازندران و قزوین خبر داد.

دبیر فدراسیون ناشنوایان در پایان یکی از دغدغه های این فدراسیون را کمبود اعتبارات عنوان کرد و گفت: فدراسیون ناشنوایان چون تحت حمایت ارگان خاصی نیست و بودجه آن تنها از طریق وزارت ورزش تامین می شود، برای اعزام کاروان ناشنوایان به المپیک نگران بحث اعتبارات هستیم. البته تا به امروز کمیته ملی المپیک در بحث استخدام مدال آوران ناشنوا در ارگانها و سازمانهای مختلف، حمایت مالی از ورزشکاران ناشنوا و همچنین کمک در جذب حامیان مالی تلاش زیادی انجام داده که‌جای تشکر و قدردانی دارد.

منبع: ایسنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها