آغاز چشیدن طعم غذاهای "خش خورانه" در یزد

رئیس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به برگزاری مجازی مسابقه آشپزی خش خورانه ویژه نوروز، از آغاز داوری فیلم های ارسالی برای انتخاب شرکت کنندگان اصلی این جشنواره خبر داد.

آغاز چشیدن طعم غذاهای "خش خورانه" در یزد

محمد فکر با بیان اینکه این مسابقه بزرگ آشپزی با همراهی زوج های یزدی برگزار می شود، اظهار کرد: مسابقه تلوزیونی غذای سالم با عنوان «خش خورانه» اسفند ماه سال جاری ضبط و در ایام نوروز ۱۴۰۰ از شبکه استانی یزد پخش خواهد شد.

وی با بیان این که شرکت در این مسابقه برای عموم مردم آزاد بوده است، افزود: ایجاد نشاط و سرگرمی از طریق فضای رقابتی سالم و دوستانه، احیای غذاهای اصیل ایرانی و بومی، پرداخت به اهمیت غذاهای ارگانیک و سالم، ایجاد بسترهای آموزشی با ارائه نظرات کارشناسان مجرب و معرفی پیشینه غذاهای بومی استان یزد از اهداف این برنامه است.

رئیس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اینکه مسابقه بزرگ آشپری سه برنده دارد، افزود: به نفر اول این مسابقه مبلغ ۵۰ میلیون ریال، نفر دوم ۳۰ میلیون ریال و نفر سوم ۲۰ میلیون ریال پرداخت می شود.

وی ادامه ادامه داد: این مسابقه دارای سه بخش اصلی تهیه پیش غذای سنتی و بومی، طبخ غذای اصلی و پس غذا است که شرکت کنندگان، دستور غذاهای خود را به همراه عکس و فیلم باکیفیت از روند تهیه آن با مدت زمان حداکثر ۱۰ دقیقه به دبیرخانه این مسابقه ارسال کردند.

فکر افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور مربیان فنی‌وحرفه ای استان، نمایش تاریخچه غذاهای سنتی، بخش های طنز با حضور استند آپ کمدی، بخش مردمی و غیره نیز از بخش های جانبی جشنواره شادمانه‌ی «خش‌خورانه» خواهد بود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها