وزیر بهداشت: سفر نوروزی مازندران را وارد موج چهارم کرونا می‌کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار تحمل شهروندان برای نرفتن به سفر نوروزی شد و هشدار داد: سفر نوروزی به مازندران با توجه به چرخش ویروس جهش یافته کرونا در کشور، این استان را وارد موج چهارم شیوع کرونا خواهد کرد.

وزیر بهداشت: سفر نوروزی مازندران را وارد موج چهارم کرونا می‌کند

دکتر سعید نمکی روز دوشنبه در مراسم آیین کلنگ زنی بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی بابلسر گفت: درخواست ما از مردم عزیز این است که تحمل کرده و سفر نوروزی را امسال هم لغو کنند چون سفرهای نوروزی تشدید کننده وعامل پخش کرونای جهش یافته در کشور خواهد شد. وی تاکید کرد: شرایط نوروز امسال به مراتب از شرایط نوروز گذشته به دلیل انتشار گونه جهش یافته کرونا سخت تر و نیاز است مردم همراهی بیشتری را با کادر درمان داشته باشند و از سفر کردن بپرهیزند.

وزیر بهداشت توضیح داد: ویروس جهش یافته کرونا یک ماهی است که در کشور در حال چرخش است. این ویروس بشدت خطرناک تر است و سفر می تواند به عنوان جا به جا کننده این ویروس شرایط کشور را برای مقابله بسیار سخت کند.

وی با اعلام این که کشور تاکنون از سه موج سخت کرونایی عبور کرده است، گفت: اگر تاب آوری مردم به دلیل یک سال خانه نشینی کم شده است، تاب آوری کادر درمانی نیز بشدت کاهش یافته است زیرا این عزیزان ۱۳ ماه به صورت مداوم در حال خدمت رسانی به مردم هستند و دیگر توانی برای مقابله با موج جدید را نخواهند داشت.

دکتر نمکی شرایط مازندران را بغرنج توصیف کرد و افزود: در این میان کادر درمان مازندران به دلیل گستردگی موج سوم کرونا در این استان بشدت خسته شده اند و در این شرایط سفر به مازندران موج چهارم را به این استان و کادر درمانی آن تحمیل خواهد کرد.

وزیر بهداشت گفت: جغرافیای مازندران به گونه ای است که مناطق شهری و روستایی آن به هم پیوسته و تنیده هستند و طبیعی است که با سفر نوروزی به این استان سبب می شود تا ویروس جهش یافته در تمام شهرها و روستاهای آن پخش شود در حالی که با توجه به شرایط اخیر کرونایی و طولانی شدن موج سوم در مازندران، کادر درمان توان شروع موج جدید را نخواهند داشت.

دکتر نمکی همچنین در این مراسم از مدیریت کرونا در استان مازندران قدردانی کرد و افزود: موج وحشتناک شیوع کرونا در مازندران می توانست یک قتل عام سنگین به بار بیاورد، ولی خوشبختانه با مدیریت صحیح و همراهی مردم و کادر درمان، این استان توانست از پیک سوم با موفقیت خارج شود. موج سوم کرونا در مازندران بر خلاف سایر نقاط کشور از اواخر آذر شروع شد و تا اواخر بهمن به درزا کشید تا به نقطه پیک برسد و از آن زمان تاکنون در حال فروکش کردن است.

طبق آخرین گزارش دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل در حال حاضر بیش از ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های این استان بستری هستند.

همچنین ۲ روزپیش رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شناسایی ۲ بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در این استان خبر داد که هم اکنون به همراه اعضای خانواده و افرادی که با آنها در ارتباط بودند در قرنطینه به سر می برند. این دو بیمار، قائمشهری هستند و کرونای انگلیسی از مهمانان قزوینی که دیدنشان آمده بودند به آنها سرایت کرد.

طول جغرافیایی استان مازندران از رامسر در منتهی الیه غرب تا گلوگاه در مرز شرقی حدود ۳۳۰ کیلومتر است که ۶۱ نقطه شهری و بیش از چهارهزار پارچه روستا و آبادی در آن ساخته شده است. فاصله برخی از شهرهای مازندران با یکدیگر کمتر از پنج کیلومتر است و مرز بسیاری از روستاها با نقاط شهری هم قابل تشخیص نیست.

مازندران حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد ولی گاهی در ایام تعطیلات مانند روزهای پایان هفته، نوروز و تابستان آمار جمعیتش به دو برابر این رقم می رسد. طبق گزارش های رسمی، مازندران سالانه میزبان دستکم ۳۰ میلیون گردشگر است که بیشترشان در ایام تعطیل نوروز به این استان سفر می کنند.

منبع: ایرنا

45

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    هر کدام یک نظر میدهید شما میگویید مسافرت نروید دولت چیز دیگری میگوید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها