۳۵۰ نفر از سالمندان و مددجویان بهزیستی کرمانشاه مشمول دریافت واکسن کرونا هستند

در مجموع ۳۵۰ نفر از سالمندان و مددجویان بهزیستی استان مشمول دریافت واکسن کرونا هستند که تاکنون یک مرکز سالمندان دریافت کرده است.

۳۵۰ نفر از سالمندان و مددجویان بهزیستی کرمانشاه مشمول دریافت واکسن کرونا هستند

فرحناز محمدی، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در نشست خبری که امروز برگزار شد با اشاره به اینکه امسال با توجه به شیوع کرونا سال سختی را در دنیا و کشور داشتیم اظهار داشت: برای بهزیستی با توجه به جامعه هدف و مخاطبان با توجه به مسائل اقتصادی و اجتماعی که جزو اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند کار بسیار سخت‌تر و دشوارتر بود.

وی با بیان اینکه با وجود محدودیت‌های اعتباری بالاترین و بهترین خدمات از نظر کیفیت به مددجویان ارائه شد عنوان کرد: رسانه‌ها از نظر ما نیروی داوطلب بهزیستی هستند و به طور قطع انتظار می‌رود به ما کمک کنند که بهترین و بیشترین خدمت را به جامعه هدف ارائه دهیم.

محمدی با اشاره به اینکه کنترل و پیشگیری از کرونا در مراکز به خوبی انجام شد گفت: در موج اول و دوم هیچ مشکلی در زمینه کرونا ایجاد نشد و در موج سوم چند مورد کرونا مثبت شناسایی شد اما نسبت به آمار کشور وضعیت بسیار بهتری داشتیم و در برخی از مراکز کرونا مثبت بسیار بود اما آمار مرگ و میر کمتر از 10 مورد بود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه بازدید از مراکز به صورت آنلاین انجام شد افزود: بازدید از مراکز شبانه روزی توانبخشی، اجتماعی و حوزه پیشگیری به صورت مستمر و آنلاین انجام شد.

شریفی، معاون بهزیستی استان کرمانشاه در این نشست با اشاره به اینکه مسکن خانوارهای دارای دو معلول همیشه دغدغه بهزیستی بوده است اظهار داشت: در سال 1394 در قالب تفاهم‌نامه پنج جانبه بین سازمان بهزیستی کشور، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان ملی زمین و مسکن و انجمن خیرین مسکن ساز کشور در بخش شهری و روستایی منعقد و سهمیه‌ای برای هر استان در نظر گرفته شد.

وی عنوان کرد: در بخش روستایی سهمیه استان 74 واحد بود که خوشبختانه در سال 98 سهمیه را به 157 واحد رساندیم و در سال 99 این سهمیه به 162 واحد افزایش یافت که 157 واحد واگذار شده است.

شریفی با اشاره به اینکه در بخش شهری نیز سهمیه استان کرمانشاه 164 واحد بود که به 260 واحد افزایش یافت و تاکنون 174 مورد واگذار شده است گفت: برای مسکن روستایی خانواده‌های دارای دو عضو معلول 85 میلیون تومان و خانواده‌های شهری 140 میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 200 خانواده دارای دو عضو معلول شهری و 15 مورد خانواده روستایی پشت نوبت برای مسکن شناسایی شده‌اند افزود: با توجه به اینکه مهلت تفاهمنامه منعقد شده امسال به اتمام می‌رسد در سال جدید تفاهم‌نامه جدید منعقد خواهد شد و امید داریم با مبالغ بهتری بتوانیم برای 200 مورد شهری و 15 مورد روستایی هم برنامه‌ریزی داشته باشیم و واحدها را واگذار کنیم.

شریفی افزود: در زمینه عملکرد تأمین مسکن معلولان و مددجویان تحت پوشش سازمان امسال واگذاری 120 واحد برای استان در نظر گرفته شده بود که تاکنون 693 واحد تحویل شده که 578 درصد تعهد محقق شده است.

وی بیان کرد: تعهدی که کشور برای اشتغال استان در نظر گرفته 2332 مورد بود که خوشبختانه تا پایان سه ماهه چهارم 3000 اشتغال تثبیتی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اقدامات دفتر مشارکت‌های مردمی عنوان کرد: در مجموع مشارکت‌های مردمی در قالب نقدی، غیر نقدی و خدماتی 418 میلیارد و 414 میلیون و 425 هزار ریال بوده که نسبت به سال گذشته 159 درصد افزایش یافته است.

شریفی با اشاره به پویش‌های برگزار شده طی امسال گفت: پویش‌های یک دهه ولایت، پویش ماه مهربانی و پویش مواد شوینده به منظور تامین مواد شوینده جهت جامعه هدف تحت پوشش و پویش پازل همدلی برگزار شد و اکنون نیز پویش عیدانه در سراسر استان به منظور جلب و جذب مشارکت‌های مردمی در حال برگزاری است و امید داریم خیران و مردم استان همچون همیشه حمایت کنند.

نیلوفر اختیاری، معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه در این نشست اظهار داشت: مهمترین فعالیت مرکز توانبخشی به دلیل شیوع کرونا تحت تأثیر قرار گرفت و تمام مراکز به دلیل این بیماری در حال قرنطینه قرار گرفتند و مددجویان آن قادر به خروج نبودند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه فعالیت‌های حوزه توانبخشی بحث حوزه مراقبتی و نگهداری در مراکز توانبخشی و مراکز روزانه و توانمندسازی تقسیم می‌شود با توجه به کمک های متعدد ظرفیت‌ها افزایش پیدا کرد.

اختیاری گفت: در سطح استان کرمانشاه 16 مرکز شبانه‌روزی، 29 مرکز روزانه و 11 مرکز فعالیت‌های ویزیت در منزل و مراقبت در منزل وجود دارد.

وی با بیان اینکه 350 نفر از سالمندان و مددجویان مشمول دریافت واکسن کرونا خواهد بود افزود: یکی از مراکز سالمندان با عنوان شمیم مهر به تعداد 58 نفر همراه با مراقبین روز گذشته 27 اسفندماه واکسینه شدند و مابقی مراکز در پایان تعطیلات نوروز با همکاری علوم پزشکی واکسینه خواهند شد.

مسعود پایدار، معاونت پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه در این نشیت با اشاره به وضعیت نگهداری معتادان متجاهر در استان اظهار داشت: مرکز ماده 16 با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه از جمله دادستانی، شهرداری، نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی در حال ارائه خدمات به معتادان متجاهر است و ظرفیت اسمی این مرکز 250 نفر است که از ابتدای سال تاکنون 1000 نفر از معتادان در این مرکز خدمات دریافت کردند.

وی عنوان کرد: هر فرد که در این مرکز مقیم می‌شود سه ماه در این مرکز نگهداری می‌شود و خدمات درمانی، مددکاری و روانشناختی و مددکاری پس از خروج دریافت می‌کند.

پایدار با اشاره به اینکه افرادی که متقاضی طلاق هستند در قالب سامانه تصمیم به مراکز بهزیستی ارجاع داده می شوند گفت: بهزیستی نیز توسط 32 مرکز مشاوره و مددکاری خدمات مشاوره‌ای به زوجین در شرف طلاق ارائه می‌دهد.

وی درباره اثربخشی میزان این فعالیت‌ها گفت: استان کرمانشاه همواره جزو استان‌های با آمار بالای طلاق بوده اما امسال با وجود مشکلات بسیار در رده‌های میانی کشور قرار دارد.

پایدار افزود: در تحلیلی که در چهار سال اخیر و در مقایسه با کشور انجام شد متوجه شدیم حدود طلاق در کشور حدود پنج تا 6 درصد افزایش یافته اما در این مدت استان کرمانشاه شاهد افزایش عدد خام طلاق نبوده است و حتی 0.2 درصد کاهش یافته است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها