بلومبرگ: انسداد کانال سوئز باعث بالا رفتن قیمت نفت شده

چند ساعتی است که انحراف یک کشتی تجاری باعث شده تا کانال سوئز مسدود شود و همین امر حمل‌ونقل نفتکش‌ها را مختلف کرده و قیمت نفت را بالا آورده است.

بلومبرگ: انسداد کانال سوئز باعث بالا رفتن قیمت نفت شده

بلومبرگ نوشت: در حالیکه شب گذشته قیمت نفت در بازار جهانی بیش از 6درصد سقوط کرد اما اتفاقات اخیر در کانال سوئز نه تنها از کاهش بیشتر قیمت نفت جلوگیری کرد بلکه بخشی از افت شب گذشته آن را جبران کرد.

قیمت نفت برنت در معاملات اخیر 2.7 درصد رشد کرده و 62.48 دلار در هر بشکه رسیده است.

قیمت نفت آمریکا هم 2.7 درصد معادل 1.6 دلار بالا رفته و به 59.36 دلار در هر بشکه رسیده است.

به گزارش پایگاه رسمی سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، هر بشکه نفت این سازمان در معاملات روز گذشته 62.27 دلار به فروش رسیده است.

به گزارش رویترز، علی‌رغم آنکه همچنان اعمال محدودیت‌هایی کرونایی در اروپا چشم‌انداز تقاضای نفت در بازار جهانی را منفی کرده و بازار را طی چند روز گذشته کاهشی کرده است اما مسدود شدن کانال سوئز توسط کشتی کانتینردار اورگرین باعث شده تا حرکت چندین نفتکش از این گذرگاه مهم بین‌المللی و پرتردد مختل شده و قیمت نفت افزایش یابد.

مقامات مصری اعلام کردند که در حال رفع مشکل هستند اما تاکنون در این زمینه ناکام بوده‌ا‌ند.

برخی کشتی‌ها به یک کانال قدیمی در کنار کانال تازه احداث شده سوئز هدایت شده اما گزارشات حاکی از آن است که حدود 10 نفتکش بزرگ با مجموع نفت 13 میلیون بشکه منتظر عبور از کانال سوئز هستند.

با توجه به آنکه بخشی از کشتی اورگرین در حاشیه کانال سوئز به گل نشسته است بعید به نظر می‌رسد که به این زودی‌ها شاهد باز شدن این گذرگاه بین‌المللی باشیم.

منبع: فارس

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها