مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی:

۹ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از متانول در خراسان شمالی بستری شدند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی گفت: در یک هفته گذشته ۹ نفر در این استان بر اثر مصرف مشروبات الکلی حاوی متانول دچار مسمومیت شدند.

۹ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از متانول در خراسان شمالی بستری شدند

دکتر پیمان فیضی اظهار داشت: یک نفر از مصرف کنندگان مشروبات الکلی حاوی متانول در این استان به دلیل وضعیت وخیم جسمی در بخش مراقبت های ویژه بستری و تحت درمان قرار دارد.

به گفته وی تاکنون گزارشی از مرگ ناشی از مصرف مشروبات الکلی حاوی متانول در این استان اعلام نشده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی از کسانی که به هر دلیل مشروبات الکلی حاوی متانول مصرف و دارای نشانه های مسمومیت این مواد هستند، خواست تا برای آزمایش و طی کردن روند درمان به بیمارستان های استان مراجعه کنند.

دکتر فیض اظهارداشت: مصرف مشروبات الکلی حاوی متانول می تواند عواقب ناگواری را به دنبال داشته باشد و به خانواده ها توصیه کرد تا مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند و سوء مصرف این مواد را به آنها گوشزد کنند.
نابینایی و عوارض کبدی پیامد مصرف متانول
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی نابینایی و عوارض کبدی را مهمترین پیامدهای مصرف الکل دست ساز اعلام کرد و گفت : فرد مصرف کننده ۶ تا ۲۴ ساعت پس از مصرف به علایمی چون منگی، تهوع و استفراغ ، افت سطح هوشیاری و کاهش دید دچار می شود.

دکتر امیر بیگدلی تنفس های سطحی و تند، اختلالات متابولیکی شدید، اختلال در خون رسانی به قلب و مغز و کبد چرب را از عوارض مهم ناشی از مصرف این مواد بیان کرد.

این فوق تخصص نفرولوژی از کسانی که مشروبات الکلی حاوی متانول مصرف کردند، خواست تا در هر چه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

نخستین بار در آبان ماه سال ۹۸ حدود ۲۷ نفر در استان خراسان شمالی براثر مصرف مشروبات الکلی حاوی متانول دچار مسمومیت شدند و پس از آن تاکنون گزارش رسمی از مسمومیت این مواد در این استان اعلام نشد.
خراسان شمالی با 863 هزار جمعیت در شمالشرق کشور واقع است.

منبع: انتخاب

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها