در سفر استاندار خوزستان به اندیکا، لالی و مسجدسلیمان صورت گرفت؛

پیگیری طرح های زیرساختی در بخش های جاده و پل، آب شرب و کشاورزی، ...، تسهیل در شروع به کار پتروشیمی مسجدسلیمان و توسعه و راه اندازی مجدد فرودگاه مسجدسلیمان

در سفر استاندار خوزستان به اندیکا، لالی و مسجدسلیمان پیگیری طرح های زیرساختی، پرداخت مطالبات کارگران شهرداری و آبداران، تسهیل در شروع به کار پتروشیمی مسجدسلیمان و توسعه و راه اندازی مجدد فرودگاه مسجدسلیمان صورت گرفت.‌

پیگیری طرح های زیرساختی در بخش های جاده و پل، آب شرب و کشاورزی، ...، تسهیل در شروع به کار پتروشیمی مسجدسلیمان و توسعه و راه اندازی مجدد فرودگاه مسجدسلیمان

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان شامگاه جمعه در خصوص بازدیدها و جلسات خود در سه شهرستان مسجدسلیمان اندیکا و لالی توضیح داد: در جلساتی که امروز در این شهرستانها داشتیم مشکلات راه روستایی، آب شرب و کشاورزی در شهرستان مطرح شد.

استاندار خوزستان افزود: برای مشکلات اندیکا و لالی با برخی از بنیاد ها و نهادها و مراکز دیگر سرمایه گذاری و برای برخی از پروژه ها از جمله در بخش زیرساخت‌های جاده‌ای، پلها، بخش کشاورزی و آب روستایی و کشاورزی رایزنی هایی جهت کمک شده است.

سلیمانی اظهار داشت: همچنین مروری بر مصوبات قبلی شد و خط اجرایی پروژه ها ترسیم شد که در موعد مقرر این پروژه‌ها به نتیجه برسد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در خصوص پرداختها های کارگران شهرداریها و آبداران نیز بررسی‌هایی صورت گرفت و تصمیمات جدیدی اضافه بر تصمیمات قبلی گرفته شد و مصوب شد که بخشی از مطالبات آنها تامین و پرداخت شود.

سلیمانی بیان کرد: در مسجدسلیمان از پروژه بزرگ پتروشیمی و تولید آمونیاک و اوره و صنایع جانبی بازدید داشتیم و بحث و بررسی در ارتباط با سرمایه‌گذاری های مربوطه و راهکارهای تسهیل برای شروع کار انجام شد همچنین در خصوص توسعه و راه اندازی مجدد فرودگاه مسجدسلیمان نیز رایزنی و تبادل‌نظر های لازم انجام شد.

وی ادامه داد: پروژه جاده چهارخطه مسجدسلیمان به اهواز نیز بحث گذاشته شد همچنین جاده میانبر مسجدسلیمان به اهواز مطرح شد و تصمیمات خوبی گرفته شد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، گروهی به دعوت نماینده مجلس قرار است هفته آینده در استان حضور پیدا کنند. یکی از مباحث، تخصیص آب برای طرح است که تاکنون آب ۲۱۰ هزار هکتار از این طرح تخصیص داده شده است و حدود ۲۱ تا ۳۰ هزار هکتار نیز باید تخصیص داده شود. پیگیر تخصیص آب این بخش هستیم. یکی از سیاست‌های کلی دولت بحث تکمیل پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری است.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه بستگی به بودجه ای دارد که توسط مجلس تصویب شده است همچنین میزان بودجه ای که احتمالاً با اجازه مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی اختصاص یابد یا از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی تامین شود بر شتاب اجرای این پروژه تاثیر خواهد داشت.

منبع: استانداری خوزستان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها