مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی توضیح داد

جزئیات دو نوبت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با افزایش حقوق و متناسب سازی، فاصله دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با سایر صندوق ها تقریبا رفع می شود.

جزئیات دو نوبت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

مصطفی سالاری در گفتگویی در خصوص برنامه‌های سال آینده برای افزایش حقوق بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای امسال یک برنامه افزایش معمول سنواتی که مربوط به ماده ۹۶ می‌شود و یکی هم متناسب سازی است که برای بار دوم طی ۱۰ ماه گذشته انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: با اعمال افزایش حقوق و متناسب سازی، فاصله‌ای که بین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با صندوق‌های دیگر ایجاد شده بود، تقریباً رفع می‌شود.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه متناسب سازی مطالبه حداکثری بازنشستگان بوده است، گفت: هم دولت و هم مجلس برای اجرایی شدن این مطالبه کمک کردند و متناسب سازی دستور رئیس جمهور نیز بوده است.

وی ادامه داد: همه موارد دست به دست هم دادند تا بتوانیم منابع را حداقل به صورت مصوب تأمین کنیم البته این اعتبار هنوز عملیاتی نشده و در بودجه سال ۱۴۰۰ آمده است و طبیعتاً تا زمانی که بودجه به دست ما برسد زمان می‌برد اما ما این مصوبه را اجرایی می‌کنیم به پشتوانه آن چیزی در قانون بودجه آمده و منابعی که حاصل خواهد شد.

به گفته سالاری، همه منابعی که از متناسب سازی به علاوه ماده ۹۶ افزایش سنواتی می‌گذاریم، مربوط به آن چیزی که در بودجه کل کشور آمده نیست و بخش اعظم آن مربوط به درآمدهای اختصاصی سازمان تأمین اجتماعی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مبلغ متناسب‌سازی در پایه حقوق بازنشستگان محاسبه می‌شود یا خیر گفت: در مرحله اول متناسب سازی نیز این مبلغ بر روی پایه بازنشستگان آمد و در مهر و آبان کامل بر روی پایه حقوق قرار گرفت. هیچ موردی نداریم که آیتم جداگانه گذاشته باشیم و روی پایه نیامده باشد چرا که وقتی روی پایه می‌آید مشمول افزایش سنواتی سال‌های بعد نیز خواهد شد اما اگر عدد ثابت باشد این امکان وجود ندارد.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش‌های عنوان شده، حقوق بازنشستگان سازمان به بیش از ۴ میلیون تومان در ماه می‌رسد یا خیر اظهار داشت: تا یک هفته آینده می‌توانیم مبلغ دقیق آن را مشخص کنیم. باید نشست‌های با کانون عالی بازنشستگان بگذاریم و فرمول را نهایی کنیم ولی حتماً افزایش حقوق‌ها، افزایش خوبی خواهد بود.

منبع: مهر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • کلنگ
    0

    حق مردم را که سالها خوردند و ندادید حالا بعد از اعتراضات دارید اقدام می کنید . یه بازنشسته 30 سال کار کرده و حق بیمه داده . انصاف نیست که الآن در این تنگنای اقتصادی عذاب بکشند .

  • ناشناس
    0

    مثل اینکه خبر از بعضی از بازنشستگان تامین اجتماعی ندارن که بالای 7میلیون بازنشست میشوند فقط گیردادن به صندوق های دیگه

  • مستمری بگیر
    0

    آخه ۴میلیون چه دردی از من مستمری بگیر درمان میکنه ما در تنگنا هستیم بسختی زندگیمون میگذره با این تورم بالا ما چه باید بکنیم همش وعده میدید هیچ عملی ندارید این همه جلسه وکارشناس میارید که راهی پیدا کنید حق ما رو ندید بسه دیگه ما رو به تنگ اومدیم

  • شهرام عزیزیان
    0

    با سلام و تشکر از زحمات شما ما که بجز دعا کاری از دستمان بر نمی آید خداوند عوض خیرتان بدهد اینگونه دل مارا شاد میکنید خداوند دل شما را شاد کند ممنون از تلاش صادقانه شما

  • سیدمحمدحسین
    0

    اگه بازنشسته تامین اجتماعی اعتراض میکنه از حق خودش که سی سال پس انداز کرده میخواد نه از صندوق دولت .چرا باید از ما برداشت بشه و سختی هاشا ما بکشیم.امیدوارم تمام ملت ایران همیشه سربلند باشند و ما هم به حقمان برسیم.و هیچ موجود زنده ای بدش نباشه .یا حق

  • Sh.a
    0

    واقعا خجالت نمیکشید حرف از ۴ میلیون میزنید یک جور میگویند ایا حقوق به ۴ میلیون میرسه یعنی شما با این حرفاتون ذهن بقیه رو واسه حقوق ۴ میلیونی اماده میکنید اخر مگر شما از تورم وگرانی بیخبرید که اینجور ناحق تصمیم میگیرید ۴ میلیون چی میشه ؟خط فقر چقده؟هزینه های زندگی و سبد معیشتی چقده؟واقعا ناعادلانه هست

  • کبری
    0

    تورو خدا مال ما چی میشه من با ۱۰سال سابقه فقط ۷۰۰تومن حقوق میگیرم اونم کرایه خونم میشه زن پیر تنهام با کلی مریضی دستم مدام جلو این و اون بلنده از مردم کمک میگیرم

  • بازنشسته تامین اجتماعی.بیمه اجباری.کارگران سخت وزیان آور
    0

    باسلام ودرودبرکسانی که بدون اداءبرای این مملکت زحمت میکشن وعدالت واجراءمیکنن انشالله که همیشه سلامت وخوش ودرپناه خداباشند.وامالعنت خدابرآنانی که باتصمیمات غلط وبوجودآوردن ناامیدی برای دیگران که باتعبیض ودشوارکردن زندگی مردم خصوصاکارگران بازنشسته تامین اجتماعی دخالت داشتن.حالابعداز۱۰ماه شرمندگی جلوی خانوادهامون هنوزم بایدمنتظربمانیم.لطفاازخدابترسیدوماده۹۶قانون رواجراءکنیدفروردین هم به نیمه رسید.

  • عزراییل
    0

    مردک چطورحساب کردی 4میلیون درآوردی.ازشنبه درکانون نبینیمت. ....ازطرف عزراییل مرگ یکبار شیون یکبار.آب ازسرگذشته.

  • جوادرییسی
    0

    بس چرابرخلاف گفته آقای سالاری مبلغ همسان‌سازی کهبرروی حقوق آمده شامل افزایش صریب نشده است؟؟؟؟ دوص گفته چون نیم کردارنیست آقای سالاری وعده بی عمل مانند رخت بی سمراست

  • سیف الله منوچهری
    0

    دولت مثل بختک برسر تامین اجتماعی افتاده و سرمایه آنرا به باد داده وهر کس اعتراضی کنه مانند نا پدری اورا سرکوب میکنه . لعنت خدا بر ظالمان باد .

  • فاطمه
    0

    همه بازنشتها حداقل بگیرا وکف بگیرا یک سان افزایش بدین فرق نزارین شما پولدارا پولدارتر وفقیرا فقیرتر میکنید کمی با دقت همسانسازی کنید ممنون

  • 0طاهره.علی.بابایی
    0

    از.اقای.نوبخت.ریس.ساز.مان.برنامه.و.بودجه.تشکر.وقدردانی.می.نمایم.که.به.فکر.باز.نشستگان.ومستمری.به.گیران.بی.سرپر.ست.بودخدا.این. دنیا.واخرت.اجرش.را.بدهد.برادرعزیز.خسته.نبا.شید.

  • 0طاهره.علی.بابایی
    0

    از.اقای.نوبخت.ریس.ساز.مان.برنامه.و.بودجه.تشکر.وقدردانی.می.نمایم.که.به.فکر.باز.نشستگان.ومستمری.به.گیران.بی.سرپر.ست.بودخدا.این. دنیا.واخرت.اجرش.را.بدهد.برادرعزیز.خسته.نبا.شید.

  • علیرضا ابوئی پناه
    0

    باعرض سلام وخسته نباشید بنده با ۳۵ سال سابقه بیمه تامین اجتمایی هستم چند سال هست بازنشت شدم حالا که حقوق اضافه کردن هنوز ۵۰۰۰۰۰۰ میلیون نشده با شخصی که ۳۰ سال بیمه داشته چننان فرقی ندارد تشکر

  • سیدمحمدوحدتی باغبان
    0

    معوقه بازنسشتگان کشوری کی پرداخت میشود

  • بردر
    0

    بدبخت شدیم رفت یک هزار تومان همسان سازی نشد زرت میگن همسان سازی شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها