آغاز بحران کرونا در چهارمحال و بختیاری، وضعیت سه شهرستان نارنجی شد

با تغییر وضعیت سه شهرستان شهرکرد، فارسان و کیار از استان چهارمحال و بختیاری از وضعیت زرد به نارنجی، نگرانی‌ها در مورد بحران کرونا در استان افزایش یافته است.

آغاز بحران کرونا در چهارمحال و بختیاری، وضعیت سه شهرستان نارنجی شد

این دومین سال است که ویروس کرونا مهمان ناخوانده جهان شده است، ویروسی هزار چهره که غافلی است از آن غفلت کنیم تا شاهد اتفاقات ناخوشایندی باشیم، ویروسی که پیر و جوان و حتی نوزاد نمی‌شناسد، بی‌رحمانه مبتلا می‌کند و جان می‌گیرد.

چندی پیش وضعیت برخی از شهرها در ایران آبی و زرد شده بود اما با تب و تاب بازار شب عید و تعطیلات نوروزی این ویروس در زیر پوست شهرها گسترده شده و کم کم رنگ‌های آبی و زرد را به نارنجی و قرمز تبدیل می‌کند.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، از 10 فروردین‌ماه تا امروز 11 فروردین‌ماه 1400، 10 هزار و 330 بیمار مبتلا به ویروس نوپدید کرونا شناسایی شده که یک هزار و 288 نفر از آن‌ها در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بستری شدند.

گفتنی است مجموع بیماران کووید19 در کشور به بیش از یک میلیون و 885 هزار نفر رسیده است و در مجموع 62 هزار و 665 نفر مبتلای به ویروس کرونا، در کشور جان خود را از دست داده‌اند.

قابل ذکر است، بنابر آمار اعلام شده از سمت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از دیروز تا امروز 11 فروردین‌ماه 1400، دو نفر بر اساس ابتلا به ویروس کرونا در استان چهارمحال و بختیاری جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جانباختگان بر اساس ابتلای این ویروس در استان به 807 نفر رسیده است.

مجموع نمونه‌های گرفته شده در استان 81 هزار و 559 مورد بوده است که از این تعداد، ابتلای 27 هزار و 226 نفر به ویروس کرونا قطعی شده است، همچنین تعداد 46 نفر در مراکز درمانی استان چهارمحال و بختیاری بستری شده‌اند و کل بستری‌های فعلی مثبت و مشکوک به ویروس کووید19 در استان، 177 نفر است.

مقایسه آمار هفته گذشته با هفته‌های پیشین نشان از رشد آمار مبتلایان به ویروس کرونا و همچنین بستری‌های جدید در استان دارد که این نشان از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم دارد.

بنابر آخرین وضعیت شهرستان‌های نارنجی، زرد، آبی و قرمز در سطح کشور، سه شهرستان شهرکرد، فارسان و کیار از استان چهارمحال و بختیاری از وضعیت زرد به وضعیت نارنجی تغییر وضعیت داده‌اند.

بنابر این تعداد شهرستان‌های با وضعیت نارنجی در استان، به 5 شهرستان رسیده است که نگرانی‌ها را در خصوص زیادتر شدن شهرستان‌های نارنجی و تغییر این وضعیت‌ها به وضعیت قرمز، افزایش داده است.

مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با هشدار در رابطه با روند سریع شیوع بیماری کرونا در استان، اظهار داشت: این روند کاملا مشهود و روند ابتلا به این ویروس افزایشی است. با افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس و افراد بستری مبتلا، روزهای سختی در دو هفته آینده برای استان رقم خواهد خورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از خیز بلند افزایشی شیوع ویروس کرونا در استان خبر داد و بیان کرد: با توجه به نرخ افزایش موارد بستری و مبتلا، امکان نارنجی یا قرمز شدن استان در هفته آینده وجود دارد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها