آغاز محدودیت‌های جدید کرونایی در خرم‌آباد

فرماندار خرم‌آباد گفت: محدودیت‌های جدید کرونا با توجه به تغییر وضعیت این شهرستان از زرد به نارنجی، از امروز چهارشنبه برای مشاغل گروه سه و چهار به مدت دو هفته اعمال می‌شود.

آغاز محدودیت‌های جدید کرونایی در خرم‌آباد

جعفر طولابی در جلسه ستاد مقابله با کرونا که امروز یازدهم فروردین‌ماه، اظهار کرد: مشاغل گروه‌های سه و چهار به مدت دو هفته تعطیل هستند و چنانچه از این مصوبه تخطی کنند به مدت ۱۵ روز پلمب و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی مشاغل گروه سه را شامل شرکت‌های خصوصی، بوستان‌ها، مراکز تفریحی، مهدکودک، تالار پذیرایی، رستوران، آرایشگاه زنانه، سالن زیبایی، موزه، سینما، تئاتر، استخر سرپوشیده و باشگاه ورزش‌های پربرخورد عنوان کرد و افزود: این مشاغل باید به مدت دو هفته تعطیل شود.

فرماندار مرکز لرستان ادامه داد: مشاغل گروه چهار شامل باغ‌وحش، شهربازی، مراکز ورزشی آبی و باشگاه‌های ورزشی و سالنی نیز باید به مدت دو هفته تعطیل شوند و دستگاه‌های متولی نیز موظف هستند گروه‌های نظارتی را فعال کنند.

طولابی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا برخی از شهرستان‌های استان از وضعیت زرد به نارنجی و قرمز تغییر وضعیت داشتند که در این راستا بروجرد و ازنا در وضعیت قرمز، خرم‌آباد، سلسله، دلفان، الیگودرز و دورود در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت زرد هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به سیر صعودی ابتلا به کرونا احتمال اینکه شهرستان‌های نارنجی به وضعیت قرمز تبدیل شوند بسیار است.

فرماندار خرم‌آباد با بیان اینکه وضعیت کنونی شهرستان خرم‌آباد تهدیدکننده است، بیان کرد: تعطیلی کسب‌وکار و اعمال شدید محدودیت‌ها دردسر و پیامدهای اقتصادی برای مسئولان، مردم و بازاریان دارد اما برای سلامت شهروندان ضروری است.

طولابی با بیان اینکه برگزاری هرگونه نمایشگاه بین‌المللی و عمومی نیز در خرم‌آباد ممنوع شده است، عنوان کرد: در خصوص حمل‌ونقل درون و برون‌شهری، ریلی و هوایی باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی اظهار کرد: باید از برگزاری هرگونه تجمع سیاسی و اجتماعی نیز خودداری شود و فعالیت بقاع متبرکه و مساجد، نماز جمعه در وضعیت قرمز و نارنجی نیز ممنوع است.

فرماندار خرم‌آباد تصریح کرد: فعالیت‌های آموزشی و آموزشگاه‌های رانندگی هم باید تعطیل شود و برگزاری هرگونه مراسم عروسی و تشیع نیز باید محدود و بدون تجمع باشد.

طولابی با بیان اینکه پارک خودرو در محل آرامستان‌ها نیز ممنوع و مشمول اعمال جریمه می‌شود، خاطرنشان کرد: مبادی شهر باید کنترل و از ورود خودرو با پلاک غیربومی و خروج خودروهای بومی از خرم‌آباد جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌هایی برای روز طبیعت نیز اعمال شده است به‌طوری‌که هرگونه دورهمی در بوستان‌ها، فضای سبز و پارک‌ها ممنوع است و شهرداری باید از فردا پنجشنبه ورودی تمامی پارک‌های داخل شهر و بوستان‌ها را مسدود کند.

فرماندار خرم‌آباد از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان خواست در روزهای پایانی سال بر مناطق گردشگری و طبیعی نظارت داشته باشد و تصریح کرد: بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی ممنوع است و در روز طبیعت باید از این نوع بازدیدها جلوگیری شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها