طرز تهیه دلمه برگ مو آذربایجانی

دلمه برگ مو یکی از غذاهای محلی استان آذربایجان شرقی به‌خصوص تبریز است که تقریباً در تمام نقاط ایران پخته می‌شود. این غذا بسیار خوشمزه و لذیذ است و مناسب همه ذائقه‌ها می‌باشد.

طرز تهیه دلمه برگ مو آذربایجانی

مواد لازم:

برگ مو: 20عدد

روغن: به مقدارلازم

پیاز: 2عدد

شوید: یک فنجان

فلفل: به مقدارلازم

برنج: یک ونیم فنجان

دارچین: نیم قاشق چای خوری

لیمو ترش: 2عدد

نمک: به مقدارلازم

آب: 2فنجان

طرز تهیه:

ابتدا برگ های مو را کاملا در آب سرد قرار دهید و بگذارید تا شسته شوند.سپس بعد از مدتی در صافی ریخته و برگ‌موها را آبکشی کنید. برنج را در مقداری آب و نمک از قبل خیس دهید.

حالا پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا به رنگ طلایی در بیاید. سپس برنج را هم به پیازها اضافه کنید و کمی تفت دهید.

حرارت را بسیار کم کنید تا نسوزد. پس با حرارت ملایم تفت دهید. سپس شوید خرده شده و مقداری فلفل ونمک را اضافه کنید. دارچین را هم اضافه کنید. کمی تفت دهید.

مقداری آب روی مواد بریزید و بگذارید تا مدتی بپزند و برنج نرم شود.

حالا مقداری لیموترش به موادی که در قابلمه هستند اضافه کنید. برگ‌موها را آماده کنید.

مخلوط را در روی برگ‌موها بریزید و دلمه های برگ مو را بپیچید. دلمه‌های برگ مو را در قابلمه کنار هم بچینید و اجازه دهید تا روی شعله ملایم بپزند. وقتی که دلمه ها پخته شدند میتوانید آنها را تزیین کنید و بگذارید تا سرد شوند سپس میل کنید. دلمه برگ مو آذربایجانی طعمی ترش دارد و بستگی به ذائقه خودتان دارد که دوست دارید طعم ترش را استفاده کنید یا خیر.

در آذربایجان این دلمه برگ مو حرف ندارد و همه عاشق این دلمه هستند و زمانی که برگ‌مو‌ها در می‌آیند سریعاً تدارکات تهیه این دلمه خوشمزه را آماده میکنند.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها