چرا ماموران اورژانس مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند؟

یک تکنسین اورژانس به بیان توضیحاتی در خصوص دلایل ضرب و شتم ماموران اورژانس به دست مردم پرداخت.

چرا ماموران اورژانس مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند؟

یحیی هاشمی در خصوص دلایل ضرب و شتم ماموران اورژانس به دست مردم گفت: ماهیت شغل ما به گونه‌ای است که مردم در شرایط ایده آل تماس نمی‌گیرند و ممکن است فردی به دلیل تب ساده بچه دو ساله‌اش بسیار نگران باشد و این نگرانی و اضطراب فرد موجب می‌شود که حتی اگر اورژانس ۳ دقیقه‌ای هم برسد، فکر کند نیم ساعت طول کشیده است و دنبال مقصر این حادثه است.

وی ضمن اشاره به اینکه تکنسین‌های ما با صبری که دارند مجبورند صحنه پیش بیمارستانی را مدیریت کنند، افزود: ممکن است بیمار چند ساعت روی تخت بیمارستان حتی برای یک عکس رادیولوژی منتظر بماند، اما اعتراض نکند، ولی تکنسین‌های اورژانس در این شرایط مظلوم واقع شده است و دو نفر وارد صحنه‌ای می‌شوند که هنوز معلوم نیست چه اتفاقی افتاده است.

این تکنسین اورژانس ادامه داد: هنگامی که در یک محدوده آمبولانس نیست و یک آمبولانس از چند پایگاه آن طرف‌تر اعزام شده و همچنین با توجه به توجه ترافیک و فرهنگ راه ندادن به آمبولانس همه عوامل در کنار هم قرار می‌گیرند تا یک آمبولانسی که باید کمتر از ۸ دقیقه برسد طی نیم ساعت برسد و طبیعی است که فرد ناراحت باشد و او هم حق دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه تکنسین ما فقط یک کادر درمان نیست و هم باید یک روان‌شناس و هم باید مسئول ایمنی خوبی باشد که خطرهای محیط را بپذیرد، اظهار کرد: بارها همکاران در محیط‌هایی رفته اند که فرد مشکل اعصاب و روان داشته و از ظاهرش هم معلوم نبوده و یک دفعه تکنسین‌های ما را گرفته و در یک اتاق محبوس کرده و با قمه و چاقو به جانشان افتاده است.

وی متذکر شد: واقعیتش این است که همکاران ما بسیار آسیب دیده اند و چون شرایط درک را می‌کنند که عزیزان یک شخص آسیب دیده اند، چیزی نمی‌گویند و خودشان را در ناراحتی آن‌ها شریک می‌دانند.

وی گفت: آسیب‌دیدگی‌ها تکنسین‌های اورژانس به دلیل ایمنی‌های که وجود ندارد و شرح حالی که اشتباه می‌دهند، رخ می‌دهد و پرستار تریاژ ما هم فقط با توجه به مکالمه آمبولانس اعزام می‌کند و ما نمی‌توانیم جزئیات حادثه را در بیاوریم که چه اتفاقی افتاده است.

منبع: میزان

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها