توافق ایران و ۱+۴ برای حضور آمریکا در جلسه آینده کمیسیون برجام / تحریم‌ها سه‌شنبه آینده لغو می‌شود؟

نشست عادی کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ روز جمعه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد و آخرین تحولات پیرامون برجام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

توافق ایران و ۱+۴ برای حضور آمریکا در جلسه آینده کمیسیون برجام / تحریم‌ها سه‌شنبه آینده لغو می‌شود؟

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران ریاست هیأت ایرانی را برعهده داشت و ریاست جلسه نیز با «انریکه مورا» مدیر سیاسی سازمان اقدام خارجی اروپا بود.

در این نشست نمایندگانی از ایران، انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه در این نشست شرکت کرده بودند.

به نوشته سرویس اقدامات خارجی اروپا، مشارکت‌کنندگان در این نشست درخصوص بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و اطمینان حاصل کردن از اجرای کامل و مؤثر توافق توسط تمامی طرفین به گفت‌وگو پرداختند.

بیانیه پایانی کمیسیون مشترک برجام منتشر شد

در پایان هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام، انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که ریاست این نشست را بر عهده داشت با صدور بیانیه‌ای از آمادگی اعضا برای پرداختن به موضوع بازگشت کامل آمریکا به توافق هسته‌ای ایران در چارچوب تلاش‌های مشترک خبر داد.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است که نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در روز ۲ آوریل ۲۰۲۱ (جمعه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰) بصورت مجازی برگزار شد. مطابق مفاد برجام، کمیسیون مشترک مسئول نظارت بر اجرای توافقنامه است.

این بیانیه می‌افزاید؛ کمیسیون مشترک، به ریاست معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی، انریکه مورا، از طرف جوسپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران در سطح معاونین/مدیران سیاسی وزرای امور خارجه برگزار گردید.

بیانیه یاد شده حاکیست؛ اعضا در راستای بیانیه مشترک وزرا مورخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰، اعضا چشم‌انداز بازگشت کامل ایالات متحده به برجام را مدنظر قرار دادند و آمادگی خود را جهت بررسی موضوع با نگرش مثبت و در یک تلاش جمعی مورد تاکید قرار دادند. آن ها همچنین تعهد خود را برای حفظ برجام و گفت‌وگو درباره راه‌کارهای اطمینان از بازگشت به اجرای کامل و موثر آن مورد تأکید قرار دادند.

این بیانیه می‌افزاید که اعضای برجام تصمیم گرفتند تا جلسه کمیسیون مشترک را هفته آینده جهت تداوم رایزنی ها در وین از سر بگیرند تا اقدامات مربوط به لغو تحریم‌ها و گام های هسته‌ای را ازطریق برگزاری جلسات گروه های کارشناسی مربوطه مشخص کنند.

براساس بیانیه یادشده، هماهنگ کننده برجام نیز تماس‌های جداگانه‌ را در وین با تمام اعضای برجام و آمریکا شدت خواهد بخشید.

ادامه مذاکرات در سطح معاونان سه شنبه در وین برگزار می‌شود

سیدعباس عراقچی در کانال تلگرامی خود نوشت: «امروز نشست فصلی کمیسیون مشترک برجام به صورت مجازی برگزار شد. بحث های صریح و جدی صورت گرفت. شرکت کنندگان تصمیم گرفتند ادامه این نشست را روز سه شنبه به صورت حضوری در وین دنبال کنند.

همچنین «میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین، طی توئیتی نوشت: نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام پایان یافت. بحث ها کاملاً حرفه‌ای بود و ادامه خواهد داشت. این باور وجود دارد که ما در مسیر درستی هستیم اما راه پیش رو آسان نخواهد بود و به تلاش های فشرده ای نیاز دارد. به نظر می‌رسد طرف‌ها برای این کار آماده هستند.

واشنگتن از «گام مثبت» سخن گفت

آمریکا ضمن استقبال از طرح برگزاری جلسه کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد که آماده «اقدامات متقابل» برای بازگشت به توافق هسته ای با ایران است.

ادعای خبرنگار آمریکایی: آمریکا در نشست وین حاضر می‌شود اما مذاکره مستقیم با ایران انجام نخواهد شد

خبرنگار آمریکایی روزنامه «وال استریت ژورنال» در توییتی مدعی شد آمریکا در نشست هفته آینده وین که در ادامه نشست امروز کمیسیون مشترک برجام برگزار خواهد شد، حاضر می‌شود اما مذاکره مستقیم با ایران انجام نخواهد شد.

او در این خصوص در توییتی نوشت: همه طرف‌ها هفته آینده برای گفت‌وگو درباره احیای توافق هسته‌ای در وین جمع خواهند شد، از جمله آمریکا.

گرچه دست‌کم فعلاً مذاکرات مستقیمی بین ایران و ایالات متحده نخواهد بود. برنامه این است که کارشناسان در هفته‌های آتی مذاکرات را به پیش ببرند.

این خبرنگار در توییتی دیگر درباره اهداف این گفت‌وگوها مدعی شد: هدف دستیابی به دو توافق است. یکی، مشخص کردن گام‌هایی است که آمریکا برای بازگشت به تعهدات برخواهد داشت و همچنین زمان آن‌هاست.

دومی، مذاکره با ایران درباره این است که چه گام‌هایی را برای بازگشت به تعهدات طبق توافق هسته‌ای برخواهد داشت. برخی امیدوارند در طول زمان آمریکا و ایران بتوانند به طور مستقیم گفت‌وگو کنند. اما فعلاً این کار را نخواهند کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال هم بعد از اعلام خبرنگارش در گزارشی به نقل از دیپلمات‌های ارشد غربی، ادعا کرد مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با شرکت همه طرف‌های توافق و همچنین مقامات آمریکایی هفته آینده در وین برگزار خواهد شد و افزود این اولین تلاش جدی برای نجات برجام از زمان روی کار آمدن «جو بایدن» خواهد بود.

این روزنامه آمریکایی به نقل از دیپلمات‌های مذکور افزود «مقامات ارشد از همه کشورهای شرکت‌کننده در توافق، ایران، فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و چین و مقامات ارشد آمریکایی در پایتخت اتریش جمع خواهند شد. اما مذاکرات مستقیمی در حال حاضر بین مقامات ایرانی و طرف آمریکایی برگزار نخواهد شد.

ظریف: دیداری بین ایران و آمریکا انجام نمی‌شود

وزیر خارجه ایران در توییتر ضمن اعلام موافقت تهران و اعضای باقی مانده در برجام برای برگزاری نشست حضوری در وین انجام هرگونه دیداری بین ایران و آمریکا را غیرضروری خواند.

محمد جواد ظریف بعد از پایان نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام گزارشی توییتری درباره این نشست منتشر کرد.

وزیر خارجه ایران در این پیام نوشت: «در نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام، ایران، اتحادیه اروپا، سه کشور اروپایی به اضافه ۲ کشور (چین و روسیه) موافقت کردند که مذاکرات حضوری را سه شنبه هفته آینده در وین از سر بگیرند».

ظریف ادامه داد: «هدف: سریعاً نهایی‌کردن رفع تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای، از طریق طراحی مسیر رفع تمام تحریم‌ها و پس از آن توقف تدابیر جبرانی از سوی ایران».

وزیر خارجه ایران در واکنش به اظهارنظر ادعایی روزنامه وال استریت ژورنال درباره حضور آمریکا در نشست سه شنبه کمیسیون مشترک برجام در پایان توییت خود نوشت: «هیچ دیداری بین ایران-ایالات متحده (نخواهد بود) و این کار غیرضروری است».

چین: از بازگشت آمریکا به برجام استقبال می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، هوا چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در کنفرانس خبری اش گفت: چین از بازگشت آمریکا به توافق هسته ای استقبال کرده و درخواست لغو تمامی تحریم های غیرقانونی علیه ایران را دارد.

چونینگ ادامه داد: چین نقش سازنده ای در زمینه برجام (توافق هسته ای) داشته است، «در حالی که آمریکا تنش ها را به خاطر این که از برجام خارج شده است، افزایش می دهد».

بر اساس این گزارش، اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین در پی این مطرح می شود که دولت سابق آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸، ضمن بازگرداندن تحریم‌هایی که تحت توافق لغو شده بودند، با مطرح کردن ادعاهایی همچون حمایت از تروریسم و وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های جدیدی نیز تا آخرین‌ روزهای قدرت بر ایران اعمال کرد.

بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی توافق هسته‌ای که قرار بود در ازای محدودسازی برنامه هسته‌ای آن تحت توافق هسته‌ای محقق شود، به خاطر متحمل شدن تحریم‌های اقتصادی آمریکا و تعلل کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان در زمینه پیدا کردن راهکاری برای عادی سازی روابط اقتصادی با ایران و کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا تاکنون عملی نشده است. ایران یک سال و نیم قبل با توجه به این شرایط، اعلام کرد که تعهدات داوطلبانه‌اش در توافق هسته‌ای را کاهش می‌دهد.

با این وجود، دولت جدید آمریکا که پیش از پیروزی جو بایدن در انتخابات برای بازگشت به توافق هسته‌ای ابراز تمایل کرده بود، خواستار این است که ایران ابتدا کاهش تعهداتش را به حالت قبل بازگرداند تا بتواند روند بازگشت به توافق هسته‌ای را طی کند. مقامات آمریکایی همچنین معتقدند که مذاکراتی مستقیم یا غیرمستقیم درباره این روند باید انجام بگیرد. این در حالی است که دولت ایران تاکید کرده است بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای مستلزم هیچ‌گونه نشست و مذاکره نیست و آن‌ها که با خروج یک‌جانبه از توافق هسته‌ای آن را نقض کرده‌اند، صرفا لازم است تحریم‌ها را لغو کرده و به توافق بازگردند تا ایران هم اجرای تعهدات داوطلبانه هسته‌ای‌اش را به حالت قبل بازگرداند.

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 84
  • مورچه
    0

    وطن مث پدرومادرانسان است کدام انسانی پدرومادرش رامیفروشدیااجاره میدهد؟

    نظرات شما -
    • فربد
      0

      فازت چيه مورچه ,, يکي به نعل ميزني يکي به ميخ !!!!

    • مورچه
      0

      نظرشخصی است کی میخواهید دست ازفضولی بردارید فقط میتوانید منفی دهید لعنت بروطن فروش لعنت برفضول فازمن بتوچه ربطی داره من مخالف دولت ومجلس هستم که بالج بازی مردم ومملکت راب باد دادن ای فریداحمق بفهم نفهم

    • مورچه
      0

      من نفهمم ، شعورم زیر صفر است و عقل ندارم .

    • فرید
      0

      من نفهم هستم شعورم زیرصفر است غلط کردم مامانم تربیتم نکرده

  • گلمراد
    0

    زور الکی نزنید ،

  • محمد
    0

    با کمي انعطاف مسئولين ما قطعا برجام به بار مي نشيند

  • علی جوادی نسب
    0

    ایشالا که درست بشه تحریمارو بردارن

  • فرحام
    0

    ننگ به برجام نافرجام،ننگ به اف تی اف، ننگ به هر چه مسئول بی کفایت،برجام وسیله ای برای سست کردن پایه های نظام ایران اسلامی و خسته کردن مردم از حمایت این انقلاب شده است، مردم در خاطر دارند که با همین برجام چه بلائی سرشون آوردید، به بهانه fatf همه ی بازارها و اقتصاد را شرطی کردید، و باز دوباره ادامه می دهید.

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      به شعار نیست به علم هست برو علم یاد بگیر تهمت نزن

    • ایرانی
      0

      ازمتن نوشته تو معلوم که از کاسبان تحریم حمایت میکنی.

    • علا
      0

      بچه آخوند هستی و پادوی رانتخواران که مخالف برداشتن تحریم ها و گشایش در کار و زندگی مردم و نجات ازاین فلاکت موجود در جامعه هستی

    • ناشناس
      0

      چون تیم دولت گرین کارتی برای غربیها کار می کنند تا ملت ایران

    • Abbas
      0

      ننگ بر افکار پوچ و مغز پوک امثال تو که خودت را به اون راه زدی و وضعیت داغون مردم را نمی بینی

    • ایرانی
      0

      جناب فرحام یا فرجام یا ..... ظاهرا تحریم ها جیب شما و امثال شمارو خیلی پر پول کرده ! درسته که اصول بر جام زیاد هم پایه قوی نداشت وگرنه امریکا به این راحتی نمیتونست خارج بشه اما همون چند ماه که تخریم ها برداشته شد ، بازار یک حرکت نزولی پیدا کرد حالا هر چند خیلی کم اما داشت درست میشد ، منتها اتفاقاتی که همفکران شما باعث بودند ، اتفاق افتاد که دوباره همه روی برنامه صلح امیز ایران دچار شک بشن . مردم چیو به خاطر دارن> اینکه مدت چند ماه اجناس قیمتشون نزولی شد؟ نفت رو تونستیم صادر کنیم؟ برجام بایدانجام بشه ، همه باید بدونن ایران تهدید نیست بلکه فرصتی است برای سرمایه گذاری ما باید با همه ملل دنیا دوست و برادر باشیم به جز کمونیستهای چینی روسی و کوبایی . یادت باشه تو چاه به ته چین افتادیم

    • نیک سرشت
      0

      اندیشمند بزرگی یه جمله خیلی زیبا داره که میگه بگو از کجا میخوری تا بگویم چگونه می اندیشی..اقای فرحام در جواب شما همین یک جمله کافی هست فکر کنم

  • ح
    0

    میدوارم این جنگ زرگری هرجه زودتر به پیان برس ما مردم تاوانش میدهیم اگربادنیا سازش کنیم بهترین مردم داریم چون تمام سختیها راتوی دنیا کشیدم وباید مسؤولین ما کمی به فکر مردم گرسنه یاشندایران سربلند برای همشه نمی خواهم ایران توی جهان این قدر کوچک ببینم

  • حسن
    0

    ان شالله حل بشه مردم مشکل دارن اونهای که مخالفن حتماجناحی حزبی ویامنافعی دارن ازمشکلات مردم

    نظرات شما -
    • سبزه
      0

      با انشاالله و ماشاالله کار درست نمیشه . این خبر فقط یه بازی جدیده برای سرگرم کردن ملت .

    • دیوید
      0

      ساده لوحی محض است از دشمن قداره بند امید داشتن،

  • عادل k
    0

    اخرین پرده از نمایش دولت روحانی جهت سر کار گذاشتن مردم و خرید وقت عافیت.....

  • OK
    0

    امیدواریم تا قبل از برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری تحریمهای یکجانبه آمریکا تعلیق بشود و اثرش را هم بر روی انتخاب آنهایی که می خواهند در انتخابات شرکت کنند و به نامزدی که ادامه دهنده برجام باشد رأی بدهند بگذارد.

  • مومنی
    0

    آخر دولت می خواهند به کل امضا نوکری را به امریکا بدهند فقط نابودی و حذف تمام تحریم‌ها و بس وگرنه هر اقدام دولت خیانت است به ایرا ن.

  • کاهشی
    0

    دوشنبه صبح ۱۵۰ میلیارد دلار ایران آزاد میشه و بصورت نقد توسط شش هواپیما وارد فرودگاه مهر آباد میشود فقط ساعتش مشخص نکردن

    نظرات شما -
    • 123
      0

      احتمالا ساعت 6 و 6 قیقه و 6 ثانیه کله هواپیما به سمت باند فرود می چرخه و در ساعت 6 و 6 دقیقه و 16 ثانیه چرخ ها باز میشه . ساعت 6 و 6 دقیقه و 18 ثانیه مسافرین کمربندها رو می بندند . ساعت 6 و 6 دقیقه و 22 ثانیه . . .از خواب می پریم

  • ق
    0

    باز این عراقی ..چی هوس سکه کرده است لازم به توضیح است خرداد ماه به سکته تبدیل خواهد شد .شاید بتوان توسری به حقیقت زد لکن نمی توان آنرا برای همیشه خفه کرد.‌

  • کیان
    0

    اگر گشایش در مذاکرات حاصل و تحریم کم و یا برداشته شود تکلیف کاسبان تحریم که برای امسال کیسه چندده ملیارد ی دوخته بودند چی شود

    نظرات شما -
    • و
      0

      بدبخت می شوند

    • سبزه
      0

      کاسبان تحریم همان اصولگرا ها و اصلاح طلبان و بچه هاشون هستند . توافق هم بشه آنها به روش های دیگه تجارت شان را خواهند کرد .

    • یکی از مردم
      0

      این انگلها بلدند راهی پیدا کنند...من وشماییم که تو هیچ شرایطی سودی نمی بریم

  • ناشناس
    0

    دولت اصلاحات این هشت سال ملت بدبخت کرد حالا میخواد با تبلیغات این چنینی وانمود کنه ما خواستیم برجام شکل بگیره اما کارشکنی شد

  • مريم
    0

    با سلام و تشکر از گروه 1+4 که تلاش زيادي کردن خصوصا دولت پرزيدنت بايدن

    نظرات شما -
    • .
      0

      واقعاً برات متأسفم،تلاش زیادی کردن!!!!دولت پرزیدنت بایدن!!!!! شوی تَکرار در انتخابات با حمایت ستاد واشنگتن،دو ماه ارزانی تصنعی و ماه تابان شدن برجام و پس از انتخابات دوباره ایستادن در صف مرغ و روغن.

  • ....
    0

    مریکا زمانی می تواند در جلسه حضور یابد که عضوی از آن باشد ، در حالی که از برجام خارج شده .

    نظرات شما -
    • د
      0

      برگشت اتمام شد کسی منتظر دستور شما نبود

    • ب ....
      0

      خیلی بیسواد هستی چی نوشتی

  • کاربر ناشناس
    0

    هههه وو دارید زمینه مذاکره با آمریکارو میچینید....تصمیم عدم مذاکره بود که!!!

  • شادی
    0

    هیچکدام بدون اجازه امریکانفس نمیکشن مردم راسرکار نگذاریدوطن فروشان کمونیست

    نظرات شما -
    • 123
      0

      حقیقت همینه . چین هم به فرمان آمریکااست . چینی ها در کارخانه های سرمایه داران آمریکایی کار می کنند . حکومت ایران هم در پشت پرده با آمریکا ارتباط داره و گوش به فرمان آمریکااست . همان سیستم گلوبالیست ها که از سال 1979 / ( 1357) عملیاتی شد .

  • علی
    0

    رفع تحریم ها چیزی را از جرم دولت وفساد دولت و وزیرانش واز فساد اصلاح طبان کم نخواهد کرد دولت روحانی و اصلاح طبان از فکر مردم برای همیشه در١۴٠٠ خط قرمز خورد است

  • نرمش
    0

    انشاالله با یه نرمش قهرمانانه در دولت بعدی و مجلس انقلابی برجام برجام میشود

    نظرات شما -
    • ..
      0

      مجلسی که جلوی امربکاد نرمش کند انقلابی نیست اصلاح طلبه و صدای بلند داد میزند اشتباه کردم شما اصلاح طلبا درست می گفتید حالا ماهم اصلاح طلب شدیم فهمیدیم هرچی شعار دادیم یک مشت حرف مفت بود

    • ‌‌.‌...
      0

      کاسه زهروعراموش کروی

    • مورچه
      0

      بانرمش قهرمانی بدست نمیاد قهرمان باید شجاع و عاقل باشه یعنی چی نرمش دروغین چرا بعداز امضای برجام موشک پرانی کردن جمع کنیدشعارهای پوچ روبرجام راموشک پرانی کشت تمام شد

    • ب ..ومورچه
      0

      چن تا مادر دارید شما

  • رهام نظری نیا
    0

    ایشالا یذره انعطاف نشون بدن این برجام رو درست کنن مردم خیلی سختی میکشن

  • مراد
    0

    من نمي فهمم اگه آمريكا بد ونبايد مذاكره مستقيم انجام داد چرا چرا بچه هاشون وخودشون سراز غرب در مي آورند ؟؟؟

    نظرات شما -
    • سبزه
      0

      معصومه ابتکار از دیوار سفارت رفت بالا و شعار مرگ بر آمریکا میده . خودش زمان شاه در آمریکا درس خونده و الآن پسرش تو آمریکااست . روی پیشانی ما ایرانی ها نوشته شده گاو ؟؟؟

  • MD
    0

    هرکجا که مامقاومت کردیم وخودمان راباورداشتیم وبرسرحق خودمان ایستادیم به نتیجه مطلوب رسیدیم ولی هرکجا که وادادیم مغلوب شدیم تحقیرشدیم هیچ موقع فریب دشمن راهرکس که باشد رانبایدخوردوبه وعدهای پوچ اودل نباید بسته.بامقاومتوهوشیاری به لطف خداپیروزیم

  • رضا
    0

    آره بایدن منتظره هفته آینده لغو کنه!امان از سیاستمداران بی عقل!

  • nh
    0

    انشالله تا ببینیم دولت دیگر چه بهانه ای دارد برای گرانی ها وگرنه خودشان دزد وسبب گرانی ازجمله دلار وووووووووووووووهستند وباید قیمت ها به قبل بازگرد کشوری بااین همه ثروت چرا مردمش باید صف برای..... ...... این خجالت است برای یک ایران وایرانی اگر اقایان متوجه بشوند وقوه قضائیه باید دست دلالان کوتاه کند وار بیت المال مردم دفاع کند فردی که دم ازعدالت داد می زد امیواریم

  • شب دراز است و ...
    0

    باز هم ذلت و وادادگی بابا آمریکا میخاد کشور ایران مثل عربستان،بحرین،امارات و... نوکر حلقه به گوش باشه. در جواب نظر آقای ایرانی که گفت با برجام نفت می فروختیم،الان که برجام نیست پس چطور می فروشیم؟ به آمریکای تروریست و اروپای بد عهد و خائن امیدی نیست. تا اسرائیل و یهودی های افراطی هست دنیا روی آرامش نخواهد دید.

  • ممد
    0

    باجی که ایران به چین داده مطمئن باشید تحریم ها کم تر میشه

  • محمد
    0

    بلاخره باید زندگی کرد وبا دنیا در تعامل بود تواین دنیا همه که خوب نیستن باید گذشت کرد وبه خاطر اینکه مردم را از این گرفتاری نجات بدیم حتی با دشمن نیز مذاکره کرد مگه چقدر عمر داریم که همش باید توتحریم و گرانی وبدبختی دست و پا بزنیم باید تلاش کردو باهمه دنیا کارکردو این به نظرمن هیچ اشکالی نداره شاید بعضی از کشورها قابل اعتماد نباشند ولی بخاطر مردم باید کنار بیایم واز فرصتها استفاده کنیم به امید انکه تمام تحریمها برداشته شود وملت ما مثل بقیه کشورها در آرامش باشند انشا الاه

  • ایران مقتدر
    0

    ان شالله که سبب خیر و خوشی باشد این مذاکرات،حالا که آمریکا سخت بر سر موضع خود پافشاری میکند ایران هم کار درستی کرده که از طریق ظریف اعلام کرده ماهم فعلا مذاکره ای با آمریکا نخواهیم داشت...

  • مریم
    0

    آرزوی موفقیت برای تیم مذاکره کننده ایران و دولت آمریکا برای رسیدن به توافق جامع و کامل

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      بجای آرزوی موفقیت ، براشون آرزوی یک جو شرف و مردونگی و وطن دوستی بکن ، و البته برای افراد ساده لوح و خودباخته ای مثل خودت . بیچاره ، موفقیت تو چی آخه ؟! تو خیانت ؟! تو وطن فروشی ؟! تو وادادگی ؟! تو سرپیچی از ولایت فقیه؟! تو پا گذاشتن رو توان داخلی ؟! تو چی وجدانا؟!!!!

    • مورچه
      0

      چراخودتو گول میزنی برجام رابا موشک پراکنی کشتن برجام مرده

    • به مهدي
      0

      مهدي ,, ميخاي براي تو و امثال تو که به يک سانديس دين و شرفتو ميدي ارزوي موفقيت کنيم کاسه ليس مفتخور

  • سلام،
    0

    ملت ایران هوشیار باشید،دوباره خیانت و خط قرمز نظام و مصوبه مجلس را زیر پا گذاشتن !!! رهبر معظم انقلاب فرمودند بدون مذاکره و پیش شرط آمریکا به برجام(البته نافرجام) برگردد و جمهوری اسلامی راستی آزمایی کند و بعد ما دوباره به تعهدمان برگردیم. مگر موقعی که آمریکای تروریست بد عهد از برجام خارج شد با ما جلسه گذاشت که الان برای برگشتن به برجام باید در جلسه شرکت کند ودوباره مذاکره کنیم؟؟!! فقط حرف رهبری نظام بدون پیش شرط باید برگدن،ولا غیر. مرگ بر خائنین وطن فروش . خوار وذلیل بشه ،هر کس که عزت و افتخار این ملت را با مذاکره به باد دهد و چشمش به دست آمریکا و اروپا باشد.

  • mamad
    0

    اره تحریمای اقا زاده ها بر طرف میشه برای گشت و گذار در اروپا و امریکا و عشق و حال

  • ایرانی
    0

    با ژست سیاسی توافق با چین واجرایی شدن پروژههای مشترک بین ایران وچین ، دولت آمریکا فرصت چندانی برای بازگشت به برجام ندارد لذا اگر دوباره بایدن تحت تاثیر تندروها ولابی صهیونیسم وعربستان قرار گیرد عملا تیر خلاص به برجام خواهد بود.ونه تنها ایران بلکه آمریکا طرفداران داخلی وخارجی ازعدم بازگشت به برجام ازدست خواهد داد.

  • مورچه
    0

    تاباورمردم تغیرنکنه همین اش وهمین کاسه ست چندین بارباید فریب دولت اختلاسگرومجلس قلابی رامیخورید چرا بایک تیترخبری احساسی نظرمیذارید .هفته اینده هم میاد راست ودروغ معلوم میشه

    نظرات شما -
    • سبزه
      0

      الکیه . جفت پوچ سرکاریه تیتر جالبی زده خبرفوری : سه شنبه تحریم ها برداشته می شود ؟!!!!!!! آخه مگه یه تحریمه ؟ ده ها تحریم وجود داره که اگه اگه اگه بخوان بردارن حداقل یکسال طول می کشه تا انجام بشه .

  • سعید
    0

    همه مسولین ومردم گوش به فرمان رهبری.پیروزی با ماست اگر پشت سر رهبری باشیم.هیچ عجله ای نیست .لغو تحریمها به صورتی که بدون بازگشت باشد.پس از راستی ازمایی ما هم برمی گردیم.

    نظرات شما -
    • گوساله
      0

      برو پشت گردن تکون هم نخور خبردار بایست تا ساندیس ات رو بدهند .

  • م
    0

    خیلی هم دلخوش نباشید این هم بازی دیگری است که نزدیک انتخابات چراغ سبزی نشان بدهند تا مجددا ایرانیان را خام کنند تا باز هم دوستان غربگرایشان در قدرت بمانند .ولی نباید گول این هویج گندیده آنها را خورد.

    نظرات شما -
    • سبزه
      0

      دقیقا همینطوره . فقط شعار و تبلیغه .

    • ....
      0

      یعنی الان شما ناراحت می شوید مردم در انتخابات شرکت کنند

    • ب ....
      0

      باید ازمادرت بپرسی دوست عزیز

  • 123
    0

    نه دوشنبه رفع میشه . به جون حسن روحانی راست می گم .

  • Majed
    0

    ایشالا رفع تحریم شه دلالا بدبخت شن همشون و هرکی نمیخواد خوشبختی مردم رو ببینه

    نظرات شما -
    • مورچه
      0

      حکومت خودش سردسته دلالیه مگرواعض خودش بازبان خودش نگفت همتی ارزراب دستوردولت بالا وپایین میبره فراموشی هم حدی داری

  • مورچه
    0

    امپراطوری هاهم سقوط میکنند هیچ فرقی هم نمیکند شرقی باشدیا غربی تکیه ب داخل کشور وملت داشته باشید نه بیگانگان شرق وغرب دست ازدخالت برداری واجاز دخالت ندهید منافع کشور ومردم باید هدف اصلی باشد ای وطن فروشان خاعن

    نظرات شما -
    • ‌‌.‌...
      0

      توعقلت هم اندازه همان مورچه است پس خرده نمیگیریم

    • ب ....
      0

      عقل مادرت اندازمورچه است که نقطه زایده

  • علی
    0

    با سلام برجامی که نه به این دولت وفا کرد نه به ملت ما خیری از بر جام ندیدیم

    نظرات شما -
    • علی
      0

      اشکالی ندارد فقط مهمه ساندیس شما به موقع برسد.بقبه چیزا فدای سرتان

  • زینت
    0

    شما دروغتونو بگید .کیه که باور کنه.....فقط دست از سرمون بردارید .راستی .رای هم نمیدیم..هر چند رای ما تاثیری نداره .فقط اومدن مردم به سر صندوق مهمه .بقیش از قبل مشخصه.

  • ایران مظلوم
    0

    این حکومت انقد تو این کره ی خاکی مسئله داره که این هسته ای هم حل شه باز اونا بهونه دارن که تحریم کنن، حقوق بشر و انگولک کردن بقیه کشورا و اف ای تی اف و ...، نتیجه میگیریم تا شما دوستان حکومت هستید همین آش خواهد بود و همین کاسه

  • ایرانی
    0

    باشه منتظر باشید تا تحریمها برداشته بشه،چقدر ما مردم ساده لویی هستیم،محاله آمریکا به برجام برگرده و تحریمها رو برداره مگر اینکه ایران در مورد موشکی و دخالت نکردن در کشورهای منطقه با آمریکا به توافقی ننگینی رسیده باشه......

  • سمیره
    0

    دروغ سیزده یا جوک سال حقیقت این من از گرسنگی شبا خوابم نمیره

    نظرات شما -
    • ..
      0

      پس چطوری میای نت

  • پارسا
    0

    برداشتن تحریمها نیازی به جلسه ومذاکرات ندارد چون امریکا یکطرفه خارج شده وتهدید هم کرده و اروپا هم دنبال رو امریکاست اما اگر میخوان تحریمها را بردارند بسم ا... ما موافقیم صداقتشان را نشان بدن وبعد از راستی آزمایی ماهم به برجام بر میگردیم.والسلام.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها