چرا هرگز نباید یخ مواد غذایی را با مایکروفر باز کرد؟

مایکروفر در بسیاری از خانه‌ها یکی از ابزارهای پرمصرف آشپزخانه و از آن چیزهایی است که شاید بیشتر از آنکه کسی مایل به اعتراف باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چرا هرگز نباید یخ مواد غذایی را با مایکروفر باز کرد؟

وقتی سرتان شلوغ است و فرصت آشپزی ندارید مایکروفر می تواند واقعاً نجات بخش باشد و وقتی هم که حال و حوصله ی آشپزی کردن را ندارید بهترین دوست شما خواهد بود. گرچه ممکن است به خاطر آشپزی کردن با مایکروفر عذاب وجدان داشته باشید، اما واقعاً دلیلی ندارد چون حتی آشپزهای حرفه ای هم از آن برای پخت بعضی چیزها استفاده می کنند. اما یک چیز است که آشپزها درمورد آن توافق نظر دارند و آن یکی از دکمه های مایکروفر است که هرگز و هرگز نباید از آن استفاده کرد: دکمه یخ زدایی.

چرا هرگز نباید یخ مواد غذایی را با مایکروفر باز کرد؟

آشپزهای حرفه ای می گویند حتی زمانی که درمانده و مستأصل شده اید هم هرگز نباید سراغ دکمه یخ زدایی مایکروفر بروید.

اما مگر ایراد این دکمه چیست؟ دکمه یخ زدایی مایکروفر در حقیقت خوب تر از آن است که واقعی باشد. و تقریباً کاری که قرار است را انجام می دهد اما در حقیقت نه به آن خوبی که باید و شاید.

شما ماده غذایی یخ زده را داخل مایکروفر می گذارید و با فشار دادن دکمه یخ زدایی به نظر می رسد که مایکروفر را با قدرت کمتری تنظیم می کنید تا یخ ماده غذایی شما را آب کند. اما ممکن است زمانی که مایکروفر سعی دارد ماده غذایی را از بیرون گرم کند، به جای آنکه یخ آن را باز کند، کمی هم آن را از بیرون و داخل بپزد.

استفاده از دکمه یخ زدایی مایکروفر نه تنها باعث پخته شدن بیرون مواد غذایی می شود بلکه می تواند به منجمد ماندن داخل آن ها منجر شود. این امر می تواند کار پخت گوشت را بسیار دشوارتر کند چون یخ آن هنوز باز نشده است.

پس یخ مواد غذایی را چطور بدون استفاده از مایکروفر باز کنیم؟ از همان روش های قدیمی استفاده کنید. ماده غذایی مورد نظرتان را یک شب تا صبح در یخچال بگذارید. یک روش دیگر هم وجود دارد که مورد تأیید بعضی آشپزها هم هست و آن گذاشتن گوشت در یک کیسه پلاستیکی و قرار دادن آن در یک کاسه آب است. یخ گوشت با این روش سریع تر باز می شود تا آنکه بگذارید خود به خود آب شود. اما دقت داشته باشید که آب درون کاسه باید سرد باشد چون استفاده از آب گرم می تواند باعث رشد باکتری های مضر در گوشت شود. استفاده از این روش ها برای باز کردن یخ مواد غذایی شاید وقت گیرتر باشد اما ارزشش را دارد.

منبع: روزیاتو

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها