تلف شدن گربه ماهی‌ها در ساحل جاسک

حدود یک کیلومتر از ساحل جاسک هرمزگان صفی از تلف شدن گربه ماهی تشکیل شده که هنوز کسی نسبت به علت آن پاسخی نداده است.

تلف شدن گربه ماهی‌ها در ساحل جاسک

صف ماهیان که در ساحل شمالی جاسک واقع در محله نفسا تا خور شیلات تشکیل شده با بالا آمدن آب هرلحظه به شمار این آبزیان اضافه می شود.

یک صیاد که دراین زمینه تجربه صید دارد، گفت: شیلات برای ۴۴ فروند قایق مجوز صید با تور پرساین داده که از آن برای صید میگو ، ساردین و گربه ماهی استفاده می شود و امروز بدلیل توفانی بودن دریا احتمال اینکه صیادان صید این آبزی را در دریا رها کرده زیاد است.

حجم ذخایر گربه ماهی در آبهای جاسک زیاده بوده، صید آن بیشتر برای تهیه پودر ماهی و همچنین صادرات صورت می گیرد و مصرف خوراک انسانی در کشور ندارد.

محل زندگی گربه ماهی ها

گربه‌ ماهی یا سگ‌ ماهی یا ماهی سبیلو (Catfish) نام گروه بزرگ و گوناگونی از پرتوبالگان است. بیشتر این ماهیان سبیل‌هایی در اطراف دهان خود دارند و دلیل نام‌گذاری آن‌ها به گربه‌ماهی نیز وجود همین سبیل‌ها است. گربه‌ ماهی فاقد پولک است.

انواع گوناگون این ماهی در اقیانوس هند، مجمع الجزایر مالاریاو پراکنش آن درسراسر سواحل شمالی دریای عمان وبخش شرقی خلیج فارس تا بوشهر می‌باشد. این ماهی اندازه متوسط داشته و در آب‌های نزدیک بستر سطح دریادارند، در دریاهای گرمسیر ونیمه گرمسیر تقریباً در تمام دنیا پراکنده می‌باشند. حضور این گروه از ماهیان در نقاط مختلف جهان در دماها و ارتفاعات مختلف تنوع قابل ملاحظه‌ای به آن‌ها داده‌ است.

گربه‌ ماهیان از گونه‌های مهم جانوری در دنیا محسوب می‌شوند و به دلیل حضور در نقاط مختلف جهان تنوع قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده‌اند. اکثر مواقع در رودخانه‌های گلی و لجنی و سواحل گرمسیری و آب‌های معتدل یافت می‌شود.

منبع: ایرنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • مورچه
    0

    چینی ها همه ابهای خلیج فارس رادرسه سال گذشته الوده کردن چین کشورخردجال ست اگرغیرقابل اعتماد درست مث امریکا روسیه وانگلیس

  • حقگو
    0

    از ارباب چین بپرسین اونا حتما میدونن چرا ماهیانشون در آبها و دریاهاشون تلف شدن و به ساحل و خاکشون ریختن

  • احترام
    0

    خوشبحالشون مردن،راحت شدن من منتظر مرگم

  • ایران
    0

    ما خودمان در حال مرگ تدریجی هستیم خسته......

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها