معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

بیش‌ از سه ‌هزار کردستانی واکسن کرونا دریافت کردند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون سه هزار و ۵۳۲ نفر از کادر بهداشت و درمان، سالمندان، بیماران مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پاکبانان از لحاظ کرونا واکسینه شده‌اند.

بیش‌ از سه ‌هزار کردستانی واکسن کرونا دریافت کردند

ابراهیم قادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون ۲ هزار و ۹۴۹ نفر از کادر درمانی، بهداشتی، فوریت‌های پزشکی و پرسنل آزمایشگاه، واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

وی افزود: واکسیناسیون کرونا در استان در حال انجام است و بخش مراقبت‌های ویژه و درگیر با بیماران کرونایی در اولویت قرار دارند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: واکسیناسیون کرونا برای سایر افراد جامعه و گروه‌های پرخطر بر اساس پروتکل‌های ارائه شده وزارت بهداشت نیز مرحله به مرحله انجام می شود.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا بر اساس اولویت‌های مشخص شده و افراد در معرض خطر بیماری در استان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است افزود: بعلاوه کادر بهداشت و درمان شاغل در بخش کرونا، به ۱۲۳ نفر از مبتلایان به دیالیز، ۲۶ نفر مبتلا به تالاسمی، ۲۹ نفر بیمار هموفیلی واکسن کرونا تزریق شده است.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون سالمندان و خطر ابتلای این قشر به کرونا خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۲۰ نفر از سالمندان استان از لحاظ کرونا واکسینه شده‌اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: ۱۶۰ نفر از افراد در اولویت تحت پوشش بنیادشهید و ۱۵ نفر از پاکبانان استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

قادری ضمن اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان در چند روز اخیر اضافه کرد: در پی افزایش سفرهای نوروزی، دید و بازدیدها و نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی احتمال وقوع پیک چهارم در راه است.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز جمعه ۱۳ فروردین ۲۵۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و یک بیمار جان باخت.

۲۳۱ بیمار در حال حاضر در مراکز درمانی بستری هستند که ۴۱ بیمار بدحال در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

از ابتدای شیوع کرونا( اسفند ۱۳۹۸) تاکنون یک‌هزار و ۱۰۹ کردستانی قربانی کرونا شده‌اند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها