مسئول اداره بهداشت کرمانشاه:

"ماهی‌ قرمز" را در آب‌های آزاد رها نکنید

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به خانواده ها توصیه کرد،

"ماهی‌ قرمز" را در آب‌های آزاد رها نکنید

پگاه رستمی اظهار کرد: رها کردن این ماهی‌ها در رودخانه‌ها، سراب‌ها، تالاب‌ها و آبهای آزاد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چون این کار می تواند هم برای محیط زیست و هم برای آبزیانی که در آبهای آزاد زیست می کنند، خطرناک باشد.

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه زیستگاه اصلی ماهی‌های قرمز آب‌های آزاد شرق آسیا از جمله چین و ژاپن است، یادآور شد: گونه ماهی‌ قرمز نوعی گونه غیربومی و مهاجم برای محیط زیست به حساب می‌آید که رها کردن آن در اکوسیستم سایر آبزیان می تواند برای آنها مشکلاتی را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه رهاسازی ماهی‌ قرمز در آب های باز می‌تواند کاهش تنوع گونه‌های بومی در محیط زیست را در پی داشته باشد، اظهار کرد: با از بین رفتن و یا کاهش جمعیت یک گونه آبزی امکان به هم خوردن کل چرخه اکوسیستم محیط زیست و آسیب دیدن سایر گونه‌های آن وجود دارد.

رستمی بهترین محل برای رها کردن ماهی‌های قرمز را استخرها، حوضچه‌های داخل پارک‌ها و محیط‌های بسته عنوان کرد.

وی گفت: خانواده‌هایی هم که تمایل به نگهداری بلندمدت ماهی قرمز در خانه های خود را دارند، در صورت رعایت موارد مربوط به نگهداری طولانی مدت مثل استفاده از ظروف مناسب نگهداری و غذا دادن مناسب می توانند ماهی را طولانی مدت در خانه نگهداری کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها