پلاک گذاری 88 درصد ناوگان کشاورزی در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از پلاک‌گذاری 88 درصد ناوگان کشاورزی در سطح استان اردبیل خبر داد.

پلاک گذاری 88 درصد ناوگان کشاورزی در اردبیل

خلیل نیکشاد در جلسه کارگروه توسعه مکانیزاسیون و فناوری بخش کشاورزی در اردبیل اظهار کرد: در سال‌های اخیر توسعه مکانیزاسیون و فناوری‌های نوین در بخش زراعت، باغبانی و دامداری بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و استان اردبیل نیز به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی در این حوزه پیشقدم بوده است.

وی با قدردانی از همکاری خوب بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات برای افزایش ضریب مکانیزاسیون در تولیدات و فرآوری محصولات کشاورزی تصریح کرد: در سال گذشته این حمایت‌ها منجر به پرداخت تسهیلات با نرخ سود مناسب در خرید کمباین، تراکتور و ادوات دنباله‌دار کشاورزی شد که ما یک افزایش بیش از 112 درصدی را در جذب تسهیلات و اعتبارات ویژه در این بخش شاهد بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به نوسازی ناوگان در این بخش و ارتقا ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا در سالجاری نیز این ضریب را که بیش از میانگین کشوری است، ارتقا داده و به نوعی به توانمندی این حوزه کمک کنیم.

نیکشاد به شماره‌گذاری خودروها و همچنین ناوگان بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: در پلاک‌گذاری و ارائه شماره ماشین‌آلات کشاورزی اقدام خوبی با همکاری بخشداری‌ها و دهیاری‌ها اتفاق افتاده به طوریکه در حال حاضر 88 درصد ناوگان ماشین‌آلات بخش کشاورزی پلاک‌گذاری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برای سهولت دسترسی کشاورزان و صاحبان این ماشین‌آلات برای پلاک‌گذاری با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی سعی شده تا نزدیکترین محل در دهستان‌های پرجمعیت انتخاب شود تا عملیات پلاک‌گذاری را با تلاش پلیس راهنمایی و رانندگی شاهد باشیم.

نیکشاد اضافه کرد: از سالجاری هرگونه تردد ناوگان کشاورزی در مسیرها و جاده‌های اصلی و فرعی منوط به داشتن پلاک خواهد بود که امیدواریم با استقبال خود کشاورزان و فعالان این بخش همه این خودروها صاحب پلاک شوند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها