فرماندار شهرستان هرسین:

دورهمی در بین روستاییان باعث افزایش انتقال بیماری کرونا خواهد شد

فرماندار شهرستان هرسین گفت: دورهمی‌های انبوه در بین روستاییان باعث افزایش دامنه‌ی انتقال بیماری کرونا خواهد شد.

دورهمی در بین روستاییان باعث افزایش انتقال بیماری کرونا خواهد شد

عبادالله کنجوریان در جلسه‌ای که با حضور بخشدار مرکزی هرسین و دهیاران این بخش برگزار شد، اظهار کرد: دهیاران ظرفیتی مهم و مؤثر در راستای مدیریت و جلوگیری از شیوع در روستاها هستند.

وی افزود: بافت سنتی روستاها هنوز فرهنگ دید و بازدیدها و دورهمی‌های انبوه را در بین روستاییان حفظ کرده و این آسیب باعث افزایش دامنه‌ی انتقال بیماری خواهد شد.

فرماندار شهرستان هرسین تصریح کرد: دهیاران می‌توانند با فرهنگ‌سازی‌های مؤثر همچون نصب توصیه‌نامه‌های بهداشتی در معابر اصلی و استفاده از ظرفیت بسیار مهم خانه‌های بهداشت و بهورز روستا سطح آسیب پذیری روستای محل خدمت خود را در مقابله با کاهش دهند.

کنجوریان با بیان اینکه دهیاران با توجه به شناخت دقیق از فرهنگ‌های سنتی روستاها می‌توانند با فرهنگ سازی کارآمد از تجمعات و جلوگیری کنند، گفت: بخشداران مرکزی و بیستون با همکاری دهیاران باید مسیرهای دسترسی به روستاهای هدف گردشگری را مسدود کنند تا با جلوگیری از ورود گردشگران از انتشار کرونا جلوگیری شود.

وی با اشاره به امکان شیوع کرونا انگلیسی در شهرستان هرسین ادامه داد: با وجود مهمانان و مسافران نوروزی و تغییر وضعیت شهرستان‌های اطراف، نگرانی در مورد شیوع کرونا انگلیسی در شهرستان هرسین وجود داشته که در صورت شیوع، روستاها در معرض خطر خواهند بود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها