سخنگوی وزارت بهداشت:

پیشروی کرونا در کشور با توانی مضاعف/ خطر افزایش شمار قربانیان در خیز چهارم

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: کووید-۱۹ این بار با توانی مضاعف در حال پیشروی است و مطمئنا در صورت تداوم روند کاهشی در عمل به توصیه‌های بهداشتی باید منتظر افزایش شمار مبتلایان و قربانیان خیز چهارم بیماری در کشور باشیم.

پیشروی کرونا در کشور با توانی مضاعف/ خطر افزایش شمار قربانیان در خیز چهارم

دکتر سیما سادات لاری گفت: نمودار موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در کلیه استان‌های کشور، به جز استان خوزستان دارای روند افزایشی شده است. شیب تندتر موارد بستری روزانه در موج جدید بیماری، نسبت به موج‌های دوم و سوم موضوعی بسیار نگران‌کننده است که مطمئنا این موضوع ناشی از کاهش چشمگیر عمل به توصیه‌های بهداشتی، سفرهای نورزی، برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا و البته شیوع نسخه جهش‌یافته انگلیسی در کشور است.

وی افزود: با توجه به شیوع گسترده ویروس موتاسیون یافته و قدرت سرایت بسیار بالای آن، کووید-۱۹ این بار با توانی مضاعف در حال پیشروی است و مطمئنا در صورت تداوم روند کاهشی در عمل به توصیه‌های بهداشتی باید منتظر افزایش شمار مبتلایان و قربانیان خیز چهارم بیماری در کشور باشیم.

لاری ادامه داد: بنابراین رعایت بیشتر و جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات در شرایط حساس کنونی، بیش از هر زمان دیگری دارای اهمیت است. امیدواریم با تداوم و تقویت حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی در مردم در عمل به توصیه های بهداشتی شاهد توقف روند گسترده شیوع بیماری در کشورمان باشیم.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها