بی‌توجهی رحمانی فضلی به درخواست نمکی برای مسدود کردن مرزهای ترکیه!

وزیر بهداشت در نامه‌ای به رحمانی فضلی درخواست کرد تا سریعا سفر‌های زمینی و هوایی ترکیه به مدت یک هفته متوقف شده و اتباع ترکیه با انجام تست کرونا و اطمینان از سلامتی آن‌ها امکان تردد دهند.

بی‌توجهی رحمانی فضلی به درخواست نمکی برای مسدود کردن مرزهای ترکیه!

کرونای انگلیسی شهر به شهر در حال فتح استان‌های ایران است و برای چندمین روز متوالی آمار ابتلا صعودی و آمار مرگ و میر بالاخره سه رقمی شد؛ با این وجود علیرغم هشدار‌های پی درپی در خصوص شیوع کرونای انگلیسی در کشور همسایه ترکیه، نه تنها هیچ محدودیتی برای مسافران ترکیه ایجاد نشد، بلکه در اقدامی عجیب، رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده ستاد ملی کرونا و به درخواست سعید نمکی وزیر بهداشت جهت همکاری برای جلوگیری از شیوع کرونای انگلیسی هیچ توجهی نشان نداد.

یافته‌های دانشجو حاکی از این است که در تاریخ ۱۱ فروردین ۱۴۰۰، وزیر بهداشت در نامه‌ای به رحمانی فضلی فرمانده ستاد ملی کرونا درخواست کرد تا سریعا سفر‌های زمینی و هوایی ترکیه به مدت یک هفته متوقف شده و اتباع کشور ترکیه که قصد ورود یا خروج از ایران را دارند با انجام تست کرونا و اطمینان از سلامتی آن‌ها امکان تردد دهند.

بی‌توجهی فرمانده ستاد کرونا به نامه وزیر بهداشت / کرونای انگلیسی در حال درنوردیدن ایران مرزهای ترکیه + سند


حال با گذشت بیش از دو روز از نامه مذکور، هیچ خبری از رحمانی قضلی نیست و با هجوم مسافران از مرز‌های ترکیه به داخل کشور، کرونای انگلیسی به صورت خاموش در حال ابتلای بیش از پیش مردم ایران است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه و در ۲۴ ساعت گذشته به آمار نگران کننده بیش از ۴۰ هزار نفر رسیده که تاکنون در این کشور، سابقه نداشته است.

بی‌توجهی رحمانی فضلی به درخواست نمکی برای مسدود کردن مرزهای ترکیه! + سند

آمار صعودی کرونای انگلیسی در ترکیه


تا دو هفته پیش از میان ۸۱ استان ترکیه ۲۱ استان این کشور از حیث انتشار ویروس کرونا، در موقعیت کاملاً بی خطر و آبی بودند و تعداد استان‌های قرمز و نارنجی، اندک بود. اما حالا آمار‌های شبانه روز گذشته و نقشه جدید ریسک کرونا، نشان دهنده این است که در سراسر کشور، تنها استان آبی ترکیه، استان کم جمعیت کردنشین شرناخ است، اغلب استان‌های ترکیه در حال قرمز شدن هستند.

بی‌توجهی رحمانی فضلی به درخواست نمکی برای مسدود کردن مرزهای ترکیه! + سند

نقشه تمام قرمز کرونای ترکیه


با این وجود علیرغم اوج‌گیری کرونای انگلیسی در کشور همسایه، امروز وزیر بهداشت باز هم از بی توجهی به هشدار‌های متخصصان پزشکی در ایران گلایه کرد و گفت: نوشتیم. گفتیم. التماس کردیم. قسم دادیم که دو تا سه هفته صبوری کنید، مهلت بدهید، تا مثل سال قبل از فرصت تعطیلات سال نو استفاده کنیم و با تشدید بیماریابی در طرح شهید سلیمانی خانه به خانه شعله‌های کوچک را شناسایی و مهار کنیم تا به هم نپیوندند و آتش دامن پهنه کشورمان را نگیرد.

وی ادامه داد: گفتیم، اقتصاد گردشگری اهمیت دارد، ولی سرمایه اجتماعی نظام سلامت و هزینه‌های شیوع مجدد بیماری و اثراتش بر اقتصاد خرد و کلان کشور نیز بی اهمیت نیست. گفتیم، اگر به حرف‌های کارشناسی مان گوش ندهند بهار سختی در پیش است.

با این وجود علیرغم هشدار‌های ماه اخیر وزارت بهداشت، هنوز هم ستاد ملی کرونا به فرماندهی وزیر کشور با اختیار تام شخص رئیس جمهور، هیچ اقدام در خوری برای مقابله با این بیماری منحوس نکرده و کرونای انگلیسی در حال درنوردیدن منازل و جان ایرانی‌ها است.

منبع: دانشجو

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    مدیریت کشور بچه بازی شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها