افزایش فشارها بر کسب و کارهای مجازی ایران

دسترسی ایرانی ها به سرویس های گوگل، حتی با فیلترشکن مسدود شد / از داخل فیلتر، از بیرون تحریم!

گوگل دسترسی به سرویس های خود را برای ایرانی ها سخت تر از قبل کرد. این سیاست تحریمی درحالی پیاده می شود که در داخل، فیلترینگ، کاربران فضای مجازی را دچار دردسر کرده است!

دسترسی ایرانی ها به سرویس های گوگل، حتی با فیلترشکن مسدود شد / از داخل فیلتر، از بیرون تحریم!

به گزارش خبر فوری ، گوگل در حال مسدود سازی خدمتت خود به ایرانیان است و دسترسی به خیلی از سرویس‌های گوگل که قبلاً بواسطه تحریم از دسترس کاربران ایرانی خارج شده بودند و از طریق وی‌پی‌ان در دسترس بودند با تغییرات جدید گوگل، وی‌پی‌ان و پراکسی‌های ایرانی شناسایی و دسترسی برای این کاربران هم مسدود شد.

طبق تجربه کاربران مختلف، ظاهرا گوگل شیوه شناسایی موقعیت کاربرانش را تغییر داده و آن را کمی سختگیرانه تر کرده است. به همین خاطر کاربران حتی با استفاده از فیلترشکن (البته نه همه آنها) در دسترسی به سرویس های گوگلی که تحریم بودند - مثل Google Analytics یا بخش مستندات اندروید یا سرورهای گوگل کلاود دچار مشکل شده و ارور 403 میگیرند. این مشکل البته در سرویس هایی که از اول تحریم نبوده اند مثل جیمیل، فعلا وجود ندارد.

عمده کاربرانی که در دسترسی به این سرویسها دچار مشکل شده اند، فیلترشکن رایگان یا سرور شخصی یا فیلترشکنهایی که درست تنظیم نشده بودند، داشته که احتمالا به دلیل اینکه چنین سرویس هایی پتانسیل ip leak شدن بالایی دارند، باعث رو شدن موقعیت اصلی کاربر (در اینجا ایران) می شوند و گوگل آنها را شناسایی می کند.

بنابراین گوگل حداقل فعلا محدودیت را روی ایپی کاربر اعمال می کند و با عوض کردن فیلترشکن با یک فیلترشکن بهتر این مشکل عمدتا رفع خواهد شد. علاوه بر این حداقل تا الان گوگل محدودیتی روی اکانت کاربران اعمال نکرده، چون اگر چنین شود، مشکلات بزرگی به وجود آمده و نباید از یاد برد که گوگل به دلیل اطلاعات بالایی که از ما دارد، کاملا توانایی چنین کاری را در آینده خواهد داشت.

اکنون سوال اینجاست که این محدودیت جدید چه مشکلاتی برای ما دربر خواهد داشت؟ عمده مشگل فعلا این است که در دسترسی به سرویس های گوگل و سرویس هایی که از سرورهای گوگل کلاود استفاده می کنند، مثل اسپاتیفای باید زحمت بیشتری کشیده شود و از فیلترشکنهای بهتر همراه با سعی و خطا و احتیاط بیشتر استفاده شود.

اما اینکه گوگل چرا چنین کاری می کند هنوز مشخص نیست ولی احتمال دارد به خاطر تبلیغات و قوانین جدید مالیاتی آمریکا باشد. در نتیجه گوگل روی موقعیت کسانی که تبلیغات این شرکت در سرچ گوگل و یوتوب را می بینند، حساس تر شده است. این مشکل دامن یوتوبرهای ایرانی رو هم گرفته و باعث کاهش درآمد آنها از تبلیغات خواهد شد.

تمام این سیاستها علیه کسب و کارهای ایرانی درحالی رخ می دهد که در داخل کشور سیاست های فیلترینگ سخت گیرانه تر از قبل اعمال شده و همچنان برخی حرف از تشدید فیلترینگ یا همان خودتحریمی داخلی می زنند. وزیر ارتباطات البته به تازگی گفته است که فیلترینگ پس از رواج اینترنت ماهواره ای بی اثر خواهد شد اما هنوز روشن نیست تا آن زمان، فعالان فضای مجازی در ایران چطور باید به فعالیت در این عرصه بپردازند.

شکل نگرفتن بستر مطمئن اینترنت ملی ازیکسو و فشارهای بیرونی بر روی کاربران ایرانی از سوی گوگل یا اینستاگرام از سوی دیگر، چشم انداز نامطمئنی پیش روی استارتاپ های ایرانی قرار داده است که دولت بعد باید برای رفع این بحران چاره اندیشی کند.

منبع: خبرفوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • کاربر ناشناس
    1

    چقدر بدبختیم ما ادم یاد عهد رنسانس میافتد

    نظرات شما -
    • 1400
      0

      عهد رنسانس ؟؟؟ رنسانس یعنی نو زایی / تجدید حیات علمی و ادبی و مذهبی کمی مطالعه کن . رنسانس واقعه ای مذهبی فرهنگی بود که در اروپا اتفاق افتاد و به موجب آن مذهب از سیاست جدا شد . بعد از جدایی دین از سیاست و حکومت جنگ های صلیبی پایان یافت و اروپا رشد و پیشرفت کرد . وقتیکه کلیسا در سیاست و حکومت دخالت می کرد مردم یکسره در جنگ بودند . جنگ های آن موقع بنام جنگ های صلیبی در تاریخ ثبت شده . اما اینکه می گویی بدبختیم حق با شمااست . ما ملت مفلوکی هستیم چون کتاب نمی خوانیم . حال و حوصله مطالعه نداریم .

    • ناشناس
      0

      به کاربر ناشناس -تو چرا نخود هر آشی و فقط چرت و پرت بهم میبافی تو ازون زنان ناقص العقلی واقعا

  • OK
    0

    ایرانی ها دارند کم کم توسط آمریکا به عصر حجر بازگردانده می شوند! آمریکا پر = تکنولوژی پرپر

  • یکی از مردم
    0

    از قدیم گفتند هرکی نون دل خودشون میخوره...مردمی که توی عید مذهبی و نماز و ...دیگران رو لعنت و نفرین میکنن(بجای دعا) چی غیر از بدبختی باید نصیبشون بشه؟

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      1

      خاک بر سر کسی. هر کس لایق نفرین هست. باید نفرین بشه، امروز مستجاب نشه فردا مستجاب میشه. دیروزود داره سوخت وسوز نداره. الا برکت الاه

    • به کاربر ناشناس
      0

      اون دعاست که مستجاب میشه اب...ه نه نفرین ! نفرین به خودت برمیگرده بیچاره

    • فریبرز مددجو
      0

      کاربرناشناس ؛انسانهایی با طرز فکر متحجرانه و عقب مانده مثل تو باعث عقب افتادگی کشور شده اند ،بارزترین نشانه انسانهای عقده ای مثل شما بیسوادیست که هم علی برکت الله را بلد نیستی بنویسی و هم نفرین میکنی مردم دنیا را ،بخاطر همین امثال شماهاست که کشور دچار بدبختی شده است.

  • mamad
    0

    خوب شرکت خودشونه دلشون میخواد.

  • Bita
    0

    چهل ساله رابطه با آمریکا شل کن و سفت کن هست و دودش فقط تو چشم مردم میره! اگه آمریکا واقعا با شما بده پس چرا بلای صدام رو سرتون نیاورد؟

  • درود بر آمریکا
    0

    دستی رو که نمیتونی قطع کنی ناچاری ببوسیش بهتره بجای دشمنی و دشمن پنداری آمریکا باهاشون دوست و برادر باشیم و با کشورهای دوست نما که از هر حقه و کلکی استفاده میکنن که کشور ایران رو ویران کنند دشمنی کنیم مثل عربستان آمریکا دژمن ما نیست و میتونه بهترین دوست ما باشه

  • کوروش
    1

    کار بسیار درستی کرده اند.

  • ایرانی یعنی بدبخت
    0

    حالا روزای خوبمونه...

  • علی
    1

    باسلام ایرانی ها از زمان شاه تا کنون در تحریم امریکا بودند در نرم افزار های زیادی زبان ایرانی نبودونیست تحریم نرم افزاری مگر جستجو گر فقت گوگل است جستجوگر های زیادی هست که گوگل مزاهم انهاست اگر دلش را رازی میکند جمع کند بساطش را امریکا همیشه افراد ساده لوه را مجانی بکار میگیرد به سود خود

    نظرات شما -
    • علیرضا
      0

      از طرز نوشتارت کاملا مشخصه آدم بی سوادی هستی درضمن شما برو یه نرم افزار بنویس و زبان انگلیسی توش نذار 42 سال گذشته و حتی نتونستیم یه نرم افزار چت بسازیم جالب اینجاست وقتی دیگران نمیخوان از حاصل دسترنجشون بدلیل آزارهایی که بهشون داشتیم استفاده کنیم ناراحت میشیم و میزنیم زیر میز متاسفانه خیلی از ادمها دوست ندارن ایرانی جماعت بروز و آپدیت باشه و بخاطر همین هرکاری میکنن که دوباره سر از شعب ابیطالب در بیاریم

  • محسن
    0

    پس ادعای دسترسی آزاد به اطلاعات، که غربی ها در مواقع شورش واغتشاشات مطرح می‌کنند، یاوه گویی، محض است.

  • چنگیز
    0

    مشکلی نیست کاکو ..از علامت دود استفاده میکنیم.محض احتیاط چن تام کفتر نامه رسان تو خونه داشته باشید

  • محمد
    0

    آزادی انیشه وبیان به سبک آمریکا

  • کارشناس
    0

    این فقط گوگل نیست که ما ایرانی ها را تحریم کرده اکثریت سایت‌هایی که اقتصادی هستند ایران را نیز تحریم و از لیست خدمات خارج کرده‌اند. حتی اسم ایران را از لیست کشور ها حذف نموده اند.

  • هموطن
    0

    فقط میشه گفت تاسف بر این روابط ببن المل

  • یعنی از آخر اول اولیم توی بدبختی
    0

    اون نادانهایی که فکر میکردن که ترامپ داره تحریم میکنه و تحریمهای ترامپ شکننده هست و نفت نمیزاره بفروشه اصلن از تکنولوژی و دنیای کامپیوتر و ... هیچی نمیدونن . اگر گوگل کل ایران رو تحریم کنه این تحریم از همه تحریمهای ترامپ بدتره . تازه . رییس جمهور آمریکا هم نمیتونه به شرکتهای خصوصی دستور رفع تحریم بدهد چون اجازه ورود به تصمیمات شرکتهای خصوصی رو نداره . حالا برو فکر کن اگر بیل گیتس با ویندوزش بخاد ایران رو تحریم کنه که چه بلایی که سرمون نمیااااااد . ما رکورد ....

  • مرتضی
    0

    اونا فیلتر میکنن بده ولی شما فیلتر میکنید خوبه ، بگین میخوای از ملت پول بگیرین بابت فیلتر شکن همه میدونن این vpn های پولی همش دست خودتونه و پولش تو جیب خودتون میره

  • Mahmood khoshbakht
    0

    این یعنی تنبیه ازدوطرف به جرم ایرانی بودن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها