افزایش ۴ برابری ظرفیت سرمایه گذاری در مرودشت

مسئول صنایع تبدیلی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت از تحقق تعهدات اولویت سرمایه گذاری صنایع تبدیلی تکمیلی در سال ۹۹ در این شهرستان خبر داد و گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۷۷ نفر اشتغالزایی شده است.

افزایش ۴ برابری ظرفیت سرمایه گذاری در مرودشت

سیده فاطمه زارع با بیان اینکه تعهد ابلاغی به این مدیریت در سال ۱۳۹۹ تنها یک واحد با ظرفیت ۲۷۰۰ تن بود، اظهار کرد: در سال گذشته علاوه بر افزایش چهار برابری تعهدات ابلاغی که به بهره برداری رسیده‌اند، ۱۵۷مورد موافقت اصولی و ۹ مورد جواز تاسیس و دو مورد جواز بهسازی و نوسازی نیزثبت شده است.

زارع خاطرنشان کرد: این واحدها جمعا با ظرفیت ده هزار ۹۵۰ تن و ۸۴۰۴ تن ماده خام و شامل دو سردخانه، یک واحد شوری ترشی، یک کشتارگاه دام، یک واحد بسته بندی حبوبات و غلات، و یک واحد رب گوجه فرنگی است.

زارع با بیان اینکه در حال حاظر چهار سردخانه فعال در شهرستان موجود است خاطرنشان کرد: شهرستان مرودشت قطب تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی است و راه‌اندازی واحدهای بسته بندی سبزی و صیفی و میوه و ایجاد سردخانه در این شهرستان ضروری به نظر می‌رسد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: رشد سرمایه‌گذاری به عنوان مولفه و الزام مهم در تحقق جهش تولید گام بلندی به سوی شکوفایی اقتصادی در این شهرستان است که نیازمند اولویت سنجی، مدیریت و حمایت‌های همه جانبه از جمله اختصاص تسهیلات با نرخ بهره پایین است.

در مرودشت ۱۱۳ واحدصنایع تبدیلی با مجوز جهاد کشاورزی وجود دارد، و این شهرستان مقام اول تولید و صادرات رب گوجه در استان فارس را داراست.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها