دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی:

فروش بلیت پروازهای ترکیه متوقف نیست/ تصمیم‌گیری به ستاد ارجاع شد

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه تصمیم گیری درباره درخواست وزیر بهداشت به ستاد ملی کرونا ارجاع شده است، گفت: فروش بلیت پروازهای ترکیه متوقف نشده و برقرار است.

فروش بلیت پروازهای ترکیه متوقف نیست/ تصمیم‌گیری به ستاد ارجاع شد

دیروز نامه وزیر بهداشت به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با که ۱۱ فروردین ماه نگاشته شده بود، مبنی بر توقف همه ترددهای زمینی و هوایی به ترکیه و بی توجهی این قرارگاه به درخواست وزیر بهداشت خبرساز شد.

همچنین جمعه‌ای مشاور وزیر کشور و نیز محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در اظهارنظرهای جداگانه ای، نسبت به انتشار نامه وزیر بهداشت در فضای مجازی تا قبل از بررسی در قرارگاه و ستاد ، انتقاد کردند.

انتقاد اسلامی از انتشار نامه نمکی به رحمانی فضلی

وزیر راه گفته است: در این باره باید ستاد ملی مقابله با تصمیم بگیرد و اعلام کند، متأسفانه این درخواست، اول در فضای مجازی پخش شده است.

معاون وزیر راه: نمی‌توان به یکباره پروازهای ترکیه را متوقف کرد

تورج دهقانی زنگنه معاون وزیر راه و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز با بیان اینکه هنوز ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغی در این باره به ما نداشته، گفته است: تعدادی از مسافران ترکیه‌ای در کشور ما حضور دارند و تعدادی از ایرانی‌ها هم در کشور ترکیه حضور دارند که بالاخره باید به کشور برگردند و نمی‌توان همه پروازها را به ناگاه کاملاً متوقف کرد.

دبیر انجمن ایرلاین‌ها: درخواست نمکی به ستاد ملی کرونا ارجاع شد

مقصود اسعدی سامانی در گفت وگو با درباره فروش بلیت پروازهای ترکیه اظهار کرد: فعلاً فروش بلیت در حال انجام است و هنوز هیچ ممنوعیتی در زمینه پروازهای ترکیه به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ نشده است.

وی افزود: پیشنهاد وزیر بهداشت مبنی بر توقف پروازهای ترکیه که ۱۱ فروردین به قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در وزارت کشور ارسال شده بود، در این قرارگاه بررسی و نهایی شده است و در حال حاضر به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال شده است. تصمیم گیری نهایی با این ستاد است و هنوز تصمیمی در ستاد ملی کرونا اتخاذ نشده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: در حال حاضر تعدادی مسافر در ترکیه باقی مانده است؛ از سوی دیگر، ایرلاین‌ها نمی‌توانند خالی به این کشور پرواز کنند بنابراین فعلاً نمی‌توان جلوی پروازها را گرفت.

پیشنهاد لغو پروازهای ترکیه در اولین نشست ستاد کرونا بررسی می‌شود

وی خاطرنشان کرد: قرار شده پیشنهاد وزیر بهداشت در اولین جلسه ستاد ملی کرونا که در هفته جاری برگزار می‌شود، مطرح شود.

اسعدی سامانی در پاسخ به این پرسش که آیا علت مخالفت وزرا راه و گردشگری با لغو پروازهای ترکیه، کاهش درآمد شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های گردشگری است؟، گفت: تجربه یک ساله کرونا نشان داد صنعت هوایی کشور بیشترین همکاری را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به سایر گونه‌های حمل و نقلی داشته اند؛ شرکت‌های هواپیمایی و همچنین شرکت فرودگاه‌ها، همه پروتکل‌های اعلامی از سوی وزارت بهداشت در هنگام فروش بلیت، در هنگام ورود و خروج از فرودگاه‌ها و حین پرواز رعایت کرده اند.

وی با اشاره به ایجاد محدودیت فروش صندلی پرواز تا ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما از سوی ستاد ملی کرونا، گفت: این محدودیت ۶۰ درصدی را هیچ یک از کشورهای دنیا برای صنعت هوانوردی خود اعمال نکرده اند و تنها در ایران اجرا می‌شود اما ایرلاین‌های داخلی کشورمان، این موضوع را کامل علی رغم تحمیل هزینه‌های سنگین به شرکت‌های هواپیمایی، رعایت کرده اند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: نمی‌توانیم دروازه‌های کشور را ببندیم؛ باید پروازهای بین المللی برقرار باشد اما می‌توان با سخت گیری بیشتر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام تست کرونا در پروازهای ترکیه، این مشکل را تا حدود زیادی رفع کرد.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها