مامور قلابی در کرمان دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: در عملیات ماموران پایگاه اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی، فردی که با جعل عنوان ماموران پلیس اقدام به اخاذی از شهروندان می کرد، شناسایی و دستگیر شد.

مامور قلابی در کرمان دستگیر شد

سرهنگ مهدی پورامینایی در تشریح این خبر اظهار کرد: به دنبال دریافت اخباری مبنی بر این که فردی خود را به عنوان مامور معرفی کرده و با مراجعه به برخی از افراد مبالغی را اخاذی می کند، بررسی موضوع در دستور کار پلیس کرمان قرار گرفت.

وی بیان کرد: در همین راستا ماموران پایگاه اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی با انجام یکسری کار اطلاعاتی موفق شدند سرنخ هایی از یک متهم سابقه دار را به دست آورند و وی را هنگام ارتکاب جرم و با لباس نظامی دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به تحت تعقیب بودن این متهم تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی از وی مشخص شد که تاکنون بیش از 10 بار با استفاده از غصب عنوان مامور پلیس در شهرکرمان و شهرستان های تابعه مبالغی را از شهروندان اخاذی کرده است که تحقیقات برای شناسائی مالباختگان ادامه دارد.

پورامینایی با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی یادآور شد: چنانچه افرادی که خود را مامور سازمان های نظامی یا انتظامی معرفی می کنند و تقاضای بازرسی از شما یا منزلتان را دارند حتما از آنها کارت شناسائی درخواست و از مامور بودن آنها مطمئن شوید و به صرف داشتن تجهیزات پلیسی که چه بسا قلابی است فریب نخورید، سارقان مامورنما به دلیل تجربه مجرمانه و با استفاده از تجهیزات قلابی از سهل انگاری، غفلت و عدم مهارت شهروندان در تشخیص ماموران واقعی از افراد متقلب، سوء استفاده می کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    هیچ ماموری در خونه های مردم نره وگرنه همه که اطلاعات کافی ندارند برای شناسایی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها