بمب کرونا در گلستان منفجر شد/ افزایش ۲ برابری بیماران

بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گلستان نسبت به ابتدای فروردین‌ماه دو برابر شده و زنگ خطر پیک چهارم کرونا بیماری در این استان به صدا در آمده است.

بمب کرونا در گلستان منفجر شد/ افزایش ۲ برابری بیماران

پیک چهارم کرونا با توجه به شیوع ویروس کرونا جهش‌یافته (انگلیسی) اغلب استان‌های کشور را درگیر کرده و سرعت اوج‌گیری این بیماری در برخی از استان‌ها بسیار زیاد است. گلستان هم یکی از استان‌هایی است که روند رو به رشد بیماران بستری آن از ابتدای سال جاری، نشان از شروع پیک تازه‌ای از بیماری دارد.

گلستانی‌ها تاکنون سه پیک این بیماری را پشت سر گذاشته‌اند که خطرناک‌ترین آن در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ بوده است. در پیک اول بیشترین بیماران بستری در بیمارستان‌های این استان به ۱۳۰۰ نفر، در پیک دوم به ۷۳۰ نفر و در پیک سوم به ۶۳۰ نفر رسیده بود.

اکنون که روزهای زیادی از زمان اوج پیک سوم در گلستان و وضعیت باثبات کرونایی در این استان می گذرد، رفته رفته نشانه های شروع پیک جدید بیماری کرونا نمایان شده و تعداد بیماران بستری کرونایی بعد از دو ماه از ۳۰۰ نفر عبور کرده و رو به افزایش است.

البته به گفته مسئولین دانشگاه علوم پزشکی گلستان، این سیر افزایش بیماران بستری با توجه به رفتارهای مردم از اواخر اسفندماه به بعد دور از انتظار نبود.

بمب کرونا در گلستان منفجر شد/ افزایش ۲ برابری بیماران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این باره گفت: متأسفانه تعداد بیماران کرونایی در بیمارستان رو به افزایش است و از روز گذشته تعداد بیماران مجدداً به بالای ۳۰۰ نفر رسید.

ناهید جعفری معتقد است که این افزایش مربوط به اثرات اواخر اسفندماه و شب عید بوده و هنوز اثرات دیدوبازدید عید و سفرها نمایان نشده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مردم طی دو هفته تعطیلات عید فراموش کردند که استان و کشور با بیماری درگیر است که سرعت انتشار خیلی بالایی دارد و خیلی بی‌محابا، بدون ماسک در فروشگاه‌ها و خیابان‌ها حضور پیدا می‌کنند.

جعفری گفت: کنترل این بیماری به رفتار تک‌تک مردم بستگی دارد و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، از این مرحله با وضعیت مطلوبی عبور خواهیم کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به تبدیل وضعیت چند شهر استان به نارنجی، گفت: تبدیل‌شدن وضعیت شهرها به نارنجی اقتصاد مردم را نیز هدف می‌گیرد و محدودیت‌ها دوباره اعمال می‌شود.

بمب کرونا در گلستان منفجر شد/ افزایش ۲ برابری بیماران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان، گفت: درحالی‌که تعداد بیماران بستری کرونایی در استان در روز اول فروردین‌ماه امسال به ۱۸۰ نفر رسیده بود، امروز این تعداد به ۳۶۶ نفر رسیده است.

عبدالرضا فاضل گفت: از اواخر وقت دیروز نیز شاهد تغییر محسوس بیماران بستری در استان بودیم به‌طوری‌که تعداد کل بیماران بستری ۷۸ نفر افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۳ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری و از این تعداد ۱۶ نفر وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۸ مراجعه سرپایی در استان داشتیم که تست کرونای ۱۱۲ مورد مثبت بوده است.

فاضل به تغییر وضعیت رنگ‌بندی شهرها از نظر شیوع کرونا نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر گرگان و بندرگز، شهرهای کردکوی، مینودشت و آزادشهر نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: با خارج شدن گمیشان از وضعیت آبی و تبدیل‌شدن به وضعیت زرد، مراوه‌تپه تنها شهر دارای وضعیت آبی در استان است. مابقی شهرهای استان در وضعیت زرد قرار دارند.

فاضل خاطرنشان کرد: در استان تاکنون ۵۵ هزار و ۸۳۰ مورد تست کرونا انجام شده که نتیجه ۲۱ هزار و ۱۶۳ مورد مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان روز گذشته نیز در ستاد استانی مقابله به کرونا اعلام کرد که قطعاً پیک چهارم کرونا را در گلستان تجربه خواهیم کرد اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان افزایش تعداد بیماران را در حد کنترل نگه داشت.

هادی حق‌شناس، استاندار گلستان نیز در این جلسه نسبت به عادی انگاری مردم هشدار داد و گفت که این مسئله می‌تواند استان را مجدداً به روزهای بسیار بد کرونایی بازگرداند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ححق پرست
    0

    از بس زابلی و بلوچ و کوفت از این ور و اون ور اومدن بدون ماسک هیچ کس هم نبود بگه شما چطور تا گرگان رسیدید بی در و پیکر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها