نعمتی: ۱۴۰۰ از سال‌های تاریخی ورزش زنان خواهد بود

دارنده طلای پارالمپیک، سال ۱۴۰۰ را یکی از سال‌های تاریخی ورزش زنان ایران پیش‌بینی کرد و گفت: کسب مدال خوشرنگ در المپیک توکیو برای زنان دور از دسترس نیست.

نعمتی: ۱۴۰۰ از سال‌های تاریخی ورزش زنان خواهد بود

زهرا نعمتی که طی چند روز گذشته به عنوان فرد پیشگام در نسل جوان IPC از سوی کمیته بین‌المللی پارالمپیک معرفی شد، روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: امروز ورزش زنان با وجود مشکلات زیاد سکوی‌های افتخار را در عرصه‌های جهانی و آسیایی کسب می‌کنند و مدال می‌گیرند که البته حضور آنها در مجامع بین‌المللی خود یک موفقیت و جایزه است.

بانوی کماندار طلایی ایران می‌گوید: اما مهم است زنان و مردان به این خود باوری برسند که می‌توانند با توانایی‌های خود مدال بگیرند و افتخار کسب کنند.

نعمتی ورزش ایران را در سال ۹۹ این گونه توصیف می‌کند: با وجود ویروس کرونا ورزش دنیا سکته کرد و بسیاری از فعالیت‌ها دستخوش تغییر و تحولات شد و کار را سخت کرد.

عضو تیم ملی تیرو کمان اظهار امیدواری کرد که نباید انگیزه را از دست داد و خود من هم در این شرایط سخت تلاش می‌کنم تا در پارالمپیک توکیو بهترین نتیجه را برای کشورم کسب کنم.

نعمتی در ادامه سال ۱۴۰۰ را برای ورزش زنان تاریخی عنوان می‌کند و می‌گوید: ۱۴۰۰ می‌تواند یکی از سال‌های تاریخی باشد زیرا ستاره‌های بی‌نظیری در کاروان ایران هستند که می‌توانند تاریخ‌سازی کنند.

وی درباره کسب سهمیه تیرو کمان برای بازی‌های المپیک گفت: سخت تلاش می‌کنم تا سهمیه المپیک را کسب کنم و اگر هم رقابت‌های کسب سهمیه به دلیل کرونا برگزار نشود بخت سهمیه ما نیزحتی از طریق رنکینگ بالاست.

بانوی پرچمدار کاروان المپیک ایران در سال ۲۰۱۶ رقابت‌های این دوره از بازی‌ها را سخت و سنگین عنوان کرد که بهترین‌های جهان در این آوردگاه جهانی حاضر می‌شوند اما کسب مدال در حوزه زنان ورزشکار کشورمان در توکیو دور از دسترس نیست.

کسب نخستین مدال طلای بانوان کشورمان در تاریخ پارالمپیک از سوی «زهرا نعمتی» در سال ۲۰۱۲ لندن به عنوان نقطه عطف حضور زنان در عرصه‌های ورزشی به شمار می‌رفت. این بانوی افتخارآفرین ورزش کشور این بار فراتر از لندن در اقدامی نادر همزمان سهمیه المپیک و پارالمپیک ریو را از آن خود کرده بود.

وی همچنین در سال ۲۰۱۹ برای نخستین بار در تاریخ کشورمان موفق به دریافت تقدیرنامه‌ی جنبش المپیک در راستای ترویج ارزش‌های آن شد.

نعمتی نخستین ورزشکار ایرانی، نخستین بانوی آسیایی و سیزدهمین ورزشکار تاریخ است که توانسته هم در المپیک و هم در پارالمپیک کسب سهمیه کند.

کسب ۲ مدال طلا و یک مدال برنز در پاراالمپیک‌های لندن و ریو، سه مدال طلا در مسابقات جهانی ایتالیا و تایلند، مدال طلای مسابقات آسیایی در کره‌جنوبی، بهترین ورزشکار آسیایی سال ۲۰۱۳ و بهترین ورزشکار دنیا در سال ۲۰۱۳ در زٌمره افتخارات ورزشی این بانوی مدال‌آور کشورمان است.

منبع: ایرنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها