در راستای آماده‌سازی المپیک؛

مکاتبه دوباره فدراسیون بسکتبال با ۶ کشور/ درخواست ویژه از ژاپن

فدراسیون بسکتبال به منظور نهایی کردن برنامه آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در المپیک، مکاتبه جدیدی با ۶ کشور داشته و موضع آنها را در مورد رایزنی‌ها و برنامه‌های قبلی خواستار شده است.

مکاتبه دوباره فدراسیون بسکتبال با ۶ کشور/ درخواست ویژه از ژاپن

با توجه به برنامه لیگ بسکتبال و اینکه فصل جاری این رقابت‌ها حداکثر تا نیمه اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت، فدراسیون بسکتبال قصد دارد از اواخر ماه آینده یا اوایل خردادماه اردوهای آماده سازی تیم ملی را برای حضور در المپیک توکیو آغاز کند.

این فدراسیون در برنامه اولیه خود برای تیم ملی که آن را در اختیار کمیته ملی المپیک هم قرار داده است، چهار مرحله اردو همراه با حضور در سه تورنمنت بین المللی برای آماده سازی ملی پوشان پیش بینی کرده است. البته با توجه به لغو سال گذشته پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا احتمال دارد حضور در این پنجره در بازه زمانی جدید جایگزین یکی از تورنمنت‌های پیش بینی شده شود.

البته زمان جدید پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا هنوز توسط کنفدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) اعلام نشده است. کشورهای طرف مذاکره ایران هم برای میزبانی از تیم ملی کشورمان یا سفر به تهران ، به خاطر پاندمی کرونا زمان بندی دقیقی اعلام نکرده‌اند.

به همین جهت فدراسیون بسکتبال اخیراً مذاکرات جدیدی با این کشورها داشته و متقاضی اعلام زمان دقیق از سوی آنها برای اجرای برنامه‌های آماده سازی موردنظر شده است. این مکاتبات هفته گذشته یعنی در ایام نوروز صورت گرفته و به همین جهت هنوز فدراسیون بسکتبال پاسخی دریافت نکرده اما این فدراسیون پیگیر نتیجه است تا بر اساس آن برنامه زمان بندی اردوهای تیم ملی بسکتبال را تنظیم کند.

یکی از کشورهای طرف مکاتبه فدراسیون بسکتبال ژاپن بوده است. این کشور سال گذشته از ایران دعوت کرد تا در تورنمنتی که نمایندگانی از قاره اروپا، آمریکا و آفریقا هم در آن شرکت دارند، حضور داشته باشد. ژاپنی‌ها اواخر خردادماه را به عنوان زمان برگزاری این تورنمنت اعلام کرده‌اند اما زمان دقیق را مشخص نکرده‌اند. مسئولان فدراسیون بسکتبال در مکاتبه اخیری که با همتایان ژاپنی خود داشته‌اند، علاوه بر اینکه متقاضی اعلام برنامه دقیق تورنمنت موردنظر در مورد زمان برگزاری و تیم‌های شرکت کننده شده‌اند، درخواستی را هم مطرح کرده‌اند.

درخواست فدراسیون بسکتبال ایران از ژاپن در رابطه با زمان برگزاری تورنمنت بین المللی این کشور است مبنی بر اینکه تورنمنت موردنظر اواخر تیرماه برگزار شود یعنی به گونه‌ای که متصل به زمان بازی‌های المپیک شود. اینگونه ملی پوشان کشورمان حداقل ۱۰ روز زودتر از زمان آغاز المپیک راهی ژاپن می‌شوند و بلافاصله پس از برگزاری دیدارهای تدارکاتی پیش بینی شده آماده برگزاری دیدارهای المپیکی‌شان خواهند شد.

دیگر مکاتبات نوروزی فدراسیون بسکتبال با اسپانیا، روسیه، یونان، پرتغال و صربستان انجام شده است. از میان این کشورها اسپانیا سال گذشته میلادی از ایران برای حضور در یک تورنمنت بین‌المللی دعوت کرده بود که به خاطر کرونا برگزاری آن منتفی شد. یونان، پرتغال و صربستان هم طی دو سال گذشته برگزارکننده تورنمنت‌هایی بودند که ایران هم در آنها حضور داشت. روسیه هم جزو گزینه‌هایی است که تیم ملی کشورمان متقاضی دیدار با ملی پوشان‌شان است.

فدراسیون بسکتبال سال گذشته مکاتباتی با این کشورها داشت و آمادگی خود را برای حضور در تورنمنت‌های احتمالی آنها اعلام کرده بود و حتی این آمادگی را اعلام کرده بود که می‌تواند میزبان ملی پوشان آنها باشد. در مکاتبات جدید انجام شده با این کشورها مجدد این موارد یادآوری و تاکید شده که زمان دقیق برنامه‌های موردنظر اعلام شود.

منبع: مهر

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها