مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی یکی از اهداف دانشجویان باانگیزه است؛ زیرا از این طریق دانش و تجربۀ کافی برای کار در حوزۀ رشتۀ تحصیلی دلخواه‌شان را در دانشگاه‌های معتبر جهانی می‌توانند کسب کنند.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

کشورهای متعددی وجود دارند که دانشگاه‌‌هایشان در جهان بسیار مشهورند. آلمان یکی از این کشورهاست که به‌دلیل دانشگاه‌‌های رایگان و کیفیت آموزشی و تحقیقاتی رضایت‌بخش حاکم بر آن‌ها، در بین دانشجویان بین‌المللی طرفداران پروپاقرص فراوانی دارد. در این مقاله، اطلاعات بیشتری دربارۀ مهاجرت تحصیلی به آلمان بیان خواهیم کرد.

شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان
همانطورکه گفتیم، یکی از دلایل علاقه‌مندی دانشجویان بین‌المللی به آلمان، امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌های معتبر این کشور و جایگاه علمی‌شان در بین دیگر دانشگاه‌های جهان است. به‌عبارت دیگر، آلمان یکی از قطب‌های علم دنیا به‌حساب می‌آید؛ به‌گونه‌ای که در وبگاه‌های مختلف رتبه‌بندی، نام تعداد زیادی از دانشگاه‌های این کشور به‌چشم می‌خورد. وجود فرصت‌های شغلی فراوان برای دانشجویان در آلمان یکی از دیگر دلایل علاقه‌‌‌مندی دانشجویان سراسر دنیا به تحصیل در آلمان است. به‌بیان بهتر، دانشجویان غیراروپایی در صورت دریافت اجازۀ کار (work permit) برای تأمین هزینه‌های زندگی در آلمان می‌توانند ۱۹۰ روز تمام‌وقت یا ۲۴۰ روز پاره‌وقت در سال کار کنند. ناگفته نماند دانشجویان غیراروپایی اجازه ندارند برای کسب‌وکار خودشان کار کنند؛ اما‌ موقعیت‌های شغلی فراوانی برای‌شان وجود دارد.

با هدف اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان و دانشجویان بومی و غیربومی،‌ توافق‌نامه‌هایی بین دانشگاه‌های علمی‌کاربردی آلمان و شرکت‌های بزرگ منعقد شده است تا دانشجویان برای کارآموزی و استخدام از آن‌ها بتوانند استفاده کنند. باوجود بدون حقوق بودن اکثر دوره‌های کارآموزی، این دوره‌ها به دانشجویان برای یافتن موقعیت شغلی مناسب پس از دریافت مدرک کمک می‌کند. شایان ذکر است طبق قوانین کشور آلمان، دانشجویان بین‌المللی اجازه دارند حداکثر هجده‌ماه پس از فارغ‌التحصیلی در آلمان بمانند تا شغل مناسب و مرتبط با مدرک تحصیلی‌شان را پیدا کنند.

شرایط پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان با یکدیگر متفاوت است. به‌طورکلی متقاضیان غیراروپایی که قصد دارند در مقطع کارشناسی تحصیل کنند، باید سوابق تحصیلی تأییدشدۀ دانشگاه‌های آلمان را ارائه دهند. افزون‌براین، متقاضیان بسته به نوع رشتۀ دانشگاهی در دوره‌های کالج و کلاس‌های آماده‌سازی پیش از ورود به دانشگاه باید شرکت کنند. گفتنی‌ است برای دریافت پذیرش از مقاطع مختلف تحصیلی، ارائۀ مدارکی همچون ترجمۀ سوابق تحصیلی، تمکن مالی، رزومۀ تحصیلی، انگیزه‌نامه و دیگر مدارک موردنیاز ذکرشده در وبگاه دانشگاه مدنظر الزامی است.

اعزام دانشجو به آلمان
علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه­های خارج از کشور با ابهام‌ها و پرسش‌های متعددی مواجه می­شوند؛ بنابراین، داشتن راهنما در این مسیر برای آنها اهمیت خواهد داشت. مجموعۀ سیم آخر که از سال 1382 فعالیت خود را در زمینۀ آموزش آغاز کرده است؛ تجربۀ سال­ها مشاورۀ تحصیلی برای دانشگاه­های داخل کشور را دارد و اکنون نیز با فعالیت در حوزۀ اعزام دانشجو به کشورهای اروپایی و کانادا در این راه کمک شایانی به متقاضیان می­کند.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها