نماینده تهران به علی عسگری نامه نوشت

نگرانی میرسلیم در مورد استفاده انتخاباتی برخی مقامات از صداوسیما

یک عضو کمیسیون اصل نود مجلس در نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما خواستار این شد که حدود و نحوۀ انعکاس اخبار فعالیتهای برخی مقامات رسمی که نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری هستند، تعیین شود.

نگرانی میرسلیم در مورد استفاده انتخاباتی برخی مقامات از صداوسیما

در نامه سید مصطفی میرسلیم خطاب به علی عسگری، آمده است:

«باسمه تعالی

جناب آقای دکتر عبدالعلی علی عسگری

رئیس محترم سازمان صدا و سیما

با سلام و با تبریک اعیاد شعبان معظم و سال نو،

حساسیت انتخابات ریاست جمهوری آینده و اهمیت مشارکت هرچه بیشتر مردم ایجاب می کند که صدا و سیما وظائف خود را در نهایت دقت و با مراعات عدم جانبداری عملی از نامزدهای احتمالی و قطعی، ایفا نماید.

در بند سوم سیاستهای کلی انتخابات، ابلاغی در تاریخ ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۵، بصراحت آمده است:

بهره‌مندی داوطلبان در تبلیغات انتخاباتی با تقسیم برابر متناسب با امکانات در هر انتخابات حسب مورد از صدا و سیما و فضای مجازی و دیگر رسانه‌ها و امکانات دولتی و عمومی کشور.

برخی از نامزدهای احتمالی در حال حاضر دارای سمت رسمی در حکومت اند و امکانات بسیار مهمی برای اجرای تکالیفشان در اختیار دارند و می توانند از آن امکانات استفادۀ دو منظوره بکنند: هم به پیشبرد اهداف حکومتی خود بپردازند و هم با انتشار اخبار و اطلاعات آن، راهی برای ایجاد ذهنیت مؤثر و مثبت در مردم با نوعی تبلیغ غیر مستقیم فراهم آورند؛ چون این امکان در اختیار همۀ نامزدها نیست، ضرورت دارد صدا و سیما با مذاکره با این نوع داوطلبان حدود و نحوۀ انعکاس اخبار ظاهرا عادی فعالیتهای آنان را در این ایام نزدیک به انتخابات مشخص کند به طوری که موجب تبعیض نشود.

با تشکر و با آرزوی توفیق خدمت برای جناب عالی و همکاران سختکوشتان در سازمان صدا و سیما

سیدمصطفی میرسلیم

عضو ثابت کمیسیون‌ اصل نود»

منبع: جماران

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها