۳۰ هزار روستای منطقه بلوچستان از بن‌بست خارج می‌شوند

مدیرکل راهداری سیستان و بلوچستان گفت: راهداران با همکاری پیمانکاران بخش خصوصی با بازگشایی محور صعب‌العبور روستایی

۳۰ هزار روستای منطقه بلوچستان از بن‌بست خارج می‌شوند

ایوب کرد اظهار داشت: راهداران اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان با همکاری پیمانکاران بخش خصوصی با بازگشایی محور صعب‌العبور روستایی "سرخ گزی- بختی" مسیر 45 کیلومتری دسترسی مردم بخش مرکزی مهرستان به بخش "ایرندگان" خاش را به 9 کیلومتر کاهش می دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان افزود: عملیات بازگشایی این مسیر مهم روستایی از بهمن‌ماه سال گذشته با هشت دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک راهداری آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا اوایل تابستان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: مسیر دسترسی که در حال حاضر افزون بر 30 هزار روستای دو شهرستان خاش و مهرستان استفاده می‌کنند علاوه بر اینکه در بستر رودخانه قرار گرفته، بسیار طولانی و پرمخاطره است.

کرد با بیان اینکه بهبود وضعیت راه‌های روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون‌های مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه‌ به شمار می‌روند، کمک کرده تا مسیر استان برای دستیابی به توسعه پایدار نیز هموار شود، بیان کرد: با بازگشایی این مسیر روستایی راه ارتباطی شهرستان خاش از طریق بخش ایرندگان به شهرستان مهرستان برقرار خواهد شد.

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان بر توسعه، مرمت و بهسازی راه‌های روستایی تاکید کرد و اظهار داشت: این اداره‌کل جهت استفاده بهینه از امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی با راه‌اندازی چهار اکیپ راهداری "وحدت سیستان، رسالت سراوان، تفتان خاش و توحید زاهدان" ارائه خدمات بهتر به مردم استان به ویژه روستاییان در حوزه راهدارای را مورد توجه قرار داده به نحوی که در سال‌های اخیر راهداران با بازگشایی مسیرهای صعب‌العبور متعددی در حوزه تحت پوشش این اداره‌کل مشکل تردد و دسترسی روستاییان را بعد از سالیان سال برطرف کردند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها