تنش آبی حاکم بر حوضه زاینده رود/ احتمال جیره بندی آب در تابستان ۱۴۰۰ در اصفهان

رئیس مشترکین و درآمد شرکت آب منطقه ای اصفهان از تنش آبی بر حوضه زاینده رود و احتمال جیره بندی آب در تابستان ۱۴۰۰ خبر داد.

تنش آبی حاکم بر حوضه زاینده رود/ احتمال جیره بندی آب در تابستان ۱۴۰۰ در اصفهان

شهرام نخعی اظهار داشت: در ایستگاه کوهرنگ به عنوان شاخص حوضه آب زاینده رود ۷۸۴ میلی متر بارندگی ثبت شده است که با کاهش ۶۳ درصدی نسبت به میانگین بلندمدت همراه است و پیش بینی تنش آبی شدید هم بر کمبود و کاهش کیفیت آب در حوضه زاینده رود حاکی است.

وی افزود: وضعیت نگران کننده ای بر حوضه زاینده رود حاکم است و همین موضوع تنش آب زمینه ساز بهره برداری بیشتر و بی ضابطه از منابع آب زیرزمینی برای رفع اضطرار شرایط شرب، باغات و صنعت و در نتیجه فشار بیشتر به سفره های آب زیرزمینی استان اصفهان است.

رئیس مشترکین و درآمد شرکت آب منطقه ای اصفهان تاکید کرد: تنها راه چاره تدوین برنامه و استراتژی میان مدت و بلند مدت در سطح کشور برای رفع اساسی کمبودهای آبی این حوضه است.

وی ادامه داد: شرکت های آب و فاضلاب به عنوان متولی تحویل آب خام و تصفیه آب شرب برای مشترکین خانگی که بالغ بر یک میلیون و هفتصد و بیست و یک هزار در استان اصفهان است به اضافه ۴۲ هزار مشترک آب زیرزمینی، ۱۳ صنعت بزرگ ملی، ۴۰ صنعت متوسط و صدها واحد تولیدی و صنعتی منفرد یا در قالب شهرک های صنعتی، مشترکین عمده آب استان اصفهان هستند که از منابع آب سطحی و زیرزمینی بهره برداری می کنند که با وضعیت موجود تامین آب شرب استان و صنایع با سختی و مشکلات عمده روبرو خواهد بود و احتمال جیره بندی آب در تابستان دور از ذهن نیست.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها