طرز تهیه خورش مرغ و نارگیل

خورش مرغ و نارگیل یکی از خوشمزه ترین خورش‌های هندوستان است که عطر و طعم بی‌نظیری دارد چرا که در تهیه آن از پودر نارگیل استفاده می‌شود.

طرز تهیه خورش مرغ و نارگیل

مواد لازم:

سینه مرغ: یک کیلو گرم

زردچوبه: نصف قاشق چایخوری

پودر نارگیل: 5 قاشق غذاخوری

رب گوجه: 2 قاشق غذاخوری

پودر فلفل قرمز: یک قاشق مرباخوری

روغن مایع: به مقدار کافی

پیاز درشت: یک عدد

پودر کاری: یک قاشق غذاخوری

سیر: 4 حبه

نمک: به مقدار کافی

عصاره مرغ: یک عدد

آبلیمو تازه: یک قاشق سوپخوری

طرز تهیه:

ابتدا یک کیلوگرم سینه مرغ را تکه کنید بشویید و در یک صافی بگذارید تا آب اضافی آن برود.

در یک تابه مقداری روغن ریخته، سپس ۴ حبه سیر خرد شده و یک عدد پیاز درشت خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز و سیر با حرارت ملایم نرم شوند و تفت بخورند. سپس نصف قاشق چایخوری زردچوبه و یک قاشق غذاخوری پودر کاری، مقداری نمک و یک قاشق مرباخوری پودر فلفل قرمز را بی افزایید و باز هم بزنید تا همه مواد باهم ترکیب شوند.

حرارت را کم کنید و تکه های سینه مرغ را هم جداگانه در تابه ای تفت دهید و مرتب هم بزنید تا تکه های سینه مرغ تفت بخورد. سپس همه مواد را درون یک قابلمه می ریزیم ۲ لیوان آب اضافه می کنیم و می گذاریم خورش با حرارت ملایم بپزد.

یک عدد عصاره مرغ را در یک فنجان آب حل می کنیم و به همراه ۵ قاشق پودر نارگیل داخل قابلمه می ریزیم (می توانید از نارگیل تازه رنده شده هم استفاده کنید) و می گذاریم خورش باز هم بپزد.

پس از آن که خورش یک ساعت تا یک ساعت و نیم با حرارت ملایم پخته شد، ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه را با اندکی روغن در یک تابه سرخ می کنیم سپس رب گوجه فرنگی سرخ شده را به خورش اضافه می کنیم، یک قاشق آبلیمو تازه را هم اضافه کرده و می گذاریم چند دقیقه خورش روی حرارت بماند تا جا بی افتد سپس خورش را با برنج دمکرده می کشیم و سرو می کنیم.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها