افتتاح ۲۰۷ میلیارد تومان پروژه برقی در فارس/ آبگیری سد هایقر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: در قالب پویش هر هفته الف ب ایران، بالغ بر ۲۰۷ میلیارد تومان پروژه در حوزه صنعت برق شرکت‌های توزیع برق شیراز و فارس، افتتاح شد.

افتتاح ۲۰۷ میلیارد تومان پروژه برقی در فارس/ آبگیری سد هایقر

محمود رضایی گفت: پروژه‌های حوزه صنعت برق در قالب یک برنامه ویدئوکنفرانسی، همزمان با سراسر کشور و با حضور وزیر نیرو، در زمینه‌های احداث و توسعه، اصلاح الگوهای مصرف و بهینه‌سازی مصرف برق، افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

معاون استانداری فارس خاطرنشان کرد که طرح‌های به بهره‌برداری رسیده در حوزه صنعت برق این استان، مربوط به بازه زمانی هفته دولت سال ۱۳۹۹ تاکنون بوده است.

رضایی یکی از پروژه‌های مهم توزیع برق استان فارس را، طرح تولید ابزار کنترل مصرف بار سرمایشی، اعلام و اضافه کرد: با استفاده از این ابزار که بر روی وسایل سرمایشی قابل نصب است، امکان کنترل مصرف با هدف مدیریت بار، ایجاد خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه این ابزار اکنون در سطح بخشی از دوایر دولتی در استان فارس مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: با استفاده از این ابزار، مصرف انرژی برق در دوره پیک بار یعنی ایام تابستان و در زمان تعطیلی دوایر دولتی، مدیریت می‌شود.

رضایی به دستگاه‌های دولتی توصیه کرد که با تامین این ابزار، مصرف انرژی برق به واسطه استفاده از دستگاه‌های سرمایشی را خصوصا در دوره پیک بار شبکه، مدیریت کنند.

معاون استانداری فارس، اجرایی شدن طرح برق امید را یکی از اقدامات شاخص وزارت نیرو توصیف و اضافه کرد: خوشبختانه در زمینه اجرای طرح برق امید که براساس آن هزینه مصرف انرژی برق برای مشترکان خوش مصرف تا ۱۰۰ درصد کاهش خواهد داشت، استان فارس پیشرو بوده است.

رضایی خاطرنشان کرد: براساس آمارها تا پایان سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۲۲ درصد مشترکان تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان فارس و ۲۳ درصد از کل مشترکان تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق شیراز، در بخش‌های خانگی و تجاری مشمول برق امید شده‌اند.

معاون استانداری فارس در ادامه با اشاره به اجرای طرح‌های متعدد در زمینه آب و فاضلاب، طی سال گذشته در این استان، گفت: خوشبختانه سال گذشته علاوه بر اقدامات انجام شده در حوزه برق، در بحث آبرسانی، افتتاح سد و تصفیه‌خانه، طرح‌های شاخصی به بهره برداری رسید.

او ادامه داد: افتتاح فاز اول طرح خط دوم انتقال آب از درودزن به کلانشهر شیراز، آبرسانی به شهرستان‌های جهرم، فسا، داراب و سعادت‌شهر، افتتاح تصفیه خانه شماره ۲ شیراز، تصفیه خانه صدرا و تصفیه خانه نورآباد، بخشی از این اقدامات بوده است.

رضایی با بیان اینکه سال گذشته در زمینه آبرسانی به روستاها نیز طرح‌های متعددی از سوی آبفای استان فارس اجرایی شده و به بهره برداری رسیده است، گفت: امسال با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی در فصل زراعی، به حتم با مشکلاتی در تامین آب در بخش‌هایی از استان مواجه هستیم.

معاون استانداری فارس با بیان اینکه مشکلات بیشتر در حوزه تامین آب روستاهای کوچک و مناطق روبرو با تنش یا بحران آبی خواهد بود، ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ تصمیمات اثرگذار، تاثیرات خشکسالی و کم آبی در سال پیش رو به حداقل ممکن کاهش یابد.

رضایی در ادامه یکی از برنامه‌های مد نظر در تامین آب مورد نیاز بخش‌های شرب و صنعت در فارس را، دنبال کردن طرح‌های انتقال آب از خلیج فارس و استان‌های مجاور اعلام کرد.

او گفت: قرارداد اجرای فاز اول طرح انتقال آب خلیج فارس با هدف تامین نیاز بخش صنعت، برای صنایع شهرستان‌های لامرد و مهر امضا شده است و اکنون در حال رایزنی با سایر صنایع استان برای فراهم کردن بستر تداوم این طرح با توجه به حجم تخصیصی وزارت نیرو به فارس هستیم.

رضایی همچنین گفت: همزمان به دنبال نهایی و اجرایی کردن طرح انتقال آب از سایر استان‌ها، خصوصا تامین و انتقال ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد تنگ بشار و چشمه شش پیر با هدف رفع نیاز آبی شهرستان شیراز در سال‌های آینده هستیم.

معاون استانداری فارس در ادامه با بیان اینکه آبگیری سد هایقر به زودی عملیاتی خواهد شد، گفت: امیدوار هستیم و تلاش خواهیم کرد که امسال سدهای نرگسی و کوار هم به نتیجه برسد و فاز تکمیل خط دوم انتقال آب از سد درودزن به کلانشهر شیراز هم اجرایی شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها