پیش بینی کاشت بیش از یک میلیون تن چغندرقند امسال در خوزستان

معاون حمل و نقل جاده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: برای امسال کاشت یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن چغندرقند در ۵ شهر این استان پیش بینی شد.

پیش بینی کاشت بیش از یک میلیون تن چغندرقند امسال در خوزستان

فواد غزیعلی در جلسه هماهنگی حمل و نقل چغندرقند که با حضور برخی روسای انجمن های صنفی رانندگان در سرسرای اجتماعات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان برگزار شد، از دزفول، شوش، اندیمشک، بهبهان و شوشتر به عنوان شهرهای پیش بینی شده برای کاشت چغندرقند نام برد و اظهار کرد: کاشت میزان چغندرقند قابل کشت در سال جاری، بیش از ۶۰ برابر محصول چغندرقند سال گذشته در استان است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بالای کاشت این محصول در خوزستان، هماهنگی های لازم برای حمل و نقل آن نیز در حال انجام است.

معاون حمل و نقل جاده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تصریح کرد: ۱۰ کارخانه تولید قند اعم از درون و برون استانی، خریدار این محصول هستند از این رو برنامه ریزی برای حمل آن در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

غزیعلی یادآور شد: از آنجائیکه امسال شاهد برداشت همزمان بیش از۵ میلیون تن محصول گندم، چغندرقند، تره بار، کلزا و همزمانی آن با جابجایی کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) هستیم لذا موضوع اجرای طرح های تشویقی برای رانندگان از سوی اداره کل در حال پیگیری و انجام است.

برداشت محصول چغندرقند از اول اردیبهشت آغاز و تا نیمه تیرماه ادامه دارد.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها