طرز تهیه شویدپلو با نخودفرنگی

شوید پلو یکی از غذاهای بسیار مفید و خوشمزه می باشد که طرفدار بسیار زیادی دارد و جزو غذاهایی است که سریع پخته میشود و شوید جزو سبزیجاتی است که خواص زیادی دارد.

طرز تهیه شویدپلو با نخودفرنگی

مواد لازم:

برنج: 2 پیمانه

نخود فرنگی: یک پیمانه

سینه مرغ: یک عدد

شوید خشک: 4 قاشق غذاخوری

پیاز: یک عدد

کره: به مقدار لازم

زعفران دمکرده: به مقدار لازم

نمک،فلفل،زردچوبه: به مقدار لازم

آب: به مقدار لازم

طرز تهیه:

داخل یک ماهیتابه مقداری کره ریخته و اجازه میدهیم تا ذوب شود سپس پیاز را شسته و ریز خرد میکنیم حتی میتوانید رنده کنید و داخل ماهیتابه میریزیم و تفت میدهیم و مقداری نمک و فلفل و زردچوبه اضافه و خوب مخلوط میکنیم در همین حال سینه مرغ را نیز به پیازها اضافه میکنیم و تفت میدهیم تا تغییر رنگ دهد.

سعی کنید همیشه کره یا روغن حیوانی را جایگزین روغن های معمولی و کارخانه ای کنید تا به جای اینکه روغن معمولی چربی خونتان را بالا برده و به بدنتان ضرر برساند با جایگزین کردن به بدنتان نفع برسانید و خودتان و خانواده را به خوردن روغن های حیوانی عادت دهید و 2 لیوان آب جوشیده شده را به مرغ و پیاز اضافه میکنیم و درب ماهیتابه یا قابلمه را میگزاریم تا سینه مرغ بپزد و نرم شود.

برنج را از چند ساعت قبل خیس میکنیم و سپس شسته و میگزاریم تا بپزد و بعد از نیم پز شدن آبکش میکنیم.

نخودفرنگی ها را داخل یک ظرف دارای آب ریخته و میگزاریم تا بپزد و نیم پز شود. اگر زیاد بپزیم نخودفرنگی له شده و زیبایی غذا از دست می رود. بعد از نیم پز شدن نخودفرنگی آن ها را داخل ظرفی ریخته و آبش را دور میریزیم. میتوانیم برای راحتی کار نخودها را از صافی عبور دهیم تا سریعتر آبش گرفته شود.

یک ظرف انتخاب کرده و داخل آن مقداری کم از برنج که آبکش کرده ایم میریزیم و مقداری زعفران دمکرده و یک قاشق شوید اضافه کرده و مخلوط میکنیم.

یک قابلمه برداشته و داخلش را با کره کمی چرب میکنیم و مخلوط برنج و شوید و زعفران را داخل قابلمه میریزیم.

برنج باقیمانده را با شوید باقیمانده و نخودفرنگی خوب مخلوط میکنیم و روی مخلوط قبلی (برنج و شوید و زعفران) میریزیم و یک لیوان هم آب اضافه میکنیم تا برنج کامل بپزد و آب برنج کاملا جذب شود و بعد از اینکه آب تمام شد زیر شعله را کم کرده و میگزاریم تا غذا به مدت نیم ساعت دم بکشد.

در این مرحله سراغ مرغ میرویم و میبینیم که سینه مرغ نیز پخته شده و آب آن که کم نیز شده است لعاب دار و خوشمزه شده است و مرغ را باید حتما ریش ریش کنیم و مقداری کره و زعفران دمکرده داخلش میریزیم و روی گاز میگزاریم تا کره کامل ذوب شود و مواد را خوب مخلوط میکنیم تا به خورد هم برود.

سعی کنید آب مرغ کامل گرفته نشود و کمی از آب لعاب دار شده آن باقی بماند تا روی برنج بریزید و برنج خشک نباشد.

حالا برنج و مرغ آماده است میتوانیم هر یک را در ظرف جداگانه بریزیم یا اینکه میتوانیم مرغ را روی برنج بریزیم. میتوانیم شوید پلو با نخودفرنگی آماده شده را به طور دلخواه و با سلیقه خود تزئین کنیم و در کنار این غذا میتوانیم از سالاد یا ماست نیز استفاده کنیم.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها