۸۰ درصد اصناف اصفهان برای تعطیلی همکاری نکردند

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: ۸۰ درصد از اصناف اصفهان برای اجرای ممنوعیت فعالیت دو هفته ای همکاری نمی‌کنند.

۸۰ درصد اصناف اصفهان برای تعطیلی همکاری نکردند

مصطفی رضایی در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت روز جهانی بهداشت برگزار شد با بیان اینکه همکاران ما در حوزه بهداشت در بحران بعضاً نادیده گرفته می‌شوند، اظهار داشت: ۱۴ ماه است که همکاران ما در این بحران مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش شهرنشینی در کشور و به ویژه استان اصفهان ابراز داشت: این امر منجر به افزایش حاشیه نشینی و از بین رفتن عدالت در همه بخش‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سلامت و … شده است.

بی عدالتی در زمینه شیوع در اصفهان مشهود است

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه بی عدالتی در حوزه سلامت در بحران شیوع مشهودتر بود، اضافه کرد: کرونا در حاشیه شهرها بیشتر خودنمایی کرد و از این رو در صدد کمرنگ کردن این بی عدالتی در استان اصفهان هستیم.

وی با بیان اینکه شعار «ساختن جهانی سالم‌تر و عادلانه تر برای همه» در روز جهانی بهداشت سال اعلام شده است، ادامه داد: در حال حاضر وارد موج چهارم کرونا در استان اصفهان شده‌ایم و در این زمینه بارها تذکر داده شد و نتیجه عادی انگاری در استان را این روزها شاهد هستیم.

اختلاف نظر مسئولان منجر به ایجاد موج چهارم کرونا شد

رضایی با بیان اینکه ناهماهنگی‌ها و اختلاف نظر در زمینه بیماری کرونا منجر به ایجاد شرایط فعلی در کشور و استان اصفهان شده است، ادامه داد: شاهد افزایش ۴۲ درصدی مراجعه به ۵۲ مرکز منتخب بهداشتی استان اصفهان و مثبت بودن تست ۵۰ درصد از این بیماران است.
وی با بیان اینکه در یک روز در استان اصفهان ۳۵۰ بیمار مبتلا به کرونا بستری شدند، اضافه کرد: این شرایط را در موج‌های قبلی کرونا نداشتیم و استان در شرایط اضطرار به سر می‌برد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه همچنان صنوف در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری نمی‌کنند، ابراز داشت: مردم همچنان شرایط را عادی تلقی کرده‌اند.

از ۱۰۰ تست کرونا در اصفهان ۹۳ مورد ویروس انگلیسی است

وی با بیان اینکه از ۱۰۰ تست که به صورت تصادفی از بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان دریافت شد ۹۳ نفر مبتلای قطعی کرونا هستند، گفت: در اصفهان بستری‌های خانوادگی داریم و مردم باید در زمینه شیوع کرونا بازنگری داشته باشند و با همکاری دو هفته‌ای بتوان موج چهارم را پشت سر گذاشت.

رضایی با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان از سال گذشته آغاز شده و بر اساس اولویت بندی انجام شده در حال انجام است، گفت: درصدد واکسیناسیون کامل همه جمعیت استان در صورت تأمین واکسن هستیم.

۸۰ درصد مشاغلی که باید تعطیل باشند فعال هستند

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از مشاغلی که باید در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا تعطیل باشند در حال حاضر فعال هستند، ادامه داد: در این زمینه سازمان صمت باید مداخله جدی داشته باشد اما همکاران ما در مرکز بهداشت نیز دست روی دست نگذاشته و برخوردهای لازم را دارند اما کافی نیست.

۳۰ درصد از بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان علامت ندارند

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه ۳۰ درصد از بیماران مبتلا به کرونا علامت ندارند، گفت: این افراد بعضاً کسانی هستند که با افراد بیمار در ارتباط بوده‌اند.

وی با بیان ضعف ضمانت‌های اجرایی در استان اصفهان در زمینه اعمال ممنوعیت‌ها منجر به ایجاد شرایط فعلی در استان شده است، ابراز داشت: تنها نهاد همراه برای کنترل شرایط در کنار مرکز بهداشت بسیج بوده است که این نهاد حتی فراتر از تکلیف خود نیز فعالیت داشته است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها