استاندار کرمان:

وضعیت موجود مرگ و میرهای کرونایی قابل پیش بینی بود

استاندار کرمان گفت: وضعیت موجود قابل پیش‌بینی بود و ظرف هفته‌های آینده میزان مرگ و میرهای کرونایی در استان به شدت افزایش پیدا می‌کند.

وضعیت موجود مرگ و میرهای کرونایی قابل پیش بینی بود

علی زینی‌وند، در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان کرمان اظهار داشت: با توجه به آخرین وضعیت رنگ‌بندی اعلام شده رنگ‌بندی‌های کرونایی در کل کشور و استان کرمان تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 8 شهرستان کرمان، رفسنجان، سیرجان، بم، بافت، کوهبنان، شهربابک و زرند در وضعیت قرمز، 7 شهرستان انار، بردسیر، نرماشیر، رودبار جنوب، جیرفت، عنبرآباد و منوجان در وضعیت نارنجی و 8 شهرستان ارزوئیه، رابر، راور، فاریاب، کهنوج، ریگان، قلعه گنج و فهرج در وضعیت زرد قرار دارند گفت: هیچ شهرستان آبی در استان کرمان نداریم.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت قابل پیش‌بینی بود افزود: در نخستین جلسه ستاد کرونای استان کرمان در سال جاری بیان کردم که زنگ خطر و هشدار اوج کرونا در استان کرمان به صدا در آمده و این وضعیت فقط مختص استان کرمان نبوده و در کل کشور است.

وی با بیان اینکه موج جدید کرونا پس از شیوع در استان خوزستان و استان‌های غربی به مرکز کشور و استان‌های شرقی رسیده است گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده در استان مجدداً باید به سمت اعمال محدودیت‌های فراگیر در استان برویم.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی خیلی از صنوف و مشاغل، اعمال محدودیت ترددها و ممنوعیت ورود و خروج به شهرستان‌های نارنجی و قرمز در برنامه است افزود: امروز آخرین دستورالعمل‌های لازم را معاونت سیاسی و امنیتی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه این وضعیت قابل پیش بینی بود چرا که حساسیت‌های کم شده بود گفت: در حال حاضر مرگ و میرها و تعداد بستری‌های کرونایی در استان هنوز به صورت شدت بالا نرفته اما از آنجایی که ویروس انگلیسی در سطح جامعه در جریان است و به گفته کارشناسان این نوع ویروس اوج آسانسوری دارد پیش بینی می‌شود که ظرف یکی و هفته آینه میزان بستری‌ها و مرگ و میرها در استان به شدت افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان را در پیش داریم و اگر مردم و اصناف این یک ماه را مراعات کرده و سختی‌های اعمال محدودیت‌ها را تحمل کنند بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم افزود: براساس گزارش وزارت بهداشت تا پایان خرداد ماه و تابستان با مشکل مواجهیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با واکسیناسیون عمومی کشور بر این موج غلبه کنیم ادامه داد: شش ماه سختی را پیش رو داریم و اگر مردم رعایت نکنند، عزیزان زیادی را از دست داده و افراد زیادی حسرت خواهند خورد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها