پیک چهارم کرونا تا چه زمانی طول می‌کشد؟

یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: در حال حاضر توصیه بر این است که هر فردی که دچار نشانه‌های این بیماری حتی کوچکترین علائم شد، حتما به مراکز درمانی مراجعه کند.

پیک چهارم کرونا تا چه زمانی طول می‌کشد؟

حمید عمادی در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی و با توجه به آغاز موج چهارم کرونا توصیه می‌کنید افراد با داشتن چه علائمی به مراکز درمانی مراجعه کنند؟، گفت: علائم ابتلا به کووید ۱۹ نسبت به گذشته فرقی نکرده است، اما در حال حاضر توصیه بر این است که هر فردی که دچار نشانه‌های این بیماری حتی کوچکترین علائم شد، حتما به مراکز درمانی مراجعه کند و این در حالی است که در گذشته توصیه می‌شد در بسیاری از موارد نیازی به مراجعه نیست.

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد زیادی از موارد ابتلا به کرونا از نوع ویروس جهش یافته انگلیسی است و این ویروس بسیار سریع پیشرفت می‌کند و بیمار را دچار علائم شدید این بیماری می‌کند و به همین دلیل توصیه ما این است که افراد با مشاهده هر نوع علائمی هر چند خفیف به پزشک مراجعه کنند.

پیک چهارم تا چه زمانی طول می‌کشد؟

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در پاسخ به این سوال که پیک چهارم تا چه زمانی طول می‌کشد؟، توضیح داد: این موضوع تا حد زیادی به خود ما بستگی دارد، همه ما قبل از ایام نوروز می‌دانستیم که با توجه به برخوردی که مسئولین نسبت به این بیماری دارند، بعد از عید پیک چهارم کرونا آغاز می‌شود.

وی افزود: اگر در حال حاضر مانند بسیاری از کشور‌ها و همچنین مثل اقدامی که خودمان در آذر ماه سال گذشته انجام دادیم برای مدتی یک تعطیلی همه جانبه داشته باشیم، می‌توانیم به بهبود اوضاع و پایان این پیک طی ۴ هفته آینده امیدوار باشیم، اما در صورتی که نسبت به اوضاع بی تفاوت باشیم حدود ۲ تا ۳ ماه دیگر درگیر این پیک هستیم و این موضوع تا حد زیادی به عملکرد دولت و مردم بستگی دارد.

آیا پیک پنجم در راه است؟

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به از سرگیری واکسیناسیون، پیک چهارم آخرین پیک کرونا در کشور است؟، اظهار کرد: این موضوع تا حد زیادی به این امر بستگی دارد که ما واکسیناسیون را از چه زمانی آغاز می‌کنیم، ولی به طور کلی پیش‌بینی در این مورد بسیار سخت است و نمی‌توان در این باره اظهار نظر کرد، اما امیدوارم که شاهد پیک پنجم کرونا نباشیم.

منبع: میزان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • فهیمه
    0

    ماشالله پیک چهارم شروع نشده دارند از پیک پنجم حرف میزنند. نخیر انگار برنامه ریزی شان بلند مدته

  • ایرانی
    0

    ای کاش کمی از دشمنان ایران (اسرائیل) یاد میگرفتند که بیش از 80 درصد از مردمانشان رو واکسنه کردن.

  • !
    0

    مدیریت در حد المپیک !

  • همسایه
    0

    علی برکت ،،،

  • یکی از مردم
    0

    یه هفته قبل از روز قدس همه ایران زردو آبی میشه!!!

  • محمد
    0

    پیک پنجم بعد ماه رمضان شروع میشه و پیک ششم هم بعد انتخابات

  • هادی
    0

    افسوس که اپیدمی کرونا آلوده به سیاست شده و جانهای مردمان بی ارزش

  • محمود
    0

    تا زمانی که آقااایان درست و حسابی جمع کنن....

  • کمند
    0

    هدف فقط ایمنی گله ای است و والسلام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها