فرماندار تبریز:

خودروهای سواری شخصی غیربومی ۴۸ ساعت فرصت دارند تبریز را ترک کنند

فرماندار تبریز گفت: شهرستان تبریز در وضعیت قرمز قرار دارد و خودروهای سواری شخصی غیربومی ۴۸ ساعت فرصت دارند تبریز را ترک کنند.

خودروهای سواری شخصی غیربومی ۴۸ ساعت فرصت دارند تبریز را ترک کنند

بهروز مهدوی در جمع خبرنگاران در تبریز اظهار کرد: مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با ، در شهرهای با وضعیت قرمز فقط مشاغل ضروری گروه یک به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اجازه فعالیت دارند و مشاغل گروه‌های شغلی دو، سه و چهار تعطیل خواهند بود.

وی با بیان اینکه آئین‌های مذهبی و فرهنگی در وضعیت قرمز تعطیل است، خاطرنشان کرد: در این شرایط نیازمند همراهی مردم هستیم و لذا مراسم‌های جمعی در ماه مبارک رمضان برگزار نمی‌شود و برای شب‌های قدر، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

مهدوی با بیان اینکه خودروهای سواری غیربومی ۴۸ ساعت فرصت دارند تبریز را ترک کنند، در خصوص محدودیت‌های تردد گفت: در داخل شهر اتوبوس‌های BRT و اتوبوس‌های خط واحد به مدت دو هفته تعطیل خواهند بود، تاکسی‌ها با حداقل ظرفیت و مترو با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت خواهند کرد و همچنین خروج خودروهای سواری شخصی بومی از تبریز و ورود خودروهای سواری شخصی غیربومی به تبریز ممنوع است.

وی ادامه داد: آرامستان‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و پارک‌ها تعطیل خواهند بود و غذاخوری‌ها نیز فقط به صورت بیرون بر اجازه فعالیت دارند. ادارات و سازمان‌های خدمات رسان نیز باید با ۵۰ درصد ظرفیت و سایر ادارات و شرکت‌ها با یک سوم پرسنل فعالیت کنند.

فرماندار و رئیس ستاد کرونای شهرستان تبریز در خصوص جزئیات گروه شغلی یک، که در شرایط قرمز می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، گفت: گروه شغلی یک شامل تمام گروه‌های امدادی و درمانی، گروه‌هایی که برای تأمین مایحتاج و ارزاق مردم فعالیت دارند و همچنین، خدمات اضطراری می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با ، در شهرهای قرمز، از زمان اعلام این وضعیت باید مشاغل گروه شغلی دو شامل بوستان‌ها، مراکز تفریحی، پاساژها، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ (مال‌ها)، بازارهای موقت روز و محلی، مراکز شماره گذاری و خرید و فروش خودرو، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، مراکز فروش لوازم آرایشی، فرش و موکت، کفپوش، لوازم خانگی، حوله، مبلمان، در و پنجره، لوازم کادویی، لوازم التحریر، ظروف، کتاب و محصولات فرهنگی، آتلیه عکاسی، مشاوران املاک، رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها، کافی شاپ‌ها، باشگاه‌ها و مراکز فروش ملزومات بدنسازی، مراکز فروش انواع پوشاک، طلا و جواهر، نقره، کالاهای دست دوم، سمساری‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، قنادی و شیرینی پزی‌ها، مراکز فروش آب میوه بستنی و مشاغل مشابه و آموزشگاه‌های رانندگی باید تعطیل باشند.

مهدوی گفت: مشاغل گروه سه شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، بنگاه‌های املاک و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری باید تعطیل باشند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها