طرز تهیه کیک گوشت بوقلمون

گوشت بوقلمون بهترین جایگزین برای گوشت گوساله است، گوشت بوقلمون کم چرب بوده و به همین دلیل ممکن است کمی خشک به نظر برسد در این دستور آشپزی ما به کمک چاشنی های دیگر خشکی این گوشت را کاهش می دهیم.

طرز تهیه کیک گوشت بوقلمون

مواد لازم:

نمک: به مقدار لازم

سرکه سیب: 2 قاشق غذاخوری

سس گوجه: 2/3 لیوان

شکر قهوه ای: 1/3 لیوان

سس خردل: یک قاشق غذاخوری

پیاز سفید: یک عدد

روغن زیتون: به مقدار لازم

آویشن خشک: یک قاشق غذاخوری

جعفری: ی ک دسته کوچک

آرد سوخاری: 4 قاشق غذاخوری

سس ورشستیرو: 2 قاشق غذاخوری

فلفل سیاه: یک قاشق چایخوری

فلفل پاپریکا: 2 قاشق چایخوری

گوشت چرخ کرده بوقلمون: 900 گرم

تخم مرغ: 2 عدد

طرز تهیه:

قبل از هر کاری بهتر است سس یا لعاب روی کیک گوشت بوقلمون را آماده کنید.

برای این کار باید از یک ظرف شیشه ایی استفاده کنید و همه مواد زیر را داخل آن ریخته و با یک همزن مفتولی به خوبی مخلوط کنید. این مواد عبارتند از: دو قاشق غذاخوری سرکه سیب، 2/3 لیوان سس گوجه فرنگی(کچاب)، 1/3 لیوان شکر قهوه ایی و یک قاشق غذاخوری سس خردل.

پس از همزدن مواد فوق روی دهانه ظرف شیشه ایی را با سلفون پوشانده و در یخچال قرار دهید تا سس بماند، طعم ها به خوبی با هم ترکیب شود و به اصطلاح جا بی افتد.

حالا باید مایه کیک گوشت را آماده کنیم برای این منظور قبل از هر کاری باید یک عدد پیاز سفید متوسط را شسته و با چاقویی تیز خرد کنید، داخل یک تابه مقداری روغن زیتون ریخته و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن گرم شود سپس پیاز خرد شده را به آن اضافه نمایید و شروع کنید به تفت دادن پیاز تا کاملا طلایی و عسلی رنگ شود ولی نسوزد سپس گاز را خاموش کرده و اجازه دهید پیاز تفت داده شده خنک شود.

یک ظرف شیشه ایی بزرگ را بردارید؛ یک قاشق غذاخوری سس خردل، یک قاشق غذاخوری آویشن خشک، یک قاشق چایخوری فلفل سیاه، دو قاشق چایخوری فلفل پاپریکا، مقداری نمک، دو عدد تخم مرغ و دو قاشق غذاخوری سس ورشستیر. همه مواد موفق را با همزن دستی مفتولی باهم مخلوط کنید تا به یک چاشنی رقیق دست پیدا کنید.

پیاز داغی که آماده کرده بودید و اکنون خنک شده است را به این چاشنی بی افزایید و با هم بزنید. اکنون باید 900 گرم گوشت چرخ کرده بوقلمون و 4 قاشق غذاخوری آرد سوخاری را هم به مواد قبل بی افزایید و شروع کنید به مخلوط کردن همه مواد با هم؛ از دستتان کمک بگیرید و این مایه گوشتی را حسابی ورز بدهید تا مخلوط نرم و یکدستی حاصل شود.

برای پخت این کیک گوشت باید از فر استفاده کنید، در این صورت شما فری را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا کاملا گرم شود، در این فاصله یک سینی فر را آماده کنید باید کف سینی فر را با یک ورق فویل آلومینیومی کاملا بپوشانید روی فویا را بیا روغن زیتون کاملا چرب کنید.

مایه گوشتی را به دو قسمت کاملا مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را روی سینی با فاصله قرار دهید و آن را قطور و مستطیلی کنید تا مشابه کیک شود.

لعاب یا سسی که در مرحله اول تهیه کرده بودید را از یخچال خارج کنید و این لعاب را روی هر کدام از کیک های گوشتی بریزید.

سینی فر را در طبقه بالای فر قرار دهید تا کیک گوشت بوقلمون به مدت 40 الی 45 دقیقه در فر بماند و کاملا پخته شود.

پس از این مدت زمان، سینی را از فر خارج کنید، یک دسته کوچک جعفری تازه را پس از شستن با یک چاقوی تیز ساطوری کنید.

کیک گوشت بوقلمون را به لایه های کم قطر برش بزنید و سپس با جعفری تازه و خرد شده تزیین نموده و در نهایت سرو کنید.

نکات مهم:

این روش از طبخ خوراک گوشتی، چربی کمتری دارد چون:

1. از گوشت بوقلمون استفاده شده است.

2. از روغن زیتون به مقدار کم استفاده می شود.

در این دستور آشپزی از سس ورشستیر (ورچستیر) استفاده می شود این سس از سس های باستانی و بسیار معروف کشور انگلستان است که به روش تخمیری تهیه می شود و از آن برای مزه دار کردن گوشت و استیک استفاده می کنند، طرز تهیه این سس را در آینده به شما عزیزان آموزش خواهم داد.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها