یونهاپ:

ایران نفتکش توقیف شده کره جنوبی را آزاد کرد

صبح روز جمعه، خبرگزاری رسمی کره جنوبی با استناد به بیانیه وزارت خارجه این کشور بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران نفتکش توقیف شده کره جنوبی و ناخدای آن را آزاد کرد.

ایران نفتکش توقیف شده کره جنوبی را آزاد کرد

حدود سه ماه پس از توقیف نفتکش کره جنوبی توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل نقض پروتکل‌های زیست محیطی، خبرگزاری رسمی کره جنوبی به نقل از وزارت خارجه این کشور صبح روز جمعه در گزارشی مدعی شد که ایران این نفتکش و ناخدای آن را آزاد کرد.

در گزارش یونهاپ به نقل از وزارت خارجه کره جنوبی آمده است که این کشتی به همراه ناخدا و ۱۲ خدمه آن حدود ساعت ۶ صبح روز جمعه (۹ آوریل/۲۰ فروردین) به وقت تهران بندر ایران را ترک کردند.

لازم به ذکر است، دلیل ماندن خدمه در این نفتکش انجام اقدامات حفظ و نگهداری بود.

بیشتر بخوانید : ایران آزادی کشتی کره‌ جنوبی را تأیید کرد

گفتنی است، فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران روز چهارم ژانویه سال جاری اعلام کرد که نفتکش «ام‌تی هانکوک چیامی» با پرچم کره جنوبی را در خلیج فارس توقیف کرده‌اند.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت ایران در این رابطه گفت: «این تانکر به‌دلیل ایجاد آلودگی نفتی در خلیج فارس توقیف شده و به آن قبل این حادثه هشدار لازم داده شده است».

خدمه دستگیر شده از این شناور از ملیت‌های کره، اندونزی، ویتنام و میانمار بودند. این شناور از مبدأ بندر الجبیل عربستان سعودی حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن اتانول بوده است که به سمت کره جنوبی در حال تردد بود.

منبع: مهر

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • بردنبرد
    0

    بالاخره در این گروکشی چه کسی برد ؟ لابد خسارت خواب کشتی را از آن دلارهای نیامده کم میکنند

    نظرات شما -
    • ایرانی مفلس
      0

      شک نکنید چند صد میلیون دلار کسر میشود از پولهای توقیفی در کره جنوبی و مردم ایران مجبور اند توان و جریمه کارهای غیر قانونی چند نفر نادان بدهند

    • به بردنبرد
      0

      با دولت ذلیل غرب زده فعلی فقط ضرر می بینیم!!!

  • حسن
    0

    چه چیزی حاصل شد؟

  • سید علی
    0

    نتیجه اینهمه جنجالها چه بود؟؟؟؟

  • سوسانیا
    0

    احتمالا جومونگ آزادش کرده

  • OK
    0

    اگر نفتکش کره ای در آبهای آزاد بین المللی خلیج فارس قوانین و مقررات زیست محیطی و یا دریانوردی بین المللی را نقض کرده پس چرا نفتکش و ناخدا و خدمه نفتکش در دادگاه یا دیوان صالح بین المللی توقیف ، محاکمه و مجازات نشده اند؟! و اگر اقدام نیروهای نظامی ما در توقیف نفتکش و خدمه آن خلاف مقررات بین المللی و اقدامی ماجراجویانه بوده که باید گفت؛ گرو کشی برای هیچ! آبرو ریزی برای هیچ! بازی با افکار عمومی برای هیچ!

    نظرات شما -
    • محمد خوزه
      0

      خاک بر سرشان توقیف کشتی و گرفتن پولهای بلوکه شده که هنوز دستمان نرسیده اقدام نمایشی است گول نخوردید

    • بهok
      0

      اگر دقت کرده باشی این گروکشی برای پول های بلوکه طراحی شده بود که میتونست بدون منت کشی آمریکا پول های ایران رو برگردونه ولی دولتی های غرب زده با آزادی بخش ناچیزی به منت کشی وبرجام یک طرفه و تحریم رضایت دادند!!!!!

    • جواب سوالاتتو از منابع معتبر بگیر
      0

      پس مطالعه لازمی ،

    • به کاربر ۱۷:۵۰
      0

      من با این قسمت قضیه کار دارم که به عوام الناس به دروغ می گویند نفتکش مقررات زیست محیطی و دریانوردی خلیج فارس را نقض کرده است. مگه ما پلیس دریایی بین المللی در آبهای بین المللی منطقه خلیج فارس هستیم که به ما اجازه داده شده باشد کشتی یا نفتکش متعلق به کشور بیگانه را توقیف و خدمه آن را بازداشت نمائیم؟! اگر ما از لحاظ مقررات بین المللی حق توقیف نفتکش و بازداشت خدمه آنرا داشته ایم پس چرا بدون محاکمه و اجرای مجازات ، نفتکش و خدمه آنرا آزاد کرده ایم؟! هدف ما فقط گرو کشی بوده است و بس و نه چیز دیگر! تازه صبر هم نکرده اند ابتدا پولهای بلوکه شده ما در بانکهای کره جنوبی به دستور آمریکا آزاد شده و سپس کشتی را آزاد کنند! اندونزی هم چند وقت پیش به تلافی اقدام ما در توقیف نفتکش کره ای و بازداشت خدمه اندونزیایی نفتکش جهت همدردی و همکاری با کره جنوبی دست به اقدامی مشابه علیه ما زد! در سطح بین الملل هیچ عملی از سوی ایران بی پاسخ نمی ماند.

  • خ
    0

    واقعا کسی این حرف ها را باور می کند؟اگر کره بدهکار نبود محال بود که کشتی وی توقیف شود.

  • عبدالله
    0

    کامنت گذار البانی نشین وجاسوس دیروز صدام وامروز سعودی واسرائیل ، به توقیف یک کشتی متخلف اعتراض داری اما به بلوکه کردن بی دلیل میلیاردها پول کشور توسط چشم بادامی های کره بی تفاوتی ، وطن فروشی را به اخر رسانده اید ، ضمنا ایران ان چه را که باید از حق خود می گرفت را گرفت پس لجن پراکنی نکن خود فروخته الوات .

  • علی۵
    0

    یک دست مرتب برای روحانی وظریف بزنید. حتما آنها وعده دادند پول ها آزاد کنند حالا کی معلوم نیست و ما هم وعده آزادی همین حالا دادیم.

  • باباطاهر
    0

    امریکا قصد دشمنی باهیچ کشوری راندارد سیاست ابر قدرتها حفظ منافعشان است و بس چین وروسیه وانگلیس ودیگران وحتی کشورمان همه را شامل فقط برای حفظ منافعشان می باشد حتی اگر قرار یاشد در کرات دیگر منظومه شمسی زندگی کنیم شامل این قوانین می شود.چه بخواهیم و چه نخواهیم.

  • منصوری
    0

    تا پول نگرفتید آزاد نکنید والی الله سرتون کلاه گشاد میره. قدیمی ها یک تصویر جلوی مغازه هاشون گذاشته بودند که تصویر دو فرد را نشان میداد . زیر اولی که چاق و شاد بود زده بود عاقبت نقد فروشی و زیر تصویر دومی که آدم فقیرو لباس پاره ای پوشیده بود زده بود عاقبت نسیه فروشی.

  • کامبیز
    0

    تا پول های بلوکه کامل آزاد نشه فایده نداره زود آزاد کردند حیف نون ها!!!!!

  • استاد اسناد
    0

    به قول بهمن مفید خدا بیامرز ما گفتیم زدیم شما هم بگید زدند!

  • جمعه
    0

    بما گفتن با به تصرف در آوردن کشتی دلارهای بلوکه شده آزاد خواهدشد.اما حالا متوجه شدیم که بابت خسارت مالی به کشتی و محصولات آن از دلارهای بلوکه شده برداشت خواهد شد.ازینرو امروز کشتی آزاد بشه بهتر از فرداست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها