شیرین هانتر:

ایران و آمریکا نسبت به یکدیگر انعطاف پیدا کرده‌اند

استاد دانشگاه جرج تاون واشنگتن گفت: نشست روز سه‌شنبه وین یک گام رو به جلو در مورد برجام محسوب می‌شود.

ایران و آمریکا نسبت به یکدیگر انعطاف پیدا کرده‌اند

شیرین هانتر درباره رابطه ایران و آمریکا اظهار داشت: نشست روز سه‌شنبه وین یک گام رو به جلو در مورد برجام محسوب می‌شود. خود این امر که ایالات متحده آمریکا و ایران هرچند به صورت غیرمستقیم با هم گفت‌وگو می‌کنند، نوعی تحول مثبت است.

مانع و سد راه مهم در مورد آمریکا، پیچیدگی‌های سیستم تحریم‌های ترامپ است که در دوران دولت قبل اعمال شدند و برداشتن آنها، کار آسانی نیست.

مخالفت‌های بسیاری که از جمهوریخواهان و بعضی از دموکرات‌ها با بازگشت به برجام نیز کار دولت بایدن را دشوار می‌کند.

عوامل زیادی به ایجاد انعطاف میان طرفین کمک کرده‌اند. تحریم‌ها به اقتصاد ایران ضربات و لطمات زیادی وارد کرده‌ و تداوم این شرایط کار را برای ایران سخت کرده است. ایران نیازمند گشایش‌هایی در زمینه اقتصادی است و بدون رفع و لغو بعضی از تحریم‌ها ایجاد این گشایش‌ها، امکانپذیر نیست.

امضای موافقت‌نامه همکاری‌های درازمدت راهبردی میان ایران و چین هم ممکن است نوعی هشدار برای کشورهای غربی بوده باشد به ویژه آنکه آمریکا در رقابت با چین قرار دارد و علاقه‌مند نیست ایران به عنوان یک کشور مهم در خاورمیانه بیش از این به چین نزدیک شود.

با این حال، نمی‌توان تاثیر این عمل را درست ارزیابی کرد و گفت که آمریکایی‌ها به این خاطر مجبور به انعطاف شده‌اند.

منبع: رصد

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • Iraj.soltani
    0

    آمریکا به ایران انعطافی ندارد، بلکه می داند در مقابله با اراده ی ملت ایران مجبور به شکست است. چطور پس از تحقیر در موشک باران عین الاسد، تن به مذاکره می دهد؟ نه تنها تحریم اثر نکرده بلکه ایران به قدرت هسته ای نزدیک تر شده. از طرفی با گرایش ایران به سمت چین و روسیه شدیداً احساس خطر می کند.

    نظرات شما -
    • ممد
      0

      ایرج ،، چرت نگو

  • بازنشته
    0

    با این ادبیات و اظهار نظر ها توسط آمریکائی ها پیش بینی کارشناسان خودی درخصوص طولانی کردن زمان مذاکرات در دستور کار غربی ها قرار گرفته تا از پس دادن حقوق بین المللی ایران طفره بروند. راه کار این است که مطالعات هسته ای و توسعه آن پیش برده شود و اعلام شود ایران ظرف مدت کوتاهی از پروتکل الحاقی برای همیشه خارج میشود و بازگشتی بر آن نخواهد بود مگر تمامی تحریم ها در روابط باایران برداشته و باز گشت نخواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها