۲ نوجوان در نیشابور طعمه استخر آب کشاورزی شدند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور از غرق شدن دو نوجوان ۱۶ و ۱۷ ساله در استخر کشاورزی محدوده‌ روستای بشنیج خبر داد.

۲ نوجوان در نیشابور طعمه استخر آب کشاورزی شدند

مصطفی افشارنیک گفت: در ساعت ۱۳:۳۵ بیستم فروردین ۱۴۰۰ در پی تماس با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ مبنی بر غرق شدن دو نوجوان، آمبولانس پایگاه شهر فیروزه و پایگاه شهری ۹ به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: غریق‌ها توسط همکاران آتش نشانی از آب خارج شده بودند و پس از رسیدن کارشناسان اورژانس به بالین غریق، اقدامات حیاتی نجات آغاز و این اقدامات تا تحویل غریق ها به مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی حکیم ادامه داشت.

افشار نیک اظهار کرد: متاسفانه به علت این که غریق‌ها مدت زمان زیادی در آب غوطه‌ور بوده عملیات نجات موفقیت آمیز نبوده و این نوجوانان جان خود را از دست دادند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور با اشاره به این که در سال ۱۳۹۹ مجموعا ۱۰ مورد غرق شدگی در نیشابور رخ داده است، یادآور شد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ این سومین مورد غرق‌ شدگی است که اتفاق می‌افتد، لذا همشهریان عزیز جدا از هر گونه ورود به استخرهای کشاورزی خودداری کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور نیز در رابطه با این حادثه گفت: با اعلام حادثه بلافاصله یک تیم از غواصان و نجاتگران آتش نشان از ایستگاه شهید صدیقی به محل حادثه اعزام شدند.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور سید مهدی حسینی گفت: این حادثه زمانی رخ داده بود که سه نوجوان ۱۵ ساله برای ماهیگیری به کنار استخر آب کشاورزی رفته بودند که متاسفانه یکی از آن‌ها به داخل آب افتاد و نفر دوم برای کمک به او وارد آب شد و هر دو نفر غرق شدند.

وی بیان کرد: تیم غواصی سازمان به سرعت وارد آب شدند و غریق‌ها را از عمق ۳ متری آب خارج نمودند. همچنین از همان لحظات اولیه عملیات احیای قلبی توسط نجاتگران آتش نشان و تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ آغاز شد ولی متاسفانه تلاش‌های این عزیزان نتیجه‌بخش نبود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها