معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

١٠٠ تُن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان سیستان و بلوچستان خریداری شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۰ تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان از آغاز فصل تاکنون خریداری شده است.

١٠٠ تُن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان سیستان و بلوچستان خریداری شد

امان الله طوقی اظهار داشت: درسال زراعی جاری ١١ مرکز خرید گندم از سوی شرکت غله وخدمات بازرگانی و مدیریت تعاون روستایی در سطح استان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه گندم با قیمت مصوب دولتی از قرار کیلویی چهار هزار تومان خریداری می شود گفت: عمده گندم کشت شده در مزارع استان شامل ارقام افق، نارین، چمران ٢،سیوند و سیروان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۶٧ هزار و٨٠٠هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم رفته است.

وی تصریح کرد: کار برداشت گندم در سیستان وبلوچستان از شهرستان های جنوبی آغاز و با گرم‌تر شدن هوا، برداشت گندم در سایر مناطق نیز انجام می‌شود.

سیستان و بلوچستان از نظر آب و هوایی دارای تنوع زیادی است به طوری که مناطق ایرانشهر، زابل و باهوکلات آب و هوای بیابانی و ناحیه زاهدان در مرز بین اقلیم بیابانی و نیمه بیابانی قرار دارد.

برخی مناطق این استان مانند سراوان، مهرستان، سیب سوران، خاش، چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند و سرباز نیز آب و هوای نیمه بیابانی و بعضا مرطوب و ناحیه کوهستانی بم‌پشت در جنوب سراوان و امتداد آن به سمت غرب تا کوه‌های بشاگرد آب و هوای نیمه بیابانی معتدل دارند و اقلیم مشرق ارتفاعات و فلات‌های مرتفع و کم وسعت میان آن نیمه بیابانی با زمستانهای سرد است.

با این وجود استان سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی و مجاورت با دریای عمان و اقیانوس هند و تالاب‌های هامون و هامون جازموریان یکی از مستعدترین نقاط کشاورزی کشور محسوب می شود به طوری در تمامی فصول سال امکان کشت و تولید انواع محصولات در آن وجود دارد.

سرزمینی که در تمام فصول سال چه زمستان، چه بهار، تابستان و پاییز امکان تولید محصولات کشاورزی، گیاهان دارویی، دامداری، تجارت مرزی، صید و صیادی و صنعت و معدن را دارد به واقع سرزمین هزاران گنج است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها