رئیس شورای شهر اردبیل:

باغ شریعت اردبیل به پارک عمومی تبدیل می‌شود

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: باغ شریعت اردبیل به پارک عمومی تبدیل خواهد شد تا شهروندان از این پارک و فضای طبیعی استفاده کنند.

باغ شریعت اردبیل به پارک عمومی تبدیل می‌شود

جواد انصاری افزود: تملک باغ شریعت واقع در میدان بسیج اردبیل به تصویب شورای شهر رسیده است تا از طریق ماده ۹ مراحل قانونی در این زمینه طی شود.

وی اظهار کرد: بعد از طرح موضوع در کمیسیون حقوقی شورای شهر اردبیل و همچنین موافقت اعضای شورا تملک باغ شریعت از طریق اجرای ماده ۹ مصوب شد تا برای اجرا به شهرداری ابلاغ شود.

رئیس شورای شهر اردبیل بیان کرد: این امر به عنوان یک مطالبه جدی از سوی شهروندان مطرح بود که شورای شهر اردبیل در دور پنجم پیگیر جدی تملک باغ شریعت شده و در نتیجه آن را به سرانجام رساند.

انصاری افزود: به رغم ابلاغ مکرر شهرداری اردبیل و دعوت برای انجام توافق با مالک یا مالکین باغ شریعت امکان توافق مهیا نشد و شهرداری با استفاده از اختیارات قانونی ماده ۹ تملک را انجام خواهد داد که در این زمینه مجوز لازم از وزارت کشور اخذ شده است.

وی گفت: با اخذ مجوز از وزارت کشور پرداخت حقوق قانونی مالکین به حساب دادگستری اجرا و باغ شریعت در مدت معین برای تملک قطعی تعیین تکلیف خواهد شد.

رئیس شورای شهر اردبیل بیان کرد: امیدواریم با این اقدام شورای اسلامی شهر و شهرداری باغ شریعت به مساحت ۸۵ هزار مترمربع و براساس طرح تفصیلی شهر با کاربری باغ و فضای سبز تملک شده و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

حمید لطف‌اللهیان شهردار اردبیل هم به تعیین تکلیف باغ شریعت به عنوان یک پروژه طولانی مدت و قابل پیگیری در مجموعه شورا و شهرداری اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز شهر اردبیل به توسعه فضای سبز و استفاده بهینه از این باغ بزرگ به عنوان تنفس‌گاه شهر اردبیل، شهرداری اردبیل تمام تلاش خود را بر روی حفظ این باغ انجام می‌دهد. از راهکارهای حفظ و تملک این باغ انجام توافق با مالک یا مالکین این باغ می‌باشد.

وی افزود: یکی دیگر از شیوه های موجود برای تملک این باغ، استفاده از ماده ۹ قانون بوده که در این روش ارزش ملک توسط کارشناسان دادگستری محاسبه شده و شهرداری مبلغ مورد نظر را به حساب دادگستری واریز می‌کند. از این‌رو لایحه تملک این باغ با استفاده از اختیارات قانونی ماده ۹ قانون زمین شهری در اختیار شورای شهر قرار گرفت.

شهردار اردبیل افزود: تملک این باغ توسط شهرداری اردبیل نقطه عطفی در جهت توسعه شهر اردبیل خواهد بود و در توسعه فضای سبز شهری اردبیل و افزایش سرانه فضای سبز بسیار حائر اهمیت است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها