اختلاف ساعت ایران و کانادا

اختلاف ساعت در میان برخی از کشورها چندان زیاد نبوده و در اغلب موارد مسئله خاصی را ایجاد نمی کند اما اختلاف ساعت میان برخی از کشورها به قدری زیاد است، که ممکن است در ساعات متفاوتی از شبانه روز قرار داشته باشند.

اختلاف ساعت ایران و کانادا

کشور کانادا یکی از مهم ترین مقاصد مهاجرتی و گردشگری برای ایرانیان به شمار می رود که اختلاف ساعت بسیار زیاد آن با ایران، موضوع مقالات متعددی قرار گرفته است. مسئله ای که در خصوص بررسی اختلاف ساعت با کانادا پیش می آید، وجود اختلاف ساعت میان بخش های مختلف کانادا است. با توجه به اهمیت این موضوع در ابتدا این مسئله را مورد بررسی قرار می دهیم تا در صورتی که شما نیز یکی از آن دسته از افرادی هستید که برای تفریح، تحصیل و یا اقامت دائم قصد سفر به کانادا دارید، بتوانید به راحتی از اختلاف ساعت ایران و کانادا اطلاع کسب نمایید.

اختلاف ساعت در کانادا

اگر تاکنون به کانادا مسافرت نکرده اید، احتمالا چندان با این مورد آشنایی ندارید. بسیاری از ما ایرانیان مسئله اختلاف ساعت را یک مسئله بین المللی دانسته و هرگز تصور خاصی در خصوص اختلاف ساعت ملی در یک کشور واحد نداریم، اما بهتر است بدانید که برخی از کشورهای جهان، به کشورهای چند زمانه معروف هستند و یکی از این کشورها نیز، کشور کانادا است.
کشور چند زمانه به کشورهایی گفته می شود که با توجه به طول جغرافیایی بسیار زیادی که دارند، در فواصل متفاوتی از نصف النهار مرکزی واقع شده و این تفاوت در فاصله، ساعات متفاوتی از شبانه روز را در آن ها رقم می زند. کشورهای روسیه، امریکا و استرالیا نیز در کنار کانادا به عنوان کشورهای چند زمانه معرفی می شوند. در کشور کانادا با شش منطقه زمانی مختلف مواجه هستیم که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

اختلاف ساعت ایران با کانادا

در مبحث پیش به شش منطقه زمانی متفاوت در کانادا اشاره کردیم. قطعا برای شما سوال شده است که این مناطق زمانی کدام مناطق بوده و تفاوت آن ها چگونه است. تفاوت ساعت در بخش های مختلف کانادا با ساعت ملی ایران به شرح ذیل است:
- اختلاف ساعت ایران با ونکوور و وایت هورس، 11 ساعت و 30 دقیقه است.
- اختلاف ساعت ایران با کلگری، ادمنتون و رجاینا، 10 ساعت و 30 دقیقه است.
- اختلاف ساعت ایران و وینیپگ، 9 ساعت و 30 دقیقه است.
- اختلاف ساعت ایران با مونترال (کبک) و اتاوا، 8 ساعت و 30 دقیقه است.
- اختلاف ساعت ایران با هلیفکس، 7 ساعت و 30 دقیقه است.
- اختلاف ساعت ایران با سینت جانز، 7 ساعت است.

اختلاف ساعت تهران و تورنتو

زمانی که از اختلاف ساعت تهران و تورنتو سخن می گوییم در واقع به اختلاف ساعت ایران، اعم از تهران و شهرستان های شمالی تا جنوبی کشور با سومین منطقه زمانی کانادا اشاره می کنیم. احتمالا پس از مطالعه مناطق زمانی کانادا در مبحث اخیر با این سوال که چرا نامی از تورنتو به میان نیامده مواجه شده اید، اهمیت تورنتو برای ایرانیان، مهم ترین علت مطرح نمودن اختلاف ساعت آن با ایران در یک مبحث جداگانه است. تورنتو یکی از مهم ترین مقاصد مهاجرتی ایرانیان در قاره امریکا است و نام آشناترین شهر کانادا برای مهاجران ایرانی است.

این بخش از کانادا با قرار گرفتن در سومین منطقه زمانی کانادا و به علت هم جواری با مونترال و اتاوا، هشت ساعت و سی دقیقه با ساعت ایران اختلاف داشته و شما در پروازهای خود به سمت تورنتو و بخصوص در مسافرت های کاری باید به این مسئله توجه کنید.

اختلاف ساعت ایران و کانادا

ساعت کانادا جلوتر است یا ساعت ایران؟
این سوال صرفا در خصوص اختلاف ساعت کانادا مطرح نمی شود بلکه در زمان سنجش اختلاف ساعت میان تمامی کشورها، مبحثی تحت عنوان جلوتر و یا عقب تر بودن ساعت در مقصد مورد نظر مطرح می شود.

جلوتر و یا عقب تر بودن ساعت مورد نظر با توجه به اختلاف ساعت یک کشور با ساعت جهانی محاسبه می گردد. هر چند می توان این اختلاف را با توجه به ساعت گرینویچ نیز در نظر گرفت اما این ساعت مشمول یک اختلاف 9/0 درصدی است.
طبق ساعت جهانی، مناطق مختلف کانادا از حیث زمان، نسبت به ساعت ملی ایران عقب تر بوده و زمانی که مناطق میانی کانادا ساعات اولیه بامداد را سپری می کنند، ایران ساعت اولیه صبح را آغاز نموده و اغلب فعالیت های تجاری در یک روز جدید را آغاز می کنند. این مبحث در خصوص تقویم روزانه بسیار حائز اهمیت است. تاریخ دقیق در بسیاری از فعالیت های تجاری جهت انجام تعهدات و یا دریافت حقوق مادی یا معنوی، مهم ترین بخش توجه به اختلاف ساعت را تشکیل می دهند.

تور کانادا و توجه به تفاوت ساعت ایران با کانادا

تور کانادا باید ساعت برنامه گردشگری و ساعت حرکت خود را با توجه به منطقه مورد نظر در کانادا تنظیم نماید. تفاوت ساعت ایران و کانادا حتی در کمترین زمان ممکن که متعلق به منطقه ششم یعنی سینت جانز است قابل چشم پوشی نخواهد بود.

تفاوت ساعت ایران با کانادا در خصوص تورنتو ، مونترال و بخصوص شهر ونکوور حائز اهمیت بیشتری است؛ چرا که شهرهای نام برده شده مهم ترین مقاصد گردشگری و مهاجرتی کانادا برای ایرانیان هستند.

منبع: لحظه آخر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها